اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۵

با توجه به درخواست برخی از مؤسسات مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ سازمان سنجش آموزش کشور بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی مؤسسات ذیربط (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ ثبت‌نام نموده و یا ننموده‌اند) می‌رساند که برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی فوق می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی، از رشته‌های پذیرنده در این مرحله اطلاع حاصل نموده و ضمن مشخص نمودن رشته مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک ذیل و با توجه به موارد مربوط از تاریخ ۹۵/۷/۱۲ لغایت ۹۵/۸/۱۲ به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمایند.

۱- کلیه متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۶/۳۱ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند.
تبصره: در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۹۵/۱۰/۳۰ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی ویاکاردانی گردند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.
۲- کلیه داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۱۸۰/۰۰۰(یکصد و هشتاد هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام نمایند.
۳- هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. بدیهی است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه اطلاعات وی در بانک اطلاعات پذیرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.
۴- داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مؤسسات درخصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.
۵- کلیه متقاضیان «مرد» می‌بایست در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
۶- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در موسسه‌ای که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.
مدارک مورد نیاز:
۱- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
۲- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
۳- اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
۴- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند.
۵- اصل شناسنامه و ۲ برگ کپی از صفحات آن.
۶- اصل کارت ملی و ۲ برگ کپی از آن.
۷- شش قطعه عکس ۴×۳ تهیه شده در سال جاری.
۸- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.
کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام نمایند.

Check Also

طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور …

One comment

  1. سلام:
    لطفا نام موسساتی که هنوزظرفیت تکمیل نشده وپذیرش دانشجودارند را میخوام ؟
    سپاسگذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *