معرفی گرایشهای کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر – قسمت اول

رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر می پردازد، لذا از اهمیت بسیار زیادی در دنیای امروز برخوردار است. هدفاز طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت وراه اندازی دستگاهها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعههای سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگه داری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح وتوسعه فعالیت کنند. طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش، ویرایش و… همه مفاهیمی هستند که با بالاترین دقت و در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن در برنامه های نرم افزاری کامپیوتر انجام می شوند. لذا هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است.

گرایش‌ها و ابعاد مختلف این رشته در کارشناسی ارشد

این رشته در مقطع ارشد دارای چهار گرایش معماری کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، هوش مصنوعی و الگوریتم و محاسبات است.

چه مباحثی که در هر گرایش مطرح می‌شود ؟

گرایش نرم‌افزار: در گرایش نرم‌افزار در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان با سیستم‌های عامل پیشرفته ـ بانکهای اطلاعاتی ـ برنامه‌نویسی پیشرفته و تحتWEB ـ الگوریتم‌های پردازش موازی و… آشنا می‌شوند.

گرایش هوش مصنوعی:  در این گرایش با مطالب جدیدی مانند شبکه‌های عصبی ـ هوش مصنوعی پیشرفته ـ تئوری فازی ـ پردازش تصویر و… آشنا می‌شوند.

گرایش معماری کامپیوتر: دراین گرایش دانشجویان با معماری‌های پیشرفته کامپیوتر و ابر رایانه‌هاشبکه‌های کامپیوتری گسترده ـ پردازش تصویر و طراحی سیستم‌های تحمل‌پذیرخطا و… آشنا می‌شوند.

گرایش الگوریتم و محاسبات: این گرایش که یک گرایش جدید است. دانشجویان با الگوریتم‌های توزیعی و پیشرفته ـ ریاضیات پیشرفته کامپیوتری و… آشنا می‌شوند.

توانایی‌های لازم برای داوطلبان این رشته

توانایی ذهنی ویژه‌ای برای تحصیلی در این رشته مورد نیاز نیست. البته دانشجویانی که پایه ریاضی قوی و توانایی استدلالی و استقرایی بهتری دارند، در این رشته موفق‌ترند. ازلحاظ جسمانی مهمترین ویژگی داشتن قدرت بصری خوب است و دانشجویان با قدرتشنوایی و حرکتی پایین نیز می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. مهمترین نکته‌ای که در مورد اینرشته می‌توان عنوان کرد، داشتن روحیه مطالعه مستمر است چرا که سرعت پیشرفتعلم در این رشته نسبت به رشته‌های دیگر بسیار بالاست و دانشجو باید بطورمستمر در پی مطالب جدید و یادگیری آنها باشد.

گرایش‌های این رشته در کارشناسی

رشته مهندسی کامپیوتر در مقطعکارشناسی دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار است که البته این دو گرایشدر مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند. گرایش سخت افزار در برگیرندهفعالیت های آموزشی، پژوهشی و صنعتی در خصوص قطعات، بردها، تجهیزات و درنهایت سیستم های کامپیوتری در مقیاس های مختلف است و یکی از شاخه های مهمآن به نام معماری کامپیوتر ( طراحی و ساخت کامپیوتر )است.هدف از گرایش نرم افزارکامپیوتر، آموزش و پژوهش در زمینه زبانهای مختلف برنامه نویسی، سیستم هایعامل مختلف و طراحی انواع الگوریتم ها است.

هوش مصنوعی

گرایش هوش مصنوعی تنها گرایشی است که داوطلبان کنکور سراسری کارشناسی ارشد می‌توانند در کنار گرایش‌های دلخواه خود  )نرم افزار و محاسبات و الگوریتم یا معماری کامپیوتر)در وقتی جداگانه به سوال‌های آن پاسخ گویند. داوطلباندر هنگام کنکور موظفند در یک وقت ۶۰ دقیقه ای به سوالات نرم افزار یا سختافزار پاسخ گویند و سپس در یک وقت ۶۰ دقیقه ای جداگانه به سوالات هوشمصنوعی بپردازند. هیچکدام از دانشجویان دوگرایش به گذراندن واحدهای جبرانی جهت تحصیل در این گرایش نیاز ندارند. این در حالی است که شمار پذیرفته شدگان در گرایش هوش از بقیه گرایش‌ها نیز بیشتر است. دردوره کارشناسی دانشجویان صرفا با یک درس سه واحدی با نام هوش مصنوعیآشنایی پیدا می‌کنند و آشنایی بیشتر با این معقوله به طور کامل در دورهکارشناسی ارشد صورت می‌گیرد. با توجه بهواحدهایی که در دوره کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی تدریس می‌شوددانشجویان می‌توانند موارد آموزشی و کاربردی متفاوتی را بیاموزند از جمله:

یادگیری ماشین : روشهایی که کامپیوتر را قادرمیسازد عملی شبیه به یادگیری و تجربه را در حین انجام مکرر یک عمل انجامدهند یعنی با توجه به اعمالی که دفعات قبل انجام داده و بررسی نتایج آنهاسعی کند در دفعات بعدی اعمالی بهتر و مطلوب تر و با خطای کمتر انجام دهد.

شبکه های عصبی :  روش جدید حل مسائل هوش مصنوعیبوسیله شبکه ای از واحدهای متصل به هم که هر کدام قابلیت پردازش داده ها ،ارتباط با نورون های دیگر وهمچنین ایجاد تغییرات در مشخصات شبکه را دارندو این اعمال را در جهت بهینه سازی عملکرد شبکه انجام میدهند.شبکه های عصبی معمولا در مسائلی نظیر بهینه سازی ، تخمین توابع ، کنترل و… کاربرد دارند

پردازش تکاملی : شاخه ای جدید از هوش مصنوعی کهبا در نظر گرفتن یک یا چند جواب اولیه برای یک مساله بوجود آوردن جوابهایجدید از جوابهای موجود و انتخاب جوابهای بهتر سعی میکند یک جوابی میکند یکجوابی نسبتا بهینه برای مساله بدست آورد.

رباتیک : طراحی رباتهای کامپیوتری(مکانیکی یا نرم افزاری) برای انجام وظیفه ای خواص.برای هوشمند ساختن رباتها از آلگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری ، پردازش تصاویر ، تشخیص گفتار و… استفاده میشود

منطق فازی : تعمیمی است ازمنطق کلاسیک که در آن بجای دو مقدار درست و غلط ، درجه درستی داریم که میتواند یین عدد صفرو یک باشد. پردازش زبان طبیعی:قسمتی از هوش مصنوعی که به پردازش متون زبانهای طبیعی میپردازد تا معنای آنها را استخراج کند.

سیستم های خبره : سیستم های که بوسیله جمع آوری داده ها و قوانین در یک زمینه خاص میتوانند درآن زمینه مانند یک فرد خبره و متخصص عمل کند ( نمونه رباتهای جراح )

محاسبات نمادین : انجام محاسبات ریاضی به صورت نمادین نه عددی. یعنی اگر ۲ به توان ۲ چهار میشود این الگوریتمهای هوش مصنوعی قدرت تعمیم آن بهx به توان ۲ را دارند و در نهایت به جای عدد جوابی وابسته به نماد برمیگردانند مثلx ضربدرx.

الگوریتم و محاسبات

جدیدترین گرایش رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع ارشد می‌باشد که از سال گذشته به فهرست گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر اضافه شده است. در این گرایش دانشجویان( علی الخصوص کارشناسان گرایش نرم افزار )  با توجه به ضرایب دروس نخصصی نرم افزار خود پذیرفته شده و به ادامه تحصیل خواهند پرداخت. در این گرایش بیشتر جنبه‌ی الگوریتمیک و وابسته به محاسبات دانشجویان نرم افزاری مورد توجه و تقویت قرار خواهد گرفت. میزانپذیرفته شدگان در این گرایش از همه گرایش‌ها کمتر است ولی قبولی در اینگرایش به دلیل توجه داوطلبان به دیگر گرایش‌های شناخته شده این رشته ،برای دانشجویان با پیش زمینه نرم افزار آسان‌تر است. در طول تحصیل در این گرایش دانشجویان در زمینه‌های زیر تعلیم داده شده یا تقویت خواهند شد:

طراحی الگوریتم ها : روش‌های طراحی الگوریتم که دردوره کارشناسی به دانشجویان تا حدودی آموزش داده شده است در این گرایش بهصورت پیشرفته و پیچیده‌تری جهت طراحی آلگوریتم‌های قدرتمندتر و بهینه‌ترآموزش داده می‌شود.

ساختمان داده ها : ساختارهای داده‌ای که در طولدوره کارشناسی آموزش داده شده ساده‌ترین نوع ساختارها بوده‌اند حال آن‌کهدر این گرایش کارشناسی ارشد، ساختارهای پیچیده‌تر و نوین‌تری آموزش دادهمی‌شود تا برنامه نویسان را قدرتمندتر و مدرن تر از قبل جهت اجرای خواستههای نرم افزاری آماده کند.

ساختمان های گسسته : مجموعه تمام ساختمان‌های منطقیو عددی در قالب ریاضیات آموزش داده می‌شود تا با به کارگیری آن‌ها درالگوریتم‌های محاسباتی و برنامه نویسی بهترین بازدهی حاصل شود.

نظریه محاسبات : این مبحث پس از آشنایی دانشجویان با نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها مطرح می‌شود. در این مبحث مدل‌ها و روش‌های مختلف محاسبات مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین محدودیت‌های محاسبات به ویژه در الگوریتم‌های کامپیوتری مورد مطالعه قرار می‌گیرد. راهحل‌هایی برای مسائلی که حتی با پیشرفته‌ترین سیستم‌ها هم مدت زمانی طولانیبرای اجرای الگوریتمشان نیاز است، در این مبحث ارائه می‌شود.

نظریه گراف : بررسی بسیار پیچیده‌تر گراف‌ها و کاربردهاشان نسبت به آنچه در دوره کارشناسی ارائه شده است.

نظریه بازی ها : در این گرایش مطرح می‌شود و هدف آن بررسی الگوریتم‌هایی است که مانع رسیدن به یک نتیجه خاص و چگونگی چیره شدن بر آن، است.

ادامه دارد …

Check Also

آغاز ثبت نام آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۵

مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ لغایت …

۹۶ comments

  1. سلام
    لطفا منابع كنكور علمي كاربردي را اعلام كنيد

  2. سلام دوستان.خوشحالم که اولین کامنت رو من براتون می زارم. ممنون پیمان عزیز.

  3. سلام
    ممنون بابت اطلاعاته خوبت
    آقا پیمان آخر برج شد پکیج ارشد یادت نره

  4. آقا پیمان ممنون …
    زهرا خانوم تشکر …

    *زنده باد کارشناسی.کام*

  5. سلام آقا پیمان این بار هزارم که پیام میزارم و تو سایت نشون نمیدی!!!! اینو دیگه نشون بده . در مورد محتوای بسته ارشدتون توضیحات بیشتری بده البته لطفاً……..

  6. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید می خواستم بدونم برای این که بتونم بعد لیسانس انشاالله در رشته انیمیشن کامپیوتری تحصیل کنم باید چی کار کنم شما می تونید من راهنمایی کنید من الان دانشجو کارشناسی نرم افزارم
    با تشکر(لطفا جواب بدید برام مهمه)

  7. سلام.. بابت اطلاعات ممنون.
    کدوم یک از گرایش ها در ایران دکترا هم داره؟
    نرم افزار یا هوش مصنوعی؟ در ضمن کدوم از نظر آینده ی کاری بهتره؟———-
    زهرا : نرم افزاراینده کاری بهتری دراه.

  8. خیلی ممنون از این همه اطلاعات میخواستم بدونم تکمیل ظرفیت چندم ابان ماه هست

  9. salam agha peyman man donbale algoritm tarahiye”captha” hstam khahesh
    mikonam komak konid chon kheily mohemme

  10. با سلام.میخواستم عرض کنم که من تمامی نمونه سوالات کنکور رو به غیر از آزاد دانلود کردم ولی فقط دو لینک رو باز کرد.بقیه در حالت زیپ errorمیده و باز نمیشه!امکانش هست لینک ها رو تصحیح کنید؟elmikarbordi-o-87 و omoomi87 بازمیشه! ممنون آقا پیمان و زهرا خانم.بابت DVD هم ممنون———-
    زهرا : من امتحان کردم مشکلی نداره.

  11. نمی خواین جواب منو بدین سوالم رو نخوندین؟

  12. سلام آقا پیمان خسته نباشید.
    میشه بی زحمت منابع آزمون سراسری رو بزارین.من الان شروع کردم ولی دقیقا مطمئن نیستم که کدومارو بخونم.
    ممنون میشم.

  13. خسته نباشید
    ما تا کی باید منتظر پکیج کامل ارشد باشیم
    دست بجمبون برادر
    ————-
    مدیر سایت : تقریبا آماده شده منتها به دنبال چند جزوه دیگه هستم که بهش اضافه بشه

  14. آیا به کسانی که پکیج اول را خریداری کنند پکیج ارشد را با تخفیف میدهید؟
    ————-
    مدیر سایت : بله 50%

  15. سلام
    پس اين تكميل ضرفيت كي مياد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. ممنون از زحماتتون که قصد دارید همه چیز تکمیل باشه
    برای دریافت پکیج در تهران با هر کدام از پستهای سفارشی و پیشتاز چقدر زمان میبره؟
    ————
    مدیر سایت : معمولا 2 روز

  17. سلام
    پکیج ارشدتون کی اماده می شه ؟
    متشکرم
    ————
    مدیر سایت : طی چند روز آینده

  18. سلام .
    اطلاعاتتون خیلی خوب و کامله . ممنون .
    فقط اگه میشه به همون اندازه ای که برای گرایش های دیگه ارشد توضیح دادین واسه معماری کامپیوترم توضیح بدین لطفا .

    بازم ممنون .

  19. فقط karshenasi.com
    فقط
    فقط

  20. یکی از مسئولان دانشگاه ما گفتن که امسال اصلا” تکمیل ظرفیت نداریم برای سراسری.

  21. kasi az bacheha hast ke torbat karshenasi kamputer ghabool shode bashe.
    dar zemn site khaili mofid bood.

  22. جونه مادرتون..آغا پيمان..زهرا خانم…توروخدا اگه چيزي شده بگيد..ما تحملشو داريم..نكنه تكميل ظرفيت نيست.. هو و م م م….

    يعني تكميل ظرفيت فرت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  23. نکنه تکمیل ظرفیت نمیاد که کسی ازش هیچی نمیگه؟؟؟؟ من طاقت شنیدنشو دارم خواهش میکنم بگین!!!

  24. salam mamnon az in hame etelaat.

  25. سلام من امسال در کنکور کاردانی به کارشناسی قبول شدم و از سایت بسیار عالی تون ممنونم چون در موفقیت من خیلی تاثیر داشت حالا هم قصد دارم برای کارشناسی دوباره از سایتتون استفاده کننم

  26. سلام.لطفا بگيد كه جزوه هاي پارسه پكيج ارشد مال چه ساليه؟
    از شماممنونم.

  27. سلام
    ببخشید می خواستم اگه می شه سوال منو جواب بدین سوال من همون سوال طاهره در کامنتای بالاست برای انیمیشن کامپیوتری باید چیکار کنیم ممنون می شم

  28. سلام و خسته نباشید.
    ممنون برای بسته ی ارشد.
    جزوات و نمونه سوالات خیلی خوبی داره.
    انشاالله موفق باشین

  29. سلام مي خواستم خواهش كنم كه سرفصل دروس كارشناسي ارشد رشته فناوري اطلاعات كنكور سراسري را بزنيد

  30. لطفا در موردگرایشهاوشهریهای دانشگاه نبی اکرم تبریز توضیح دهید؟

  31. سلام به بروبچ کلید سوالات آزاد 88 کی داره واسه من maill بزنه ؟
    jegartalaaa@yahoo.com

  32. سلام آقا پیمان می شه کلید سوالات آزاد 88 رو سایتتون بذارین ؟ممنون می شم اگه این کارو بکنید

  33. سلام
    بابت اطلاعات خوبي كه در اختيار بچه ها گذاشتين ممنون.
    مي خواستم بدونم ظرفيت دانشگاههاي غيرانتفاعي ارشد چقدره؟

  34. سلام.می خواستم بدونم کارشناسی ارشد نرم افزار چند واحده و هر ترم چند واحد ارائه میشه.

  35. سلام خسته نباشيد
    خوشحالم پيداتون كردم .
    من مي خوام كارشناسي ارشد امتحان بدم رشته it لطفا كمك كنيد چي بخونم چفد بحونم چه كتاباي تا ثبول بشم راستي كارشناسي ارشد علمي كاربردي كييه خبر دارين

  36. سلام
    سميرا هستم دانشجوي سال آخر سخت افزار.
    با كمك و راهنمايي هاي كارشناسي دات كام بود كه تونستم كارشناسي قبول شم و حالا درصدم كه ارشد قبول شم.
    ايشالله باز هم با كارشناسي دات كام به هدفم برسم.

  37. سلام خدمت تمامی دوستان
    من وحید هستم از مرودشت ،بالاتر از سمت راست در زردو
    لطفا یه دانشگاه خوبی برا ارشد من ok کنید دارم میام

  38. سلام.خسته نباشید.واقعا ممنونم.می خواستم از سایت خیلی خوبتون تشکر کنم . مخصوصا از اینکه تراز شهرها رو در اختیار ما قرار دادید.یک دنیا سپاس………..

  39. سلام .ممنونم از سيت خوبتون .يه سوال داشتم ، مي خواستم مواد آزمون كارشناسي ارشد نرم افزار كامپيوتر دانشگاه آزاد و سراسري رو تفكيكي بدونم تا برنامه ريزي كنم واسه خوندنم ولي هر چه تو اينترنت چرخيدم دانشگاه آزادو نديدم .ممنون مي شم در اختيارم بذاريد.

  40. سلام من برای کنکور کارشناسی ارشد نرم افزارمی خوام شرکت کنم چه منابعی لازمه؟

  41. سلام.من امسال کارشناسی با راهنمایی خوبتون قبول شدم و میخوام واسه کارشناسی ارشد it بخونم.میخواستم بدونم چه جوری و از کجا باید شروع کنم؟

    (منظورم چه دروسی و سرفصلهای دروس هستش)

  42. اطلاعاتی در مورد رشته IT وگرایش های آن.

  43. می خواستم بپرسم گرایشی به نام شبکه های کامپیوتری داریم ؟
    اوضاع ظرفیتش چطوره ؟
    منابعش چه درس های هست ؟
    ———
    مدير سايت : گرایش امنیت شبکه مربوط به رشته فناوری اطلاعات است

  44. ممنون از راهنمایهاتون
    فقط اگه میشه در مورد شهرهایی که پذیرش نرم افزار دارند یه اطلاعاتی بدین. سپاس

  45. با درود فراوان……………….بمن کمک کنید من در ازمون کاردانی به کارشناسی در رشته نرم افزار شرکت
    کردم و در تکمیل ظرفیت هم رشته نرم افزار را انتخاب کردم حا لا در
    کمال ناباوری در دانشگاه هیرانیکای بندر گز در سخت افزار قبول شدم عزیزمن مدرک
    نرم افزار دارم
    و کنکور و تکمیل ظرفیت هم نرم افزار بوده چطور
    چنین چیزی امکان دارد
    من کفیل پدر خود میباشم و ساکن نوشهر من در تکمیل
    ظرفیت طبرستان چالوس و پویندگان چالوسو شفق تنکابن را انتخاب
    کردم

    برادر عزیزم بمن کمک کنید که در استان خود و در رشته خود ادامه
    تحصیل دهم

    من باید چه کار کنم برادر بزرگوارم
    من توان پرداخت شهریه به دانشگاه ازاد را ندارم

    ————
    مدیر سایت : قطعا این کد رشته را انتخاب کرده بودید که قبول شدید

  46. سلام تشکر از مطالب مفیدتون در رابطه با ارشد
    لطفا اگه امکانش هست نام دانشگاهها و شهرهایی که پذیرش ارشد دارند رو بزارید.
    باز هم مممنون

  47. سلام. اول تشکر بابت مطالب مفیدی که در سایتتون گذاشتین. من از طریق سایت شما تونستم تو آزمون کاردانی به کارشناسی نرم افزار قبول بشم. بازم تشکر. می خواستم خواهش کنم راجع به آزمون کارشناسی ارشد اطلاعات بیشتری بذارین. خیلی خیلی خیلی ممـــــنون……

  48. سلام خسته نباشید
    میشه در حق من لطف کنید و پاسخ کلیدی درس زبان تخصصی ارشد سال 88 رشته مهندسی کامپیوتر ازاد و دولتی و علوم کامپیوتر دولتی و IT ازاد را برای mail کنید واقعا متشکرم
    تو رو خدا احتیاج دارم منتظرم

  49. shoma dar kare khod behtarin hastid

  50. سلام.
    اگر میشه لطف کنید و در مورد کارشناسی ارشد IT هم یه راهنمایی کنید ؛ خیلی از بچه ها به خاطر شبکه به این رشته میرن

    با تشکر

  51. با سلام و با تشکر از مطلب خوبتون، من برای دوره ی کارشناسی ، علوم کامپیوتر می خونم، می خواستم ببینم برای کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی دروس اضافه بر واحدهایی که برای کارشناسی پاس شده نیز لازم است بخوانم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید 

  52. سلام لطف کنید اطلاع بدید که دفترچه های کنکورکارشناسی ارشد سال 90 کی میاد.

  53. سلام
    من دانشجوي كارشناسي نرم افزار هستم براي كارشناسي ارشد نرم افزار از چه منابعي استفاده كنم خواهش ميكنم راهنمايي كنيد

  54. خسته نباشيد:
    لطفا اگه ميشه منابع كامل ارشد نرم افزار را در سايت قرار دهيد.با كمال تشكر

  55. با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    به خاطر مطالب مفیدتون در سایت از شما ممنون هستم.
    من فارغ التحصیل کارشتاسی نرم افزار هستم و میخوام برای ارشد ادامه تحصیل بدم. میخوام ببینم it بازار کارش بیشتره یا نرم افزار. چون من به شبکه علاقه دارم و توی اینکه در کدوم گرایش ادامه بدم سر دوراهی قرار گرفتم.
    با تشکر

  56. salam manabe azmoon arshad gerayesh ict ra lotf konid elam konid mer30

  57. با سلام و عرض خسته نباشید واقعا که مطالب سایتتون خیلی عالی هستش وخیلی هم به درد بخور واقعا بازم مرسی.

  58. امیر امیریان

    سلام کسی میتونه راهنمایی کنه لطفا…!؟
    من در دانشکده مجازی دانشگاه شیراز می توانم یکی از دو رشته زیر مجموعه آی تی رو انتخاب کنم در مقطع ارشد…
    میشه کمک کنید کدوم رو انتخاب کنم:
    1- مدیریت سیستمهای اطلاعاتی (MIS)
    2- طراحی و تولید نرم افزار

  59. salam!man az che manabei baraye karshenasi arshad mohandesi narm afzar estefade konam behtare?ba tashakor
    parse,mahan,modaresane sharif,moghasemi….!

  60. سلام.
    پس گرایش IT چی شد؟

  61. از تمامی زحمات شما تشکر میکنم واقا مطالب مفید بود

  62. سلام
    پس کنکور ارشد علمی کاربردی چی؟ گفتن که علمی کاربردی قراره ارشد و دکتری هم داشته باشه

  63. سلام با اتمام پایه 9حوزه علمییه تصمیم به شرکت در رشته علوم کامپیوتری در سطح ارشد هستم لطفا راهنمائی کنید

  64. سارا عظیم زاده

    سلام ! می خوام بدونم وقتی ما کنکور ارشد شرکت میکنیم مثلا ارشد کامپیوتر و رشته ی امتحانی مجموعه مهندسی کامپیوتر رو انتخاب می کنیم باید توی دفتر چه دوم همه سوالات رو جواب بدیم یا فقط یک گرایش رو باید جواب بدیم ؟

  65. با سلام خدمت دوستم
    می خواستم در مورد رشته انفومارتیک پزشکی بیشتر بدونم
    این رشته نو است .و زیر نظر ورزات بهداشت ارائه شده است که بچه کارشناسی کامپیوتر می توانند به این رشته در کارشناسی ارشد رجع کنن لطفا در مورد این رشته تحقیق کنید.
    مرسی

  66. سلام بچه ها من میخوام کارشناسی ارشد کامپیوتر گرایش معماری ادامه بدم.کسی هست که راهنماییم کنه؟

  67. سلام.
    من یه سوال مهم داشتم.خواهشا جواب بدبد.
    آیا گرایش IT در ارشد دولتی وجود دارد؟اگر دارد چرا همش میگن ارشد کامپیوتر 4 تا گرایش داره(هوش،نرم،معماری،الگوریتم)؟خب اینجوری که میشه 5 تا!اگه داره،شاخه ی شبکه داره؟فقط دولتی!
    با تشکر
    ————
    مدیر سایت : دوست عزیز کد رشته امتحانی IT با کامپیوتر فرق داره و چیزی جدا از اون محسوب میشه!بله IT دولتی داره ولی خیلی کم و یکی از گرایش های اون شبکه هست به نوعی میشه گفت بهترین نوع و سخت ترین همون شبکه هست!

  68. بچه ها من میخوام ارشد بخونم کسی نیست یه کوچولو منو راهنمایی کنه؟
    لطفا برام میل بزنید
    piri_1970@yahoo.com

  69. salam man daneshjoi t2 karshenasi napeyvaste hastam mikhastam vase entekhab gerayesh arshad komakam konidk khili heyronam
    misi

  70. سلام خسته نباشید . من دانشجوی کارشناسی نرم افزارم می خواستم بدونم واسه ارشد من میتونم تغییر رشته بدم و ارشد مدیریت بخونم یا فقط گرایش های کامپیوتر میتونم انتخاب کنم ؟

  71. سلام.ممنون از اطلاعاتتون.من میخوام امسال کنکور ارشد نرم افزار بدم.میخواستم ببینم واسه دانشگاه غیر انتفاعی توی اصفهان رتبه حداقل باید چند باشه…ممنون اگه جواب بدید

  72. سلام،خوشحالم از جمع دوستان،براي كنكور ارشد91 رشته نرم افزار از الان ميشه تو تهران با رتبه خوب قبول شد؟؟
    البته من مغازه هم دارم!!!!
    ايميلم:yash66.1987@yahoo.com

  73. سلام ببخشید میخواسم بدونم واسه قبول شدن ارشد.حتما باید موسسات که زیاد تبلیغ میشه شرکت کنم.با جزوه کتاب تست تنهایی نمیشه؟؟؟

  74. سلام
    میخواستم در مورد شاخه های ارشد خصوصا شاخه هوش مصنوعی بدونم که آینده این رشته در ایران به چه صورتی است؟

  75. باسلام من هم می خواهم که ببخشیدمیخواستم بدونم واسه قبول شدن ارشد . حتما باید موسسات که زیاد تبلیغ میشه شرکت کنم . با جروه کتاب تست تنهایی نمیشه لان برای کنکور ارشد 91 رشته هم دارم ؟

  76. عالی … عالیه عالی …
    امسال 3 گرایش معماری -هوش و نرم افزار ارشد(دانشگاه دولتی) رو مجاز شدم
    اطلاعات بسیار ضروری و مفیدی بود که استفاده کردم
    میدونم که وقت زیادی صرف کردی تا تهیه اش کنی
    واقعا خسته نباشی دوست من
    جهت ادامه کار، پیشرفت و توسعه خدا قوتت بده موفق باشی

  77. با سلام وتشكر از زحماتتون
    ببخشيد ميشه لطف كنيد براي كارشناسي ارشد علوم كامپيوتر هم اطلاعاتش روبدين ممنون ميشم با تشكر

  78. سلام میخواستم بدونم در مقطع ارشد گرایش جدید الگوریتم و محاسبات در کدام دانشگاه ها در ایران وجود دارد؟
    و برای قبول شدن در این گرایش باید همین درس هایی که در بالا اشاره شد خواند؟
    با تشکر

  79. خسته نباشید.کنکور ارشد بچه های کارشناسی پیوسته با کارشناسی ناپیوسته فرق دارد؟

  80. باسلام وتشکرازسایت عالیتون.من میخوام برای ارشد بخونم رشتم نرم افزاره ولی نمیدونم کدو مگرایش راحتتر وبهتره لطفا راهنمایم کنین

  81. سلام من دانشجوی رشته کامپیوترم ولی علاقه دارم در ارشد امنیت اطلاعات بخونم باید کنکور ارشد فناوری اطلاعات رو بدم یا با کنکور ارشد مهندسی کامپیوترم میشه قبول شم.

  82. مرسی مطلب عالی بود . خسته نباشید.

  83. سلام.واقعا جامع و کامل بود.با تشکر از شما

  84. با سلام
    می خواستم بدونم در کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر برای سراسری و هم برای آزاد اگه هر بخشی رو چند درصد بزنیم در اصفهان حتما قبولیم؟؟اطلاعی دارین؟؟

  85. ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد برای گرایش نرم افزار؟

  86. دستتون درد نكنه بابا شما خيلي ماهيد
    كارم خيلي راه افتاد
    الهي خير ببينيد

  87. سلام،منابع کنکور کارشناسی ناپیوسته it کتابهای مرجع ومفیدش میخواستم بدونم چه منبع و نویسنده ای است لطفا برام ایمیل کنیدبین چند نویسنده لطفا یکی بهترین معرفی شود البته همراه با سرفصل های کنکور مرسی.

  88. سلام
    لطفا در مود رشته هوش مصنوعی توضیحات کاملتری (کاربردها، بازار کار و …) ارائه نمایید.
    با تشکر

  89. باسلام از سایت خوبتون متشکرم.من کارشناسی سخت افزار خوندم و حالا میخام ارشد آی تی بخونم.ولی نمیدونم ازکجا و چجوری شروع کنم؟بنظرتون این رشته خوبه یا کامپیوتر؟بازارکارش چطور؟اگه لطف کنید بعدا منابعشونو دراختیارمون بذارید ممنون میشم.

  90. سلام خسته نباشين واقعا بي نهايت ممنونم از سايت بي نظيرتون-بيزحمت ميخواستم منابع ارشد مهندسي نرم افزار رو برا ميلمsendكنين يه دنيا ممنون ميشم.

  91. سلام ميخواستم ببينم گرايش پايگاه داده وitنداريم

  92. زهرا شاهسواری

    سلام من میخوام آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنم برای اینکه در زمینه شبکه تحصیلات ادامه بده باید در مقطع کارشناسی ارشد کدام گرایش را انتخاب کنم ?

    تشکر

  93. با سلام خدمت مدیر سایت..
    من لیسانس زبان انگلیسی دارم… میخوام واسه ارشد یکی از گرایشهای کامپیوتر رو ادامه بدم…ولی نمیدونم کدوم گرایشش رو انتخاب کنم که به رشته ام مرتبط باشه….میخواستم راهنماییم کنین که کدوم یکی بهتره…..
    با تشکر

  94. سلام
    متشکرم

  95. با سلام
    تشکر صمیمانه ی مرا بپذیرید جون شما تنها سایتی هستید ک اسمی از گزایش “شبیه سازی و گرافیک کامپیوتری ” بردید
    1 هفته هس که سرچ میکنم بازم نفهمیدم کدوم دانشگاه این گرایش رو داره؟ لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر

  96. سلام من الان سال سوم دبيرستانم و به خاطر اينكه نميتونم زبان انگليسي رو پاس كنم ميخواهم ديپلم كامپيوتر بگيرم و وارد دانشگاه بشم تا بتونم با يه مدرك بالا استخدام سپاه بشم ميخواستم بدونم كدوم گرايش برم كه اسان باشه و راحت و سريع يه كارشناسي ارشد بگيرم. من تازه كارم لطفا راهنمايي كنيد. لطفا جواب رو به ايميلم بفرستيد. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *