نقدی بر مصوبه شورای عالی آموزش عالی وزارت علوم مبنی بر 24 واحد جبرانی

طبق بخشنامه جدید وزارت علوم دانش آموختگان دوره هاي کارداني پيوسته ، در صورتي که ميانگين معدل آنها 10 الي 99/13 باشد به شرط پذيرفته شدن در دوره کارشناسي ناپيوسته دانشگاهها و موسسات آموزش عالي بايد 24 واحد درسي را طي دو نيمسال  مطابق سرفصل مصوب رشته پذيرفته شده به عنوان واحد جبراني بگذرانند تا به جاي مدرک پيش دانشگاهي آنان ملاک عمل قرار گيرد. مدت مذکور به سنوات تحصيلي دانشجو افزوده مي شود.

اطلاعیه مندرج در هفته نامه پیک سنجش دوشنبه 89/2/27 در خصوص آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1389

سازمان سنجش آموزش كشور بدين‌ وسيله به اطلاع كليه دانش‌آموختگان دوره‌هاي پودماني دانشگاه جامع علمي – كاربردي كه درآزمون‌ كارداني به كارشناسي‌ ناپيوسته‌ سال۱۳۸۹ ثبت‌نام نموده‌اند، مي‌رساند با توجه به نامه شماره ۴۱۰/۲۱/۲۲مورخ ۱۶/۱/۸۹ شوراي برنامه‌ريزي آموزش عالي، مصوبه جلسه شماره ۷۴۸مورخ ۱۷/۱۱/۸۸ شوراي فوق، شامل دانش‌آموختگان دوره‌هاي پودماني دانشگاه جامع علمي- كاربردي نمي‌گردد. لذا متن مصوبه فوق‌الذكر به صورت زير اصلاح مي‌گردد: چنانچه معدل دانش‌آموختگان دوره‌هاي كارداني پيوسته، داراي مجوز رسمي از شوراي گسترش آموزش عالي بين ۱۰ تا 99/13 باشد و درصورت قبولي در دوره كارشناسي ناپيوسته دانشگاهها و موسسات آموزش عالي، بايد ۲۴ واحد درسي را طي دو نيمسال، مطابق سرفصل مصوب رشته قبولي، به عنوان دروس جبراني بگذرانند تا به جاي مدرك پيش دانشگاهي آنان ملاك عمل قرار گيرد. بديهي‌است مدت مذكور به سنوات مجاز تحصيل دانشجو افزوده خواهد شد.”
لذا مفاد اطلاعيه دوشنبه 89/2/27 درخصوص دانش آموختگان دوره هاي پودماني“كان لم يكن” تلقي مي‌گردد.

این بخشنامه جدید وزارت محترم علوم از جنبه های گوناگون جای تامل و بحث دارد . برخی از موارد بحث بر انگیز در ادامه نقد ، صرفاً جهت اطلاع مخاطبان عزیز بدون هیچ قصد و غرضی آورده شده است .

آموزشی :

همان طور که در متن این بخشنامه مطالعه کردید دانش آموختگانی که معدل کل آنها در دوره کاردانی زیر 14 می باشد ، مدرکشان معدل پیش دانشگاهی قرار نمی گیرد حال چگونه است که :

1- دانش آموختگان بالای این حد نصاب از این قانون مستثنا هستند با توجه به اینکه در کنکور بسیار دشوار کاردانی به کارشناسی که اتفاقاً توسط عزیزان سازمان سنجش برگزار می شود چه بسیار دانش آموختگانی که معدل کل آنها بالای 14 بوده وقبول نشده اند ، اگر موضوع بر سر پایین بودن سطح علمی این دسته(منظور معدلهای زیر 14 می باشد)  از دانش آموختگان است پس چگونه می باشدکه آنها در کنکور که صرفاً یک مسابقه علمی برای ارزیابی و سنجش معلومات آنها برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر حدنصاب لازم را برای ثبت نام کسب می کنند. یا اطمینان خاطر مجریان کنکور به عملکرد کنکور کم است یا نسبت به معلومات این دسته از داوطلبان شک و شبهی وجود دارد که حتی با قبولی در آزمون نیز برطرف نمی شود ویا هر دو اینها.

2- اگر قبولی در یک مقطع تحصیلی توسط یک دانش آموخته با رعایت تمامی قوانین آموزشی آن مقطع منجربه صدور گواهی فارغ الاتحصیل از وزارت مطبوع شده است پس این دانش آموخته بدون هیچ پیش شرط و تبعیضی می تواند طبق قوانین آموزشی در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل با شرایط یکسان نسبت به سایر دانش آموختگانی که همین مدارک را اخذ کرده اند داشته باشد . البته ،توجه به گذارندن سدی بزرگ به نام کنکور که به گفته همه عزیزان مسئول صرفاً مسابقه علمی در جهت مهر تایید بر معلومات داوطلبان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می باشد ضروری به نظر می رسد. پس چگونه است طبق این مصوبه دو دانش آموخته در شرایط یکسان آموزشی در مقطع قبلی تنها با اختلاف در 0.1 معدل کل، یکی باید 2 ترم تحصیلی یعنی یک سال زندگی را به تحصیل دروسی بپردازد که بگفته این مصوبه باید با رشته قبولی مرتبط باشد ، که این خود جای بسیار بحث دارد.

3- همانگونه که اشاره شد این 24 واحد باید مطابق سرفصل مصوب رشته پذيرفته شده دانشجو باشد، که از چهار جنبه قابل بحث می باشد :

اولاً: اگر بپذیریم این واحدها باید مطابق سرفصل مصوب رشته قبولی پذیرقته دانشجو باشد ، پس دست آخر در هر دوره ورودی ، ما در یک مقطع دو گروه دانشجو خواهیم داشت ، یک گروه آنهایی که 24 واحد مرتبط بیشتر خواند و از سطح علمی بالاتری نسبت به غیر آنها برخوردار می باشد ، که این خود یک بی عدالتی بنظر می رسد.جالب تر آنکه هر دوی آنها از یک نوع مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته برخوردار می باشند.

ثانیاً : اگر موسسه مربوطه با توجه به مشکلاتی مانند کمبود ،فضای آموزشی استاندارد مورد نیاز، امکانات ، اساتید و… برای برگزاری کلاس اقدام به تدریس24 واحد دروس پایه وعمومی کند، که خود خلاف مصوبه می باشد، بی شک تمامی دورس از مقطع کاردانی بوده وباعث بسیاری مشکلات دیگر مثل بی رغبتی برای خواندن دروس تکراری از سوی دانشجویان و در نتیجه افت شدید تحصیلی در این دسته از دانش آموختگان که معدل کمی در مقطع قبلی داشته اند ، می شود.

ثالثاً: بازهم اگر تمام موارد گفته شده در مصوبه را بپذیریم آیا این روا است که دانشجویانی با پایه قوی تخصصی در هنرستان های فنی و حرفه ایی و کاردانش صرفاً به بهانه پایین بودن معدلشان در مقطع کاردانی و در برای معادل سازی با  مدرک پیش دانشگاهی آن هم در زمانی که وارد دوره کارشناسی ناپیوسته شده اند، 24 واحد دروس مرتیط با رشته قبولی بگذرانند در حالی که اصلاً در مقطع پیش دانشگاهی دروس تخصصی دانشگاهی تدریس نشده که حالا باید به جبران آن هم در این مقطع بپردازند!

رابعاً : طبق بخشنامه دروس جبراني دانشجويان کارشناسي ناپيوسته شورای برنامه ریزی آموزش عالی مورخ 2/8/88 طی یک جلسه موافقت خود را با گذارندن حداکثر 8 واحد جبرانی آن هم برای دانشجویانی که در رشته غیر مرتبط قبول شده اند موافقت می کند (عین تصویر بخشنامه در زیرآمده است) .حال این که دروس جبرانی با محتوای مرتبط با رشته قبولی در جهت معادل سازی مدرک مقطع کاردانی با پیش دانشگاهی  آن دسته از داوطلبانی که معدلشان زیر 14 می باشد آن هم در زمانی که داوطلب در مقطع کارشناسی با موفقیت کنکور را گذرانده و در حال ادامه تحصیل است چه ارتباطی با هم دارند.

نکته *: این سوال نیز پیش می آید که اگر داوطلبان  کنکورکاردانی با معدل زیر 14 مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند  بدون گذراندن دوره کاردانی به مقطع کارشناسی راه پیدا می کنند، یا باید علاوه بر مدرک پیش دانشگاهی موفق به اخذ مدرک کاردانی نیز شده باشند، پس نتیجه می گیریم که باید برای شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته داوطلب علاوه بر مدرک کاردانی صلاحیت احراز قبولی در  پیش  دانشگاهی هم حتی این در حالی است که در سیستم آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای هنرستانها چنین دوره ای وجود ندارد.

تعداد واحد:

گذارندن تعداد واحدهای درسی با موضوعات یکسان در مقاطعی مانند کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته یکی از موضاعات جای بحث در این مصوبه می باشد. به طور مثال طبق سرفصل دروس کارشناسی ناپیوسته سخت افزار مصوب 502 جلسه شورای گسترش آموزش عالی مورخ 23/12/1382 تعداد واحدهای لازم برای این مقطع مشخص شده که در تصویر زیر آمده است .

( توضیح : همانطور که در متن آمده اگر چنانچه دانشجو ملزم به گذراندن دروس جبرانی باشد ، یک نیمسال به آن اضافه خواهد شد. که در اکثر موسسات بطور پیش فرض این نیمسال اضافه شده و می شود . آیا این دروس جبرانی در مصوبه مورد نقد که به دو نیم سال تقسیم شده علاوه بر این نیمسال جبرای درون متن روبرو می باشد یا خیر و یا برای همه دانشجویان می باشند یانه  ، خود جای تامل دارد )

به طور مثال: تعداد واحدهای دوره کاردانی یک دانشجوی آموزشکده فنی= 79

تعداد واحدهای دوره کارشناسی ناپیوسته یک دانشجوی موسسه غیرانتفاعی= 85

بدون احتساب دورس گذرانده شده در هنرستان جمع کل 164 واحد

این در حالی است که یک دانشجوی کارشناسی پیوسته در دانشگاه هایی مانند فردوسی مشهد، علم و صنعت ، صنعتی امیرکبیر،صنعتی شریف ، صنعتی اصفهان به طور متوسط در رشته مثلاً سخت افزار بین 140 تا 144 واحد می گذرانند حال با احتساب مصوبه جدید، یک کارشناسی ناپیوسته با معدل کاردانی زیر 14 تا سقف 188 واحد برای همان مقطع واحد می گذراند !

نظام وظیفه :

با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان هنوز خدمت سربازی را انجام نداده اند ، توجه به بحث حداکثر سنوات تحصیلی یک نکته ضروری به نظرمی رسد.  مد نظر قرار دادن این مسئله بسیار اهمیت دارد تا از ایجاد مشکلات جدید در آینده برای این قشر از دانشجویان جلوگیری شود.

همانطور که میدانید ، حداکثر مدت سنوات تحصیلی برای مقطع کارشناسی ناپیوسته 3 سال مجاز می باشد ، ضمناً باید شرایط خاصی مثل مرخصی های تحصیلی یا سایر اتفاقاتی که باعث افزایش سنوات تحصیلی می شود را نیز در نظر گرفت. حال این سئوال مطرح می شود در شرایطی که 2 ترم به سنوات تحصیلی دانشجو اضافه می شود آیا سازمان نظام وظیفه در چند سال آینده می تواند با دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته به دوصورت 7 ترمها و زیر 7 ترمها برخوردی یکسان داشته باشد.

مشکلات اجتماعی :

جوانهای دانشجویی که پیش از دانستن این مصوبه خود را از لحاظ اقتصادی و روحی برای تحصیل  در 5 ترم آماده کرده بوده اند حال باید به طور طبیعی بدون در نظر گرفتن هر گونه حوادث احتمالی 7 ترم تحصیل کنند. هزینه ثبت نام، خوابگاه و… را در نظر بگیرید تا بتوانید بیشتر به عواقب این مصوبه پی ببریم.سایر مشکلات مانند بالارفتن سن و به تاخیر افتادن دانشجویان امروز و متخصصان فردا برای ورود به بازار کار را می توان از دیگر مشکلات این مصوبه برشمرد.

امید است که مسئولین مطرح با بررسی بیشتر در این مصوبه راه درستی را برگزینند.

 

Check Also

طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور …

۸۵ comments

  1. سلام این تکمیل ظرفیت که مال ما نبود برای بچه های سراسری (دیپلمه ) بود که پس ما چی چرا کسی به داد ما نمی رسه ؟

  2. سلام
    من سخت افزار دانشگاه شمال قبول شدم علاوه بر 70 واحدي پاس كنيم چون من كاردانيم نرم افزار بوده 12 واحد هم جبراني بهمون دادن 24 واحد هم بياد روش واويلا ميشه به خدا ميشه 106 واحد گناه كرديم ناپيوسته هستيم

  3. حمید از کاشانی آبیک

    سلام
    من دانشگاه غیاث الدین کاشانی آبیک کارشناسی ناپیوسته میخونم جالب اینجاست که هیچکدوم از دانشکده های رجای قزوین بصیر آبیک ادیبان گرمسار غزالی قزوین و چندجای دیگه این قانون رو اجرا نمیکنن ولی توی این دانشکده(کاشانی) شدن کاسه داغتر از آش 9واحد از 24 واحد رو این ترم دادن بقیش هم هنوز رو هواست اونم چه واحدهایی : مبانی فناوری اطلاعات .زبان خارجه. مبانی کامپیوتر و برنامه سازی که این واحدها همش برای رشته IT درنظر گرفته شده جالب اینجاست که هر کس از دانشگاه های ازاد اومده معدلش بالای 14 ولی من و امثال من که از شمسی پور و شریعتی رفتیم زیر 14 هستیم . زمان انتخاب واحد هم 17 واحد دادن به همه ولی الان 2هفته میشه که زیر 14ها یکسری از واحدهاشون حذف شده و فعلا 9 واحد جبرانی گذاشتن هرچی هم اعتراض می کنیم شاه میبخشه شاه قلی نمیبخشه میگن برید با مدیر گروه صحبت کنید .قسمت گریه دار اینجاست اینطور که میگن این 24 واحد معلوم نیست توی معدل کل تاثیر داره یا نه . ما که دیگه موندیم چیکار کنیم اگه از بچه کسی راه حلی داره خوشحالمون کنه . مرسی

  4. سلام
    من هم با نظر حميد به شدت موافقم
    من خودم كه از شمسي پور با معدل زير 14 اومدم غيرانتفاعي با اونيكه از يه دانشگاه آزاد يه شهر ناشناخته با معدل 19 اومده ؛ خداييش فكر نكنم عدالت باشه.
    تازه من 2 هفته واسه كنكور درس نخوندم رتبه م از همون آدم كه 3-4 ماه خونده 3000 تا كمتره!

  5. سلام . من دیروز 8/5 از گروه آموزشی سوال کردم ، گفتن این قضیه کنسل شده ، کسی اطلاع دقیقی در مورد این موضوع داره ؟

  6. سلام این نامردی اگه بخوان اجراش کنن با معدل 13/84 به خاطر این چند صدم مجبور باشیم 24 واحد بخونیم نامردیه

  7. سوگل ولدزاده(دانشجو کامپیوتر)

    تو رو خدا اعتراضاتتون رو تو سایت مجتمع اموزش عالی پیامبر اعظم یا وزارت اموزش و پرورش به ثبت برسونید…..
    یکی از بدتری و دشمنانه ترین قوانینی که در ایران علیه فنی ها به تصویب رسید همین تبصره است

  8. سلام آقا پیمان یه سوال داشتم من تو موسسه فن ودانش ساوه درس میخونم همان روز ثبت نام چارت درسی رشته نرم افزار را بهمون دادن که شمال 70 واحد بود واصلا هم حرفی درباره اون 24 واحد اضافی نزدن اگه همین جوری پیش بره تا موقع گرفتن مدرکمون اون موقع وزارت علوم ایراد میگره یا نه ؟
    ———-
    مدير سايت : اگر شما معدلتون زير چهارده نيست نه ديگه مشكلي نيست.

  9. محمد مهدی شیران

    سلام به همه دوستان متن نقد درون سایت را من نوشتن وآقا پیمان لطف کرد و تو سایت گذاشتش من دانشجوی سخت افزار در موسسه سپاهان هستم ما شروع به تشکیل یک گروه کردیم و حتی ایمیلی با نام 24vahed@gmail.com برای هماهنگی و تبادل نظر ایجاد کردیم من تمام راه ها را برای لغو این مصوبه بررسی کردم و یک مشاور وکیل نیز برای این کار گرفتم صرفاً برای مشاوره وتنظیم مدارک
    1- اول باید این نقد را به همه دانشجویان برسونید تا بقیه هم متوجه بشن کسانی هم که فایل اصلی با صورت مدارک را می خواهند کافیه یک ایمیل به من بزنند
    2-به نماینده مجلس در شهرتان مراجعه کنید ویک لیست از امضا معترضان را با نقد مصوبه به ایشان برای طرح در کمسیون آموزش مجلس ارائه کنید
    3- کسانی که در مرکز استانها هستند به دانشگاه مرجع استان و به معاونت آموزش واحد ارزیابی و بازرسی استان مراجعه کنید و موضوع را با مدراک درمیان بگذارید
    4-به باشگاه خبرنگاران جوان و خبر 20:30 ایمیل بزنید
    2030@iribnews.ir
    دوستان متوجه باشند طبق این مصوبه هیچ دانشگاهی حق نداره این واحد ها را به تدریج بده و یابد طی دو نیمسال اراده کنه پس واحد کاشان مرتکب خلاف شده واین قابل پیگیری وطرح هستش
    فقط باید متحد باشید و به خدا توکل کنید اطلاع رسانی بسیار مهمه چون خیلی از موسسات به خاطر ترس ازعواقب کار این موضوع را مطرح نمی کنند ویا می گن ما نمی خواهیم ارائه کنیم که اصلاً غیر ممکن این کار را انجام بدهند پس خیلی حواسها را جمع کنید ما در اصفهان حدود 2 هفته است که فعالیت خود را با قدرت و دقیق شروع کردیم باتشکر

  10. حاجی بابایی(وزیر اموزش و پرورش): کاردان های فنی حرفه ای در صورت قبولی در کنکور سخت کارشناسی ناپیوسته باید در حد یک کارشناس ارشد نظری واحد پاس مایند تا ما دستور دهیم که به وی مدرک کارشناسی اهدا شود،وسلام
    !!!

  11. محمد برهاني

    زياد خودتون رو ناراحت نكنيد ، اصولا اين مصوبه هم لغو خواهد شد .
    مي خواستم بگم كه اگر بحث سر پايين بودن سطح علمي است كه بايد اين واحد ها رو به دوره كارداني اضافه كنند اما يك واقعيت هولناك ! اومد جلوي چشم :
    دوره كارداني حذف خواهد شد و براي همين زحمت را كم كرده و يكراست رفته اند سراغ كارشناسي ناپيوسته .

  12. سلام

    يعني كسي كه شمسي پور 13.99 شده با كسي كه آزاد نمي دونم كجا آباد 14 شده يكيه به خدا نيست .

  13. وحید شاه حسینی

    سلام
    آقا من از وقتی این خبر رو شنیدم دنیا برام سیاه شده
    بزرگترین ظلمی که میشد رو انجام دادن
    من واقعا امیدوارم لغو بشه
    توکلتون به خدا باشه

  14. سلام خدمت همه عزیزان
    من که خودم کاردان کانپیوتر دانشگاه ازاد هستم معدلم بالای16 است ومشکلی ندارم ولی بالاخره هرچی باشه ازادی ها هم پول دادن جانم ما 3-4 میلیون دادیم اگه معدلمون زیر 14 هم بشه که دیگه هیچی

  15. سلام
    آقا پیمان تو رو خدا بگید آیا تکمل ظرفیت برای کاردانی به کارشناسی هاست یا سراسری(دیپلمه ها)؟

  16. حمید از کاشانی آبیک:
    برادر یه سر به تاپیک قبول شدگان غیاث الدین بزن خوشحال میشیم…
    http://forum.karshenasi.com/viewtopic.php?f=1&t=9053&sid=b864b73ef754373e9ce2089b99b9f305

  17. سلام عليكم
    خداقوت آقا پيمان ميشه يه لطفي كنيد راجع به ما كارداني ها كه مي خواهيم براي كارشناسي ناپيوسته علمي كاربردي شركت كنيم مطلب بزنيد. اينكه ثبت نامش كي هست ؟
    و امتحانش ؟
    البته بنده اون فايل نمونه سوالات سال 87 رو دانل.د كردم نوشته بود تاريخ امتحال دي ماه .
    آيا امسال هم همين موقع است .ما رو مطلع كنيد ممنون.

  18. نسترن بزرگ خو

    سلام وقتتون بخیر
    من جزوهای اموزشی کاردانی به کارشناسی رو میخوام بفرمایید چه جوری اقدام کنم و چه هزینه یی و به چه حسابی بریزم؟!
    09137750524
    من عجله دارم واسه عمی کاربردی میخوام قبول شم

  19. تکمیل ظرفیت میاد یا نه تو روخدا ِِِِِِِِِِ یه مسلمان جوابما بده
    مدیر سایت هم قبلا بهتر جواب میدادن

  20. سلام.نکنه تکمیل ظرفیت نیاد از دانشگاه ازاد هم عقب بیوفتیم چکار کنیم 1ماه دیگه ازمون ازاده؟

  21. شلام دوستان شمارو جون عزیزاتون
    این تکمیل طرفیت کارشناسی ناپیوسته کی میاد.
    تورو خداوند جواب بدین

  22. سلام میخواستم بدونم این قانون برای بچه هایی است که کاردانیشون پیوسته است یعنی از هنرستان به دانشگاه اومدن یا برای کسانی مثل منه که کاردانیم ناپیوسته است یعنی از پیش دانشگاهی به دانشگاه ا ومدم لطفا” جوابمو بدید تا از نگرانی در بیام

  23. سلام میخواستم بدونم این قانون برای بچه هایی است که کاردانیشون پیوسته است یعنی از هنرستان به دانشگاه اومدن یا برای کسانی مثل منه که کاردانیم ناپیوسته است یعنی از پیش دانشگاهی به دانشگاه ا ومدم لطفا” جوابمو بدید تا از نگرانی در بیام

  24. من سخت افزار اصفهان قبول شدم .کاردانی را شهرکرد گرفته و برای پاس کردن هر واحد خون دل خوردم .79واحد گزراندم **85واحد هم که بهم دادن با 24 واحد که میشه 109.
    من چطور این 109واحد را 6ترمه تموم کنم
    که درس هایش یکی از یکی سختترند.
    حالا اگر درس ها حکم جبرانی دارند چرا باید دروس مطابق رشته قبولی باشد.مگر همچین چیزی میشه.
    تازه جای مدرک پیش دانشگاهی قرار میگیرد.
    ما در کل باید 188 واحد پاس کنیم

  25. سلام خانم ستاره:
    همان طور که گفته شده این قانون شامل دانشجویانی است که دیپلمه ی هنرستان ویا بع عبارتی کاردانی پیوسته هستند می شود.
    بجز علمی کاربردی

  26. با سلام
    من رتبه 23 كارشناسيم .من بيشتر كتاباي مدرسان شريف را خوندم
    مدار منطقي كتاب آقاي جمعدار هم خوبه.

  27. سلام
    آقایانی که این مصوبه های مزخرفه را تصویب میکنند یک کم هم به فکر دانشجویانی باشند که در آموز شکده های سخت گیر با استاد های (خودتو بکشی 10 میگیری) کاردانی گرفته اند. به نظر من این مصوبه فقط برای خوشحال کردن دل کسانی هست که 3 میلیون خرج کردند و بدون هیچ زحمتی تو دانشگاه آزاد روستاشون با معدل 18 کاردانی گرفتند.
    از قدیم گفتند:
    پول خوشبختی میاره.

  28. داود از ادیبان

    دوستان انگاری این مصوبه اجرا نشده
    حداقل تو ادیبان که فعلاً اجرا نشده چون اگر هم بخواد اجرا بشه این درسها رو باید همون ترم اول بدن که ندادن

    میترسم این مصویه هم مثل همون حذف سهمیه ها که مجلس تصویب کرد ولی آموزش پرورش اجرا نکرد بشه
    یعنی بره دوباره مجلس و آقای حاجی بابایی به بی قانونی خودش ادامه بده و حرف مجلس رو هم رد کنه و مصوبه رو اجرا کنه

    برنامه ای،اخباری، اتفاقی بود ما رو هم درجریان بزارید یا اگه مایلید یه تاپیک واسش بزنیم

  29. آناهیتا بهره مند

    رامین خان سلام لطفا توهین به دانشگاه ازادیها نکن منخودم نزدیم 4 میلیون خرج کردم اما پشیمون این مختص همه است

  30. توجه کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این مصوبه تازه تصویب شده 29/11/89
    و دانشگاه ها هنوز نمی دانند که چه درسی ارائه کنند
    24 واحد طی 2نیم سال باید ارائه بشه و هنوز دانشگاه ها نمیدونند باید چکار کنند.
    پس لطفا به امید حذف قانون نبوده و نسبت به این مصوبه به نمایدنگان محترم مجلس . بازرسی کل آموزش استان و هرکجا که می دانید مراتب اعتراض خود را بیان کنید
    سایت بازرسی کل کشور http://www.gio.ir/shek.php
    (“”””یک دست صدا ندارد””””)

  31. چرا تا هرچی میشه پای دانشگاه ازاد رو میکشین وسط شما هم میخاستین برین آزاد معدلتون بالای 14 بیاد

  32. به خدا منم دانشگاه آزاد یادگار امام درس خوندم بیچارم کردن 1کاردانی با معدل13 بهم دادن.86واحد
    باس کردم.الانم کارشناسی فخررازی ساوه قبول شدم.با رتبه7000.قاطی بچه درسخونا.بخدا انصاف نیست.اگه اجراش کنن منکه انصراف میدم.94+86=؟؟؟؟؟بیرحمیه.تکمیل ظرفیت شرکت کردم اما از این 24واحد میترسم که تو دانشگاه جدیده بهم بدن.

  33. اضافه کردن این 24 تا خیلی نامردیه
    از دست ما که کاری بر نمی اد ولی تو را خدا شما پیگیرش باشید
    با تشکر

  34. سلام این 24 واحد 100 درصد اضافه می شه یا احتمال داره منتفی بشه؟
    تو را خدا پیگیری کنید تا حذفش کنن.
    ما را دارن بدبخت می کنن

  35. سایت یا راه دیگه ای برای اعلام اعتراض وجود داره؟
    دنیا رو برای ما جوونا سیاه کردن انشالله خدا دنیاشون را سیاه کنه
    این کارا همه برای پول گرفتنه

  36. سلام من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته ی کنرل هستم اخر ترم اول متوجه شدم که دروسی که به ما رایه دادن توی موسسه غیرانتفاعی اموزش عالی اکباتان همش برای چارت قدیمی رشته مونه به مدیر اموزش اطلاع دادیم که چارت رشته عوض شده و این دروس ربطی به چارت جدید نداره
    اما به ما گفتند که ما خودمون از قصد ان واحد ها رو به شما دادیم باید بگذرونید
    اقا معدل منم 16 شد تو کاردانی
    این موسسه ای که ادعای امیر کبیرش میشه
    16 واحد اضافه تحمیلمون کرده
    چی کار کنیم
    وقت
    هزینه
    قانون
    به وزارت علوم زنگ میزنم یا میگن واحد ما پاسخ گو نیست
    یا…
    به دانشگاه هم میگیم تهدید اخراج میکنه

  37. آخه این چه قانونی که گذاشتن
    اولا:اونایی رشته کارشناسی که قبول شدن غیر مرتب با کاردانی باید کلا 14 واحد پاس کنن حالا اونایی که رشته کارشناسی با کاردانی مرتبطه باید 24 واحد باید پاس کنن.یعنی همون درسهایی که تا حالا خوندیم دوباره بخونیم.
    ثانیا:با نظام وظیفه شهرمون هم صحبت کردم نظام وظیفه هم به هیچ عنوان قبول نمی کنه که به سنوات دانشجو اظافه کنه ومدت تحصیل همون 3 ساله با 94 واحد.
    ثالثا: توی این بخشنامه گفتن که این 24 واحد به جای مدرک پیش دانشگاهی محسوب میشه “اما همین الان مدرک کاردانی ما رو به جای پیش دانشگاهی قبول دارن ” یعنی با همین مدرک میشه توی کنکور سراسری رشته ریاضی شرکت کرد.
    ودر آخر اینکه اگه می خواستن این 24 واحد رو ارائه بدن لااقل کنکور رو حذف میکردند.
    من با اینکه معدلم 13.75 شده اما رتبه از خیلی های دیگه که با معدلهای بالاتر مدرک کاردانی رو گرفتن بهتر شده و توی دانشگاه خودمون دهمین نفرم.
    وآیا اینکه این قانون برای تمام دانشگاههای سراسری ،آزاد،و علمی کاربردی اجرا میشه؟؟؟؟
    میخوام از مسئولین سوال کنم که ملاک فقط معدله فرده آیا اونی که توی دانشگاه دولتی درس خونده با اونی که دانشگاه آزاد خونده یکیه (معدلش-سطح سوادش-تعداد واحدهایی که پاس کرده-تعداد ترمی که خونده)؟؟
    مثلا برای دانشگاه دولتی رشته کامپیوتر تعداد واحدها بین 74 تا 76 واحده برای دانشگاه آزاد 84 تا 86 واحد و علمی کاربردی 72 واحد.
    حالا با این وضع درسته که معدل رو ملاک قرار بدن اون هم با وضعی که هنوز کنکور برگزار میشه؟؟؟؟

    از کسانی که این وضع رو دارن خواهش می کنم که از هر طریقی که می تونن این قضیه رو پیگیری کنن(از طریق دانشگاه-وزارت علوم-سازمان سنجش-رادیو-تلویزیون و…).و اینکه این قانون رو به جز 2 یا3 دانشگاه نپذیرفتند و بقیه دانشگاهها یا اطلاع ندارن یا اونا هم زیر بار نمیرن و اجرا نمی کنن.

  38. آخه تصویب این قانون بعد از اینکه دانشجو بر اساس واحدهای معمول دانشگاه وارد دانشگاه میشه اصل نامردیو بی عدالتیه.اگه میخواین اساس رو معدل بدونید چرا تویه آزمون ضریب نداره و اگر اساس رتبه ی قبولی چرا بعد از قبولی دانشجو رو نقره داغ میکنید .تازه اگه همه ی اینارو بذاریم کنار این قانون رو بعضی از دانشگاها اجرا کردن و بعضی ها نکردن آخه اگه قانونه چرا خط در میون اجرا میشه؟ من رتبه 20 آزمون کارشناسی نا پیوسته سال 89 هستم چون معدلم تو کاردانی چند صدم کمتر از 14 هستش باید 1 سال دیرتر از کسی که رتبش با من زمین تا آسمون فرق داره اما چند صدم معدل کاردانیش از من بیشتره فارغ التحصیل بشم .فقط میتونم برای خودم و امثال خودم تاسف بوخورم که بعد از گذشتن از این همه بی عدالتی ،در پایان به جمع لیسانسه های بیکار می پیوندیم.ممنونم ازت پیمان جان

  39. قابل توجه عزيزان زحمت كش سازمان سنجش و وزارت علوم قسط جسارت و توهين به كسي رو ندارم اما خواستم از يك زاويه ديگه به قضيه نگاه كنيد :
    تعداد واحد هاي مقطع كارداني پيوسته=86
    تعداد واحد هاي مقطع كارشناسي نا پيوسته=72
    تعداد واحد هاي جبراني كه سازمان سنجش در دفترچه شماره 2 قرار داده است=24
    جمعا براي گرفتن يك مدرك ليسانس=182
    ******************************************
    اين در صورتي كه اگر با مدرك پيش دانشگاهي وارد دانشگاه مي شديم تا دكترا با 176 واحد پاس مي كرديم

    تعداد واحد هاي مقطع كارشناسي پيوسته=140
    تعداد واحد هاي مقطع كارشناسي ارشد=30
    تعداد واحد هاي مقطع دكترا=6
    جمع واحدها حدودا 176
    ******************************************
    حالا با اين اوضاع وزارت علوم ميخواد به كسايي كه اين وضعيت رو دارن مدرك كارشناسي بده،يا ارشد،يا پيش دانشگاهي،يا دكترا،يا دكتراي كارشناسي!!!،شايدم دكتراي كارداني… چون درسهايي رو كه يك بار پاس كرديم دوباره بايد بگذرونيم استادي ميشيم براي خودمون هااااا.

    واقعا خسته نباشيد ميگم به اين عزيزان زحمت كششششش……

  40. سلام به همه دانشجویان عزیز فنی همیشه حق ما فنی ها رور پامال کردن اصلا توجه ای نمیشه با اینکه داریم سخت ترین درس هارو میخونیم متاسفانه آقایون شب میخوابن صبح بلند میشن قانون در میارن . 24 واحد واقعا اونم دروس تکراری واقعا زور .بچه ها قبل از ورود به کارشناسی برنامه ریزی کردن برا زندگی شون اینا به هیچی توجه نمیکنن تمام بچه ها باید تابستون جمع شیم بریم جلو وزارت علوم . واقعا هرکی هرکار میتونه بکنه ساکت نشینید به دانشگاه به دولت همه جا نامه بزنید نزارید حق مارو راحت بخورن

  41. سلام
    چرا اينقدر از ازاد بد گفتيد من كارداني ازاد خوندم به خاطر پول هم كه شده خيلي به ما سخت ميگيرن.من در دوره كارداني چون پيش نخونده بودم 20واحد جبراني خوندم .يعني 93واحدكلا خوندم.الان هم غيرانتفايي مي خونم 24 واحد اضافه خوردم .واقعا اين حق ماست.

  42. سلام
    اما این قانون توی خیلی از دانشگاهها اجرا نشده.

  43. دوستان آخه واقعا این چه قانونیه آخه واقعا انصافه ای خئا بگم چیکار نکنه این……. آخه یکی نیست بگه منه بدبخت 2 سال از عمرمو گذاشتم تو هنرستان دوم و سوم رو یک رشته رو خوندم اونم از ساعت 7 تا 2 بعد از ظهر بعد یکی دیگه که رشتش انسانیه 1 واخد از رشته منوپاس نکرده خق و خقوقش از منی که تو فنی درس خوندم خیلی بیشتره نه شما بگید انصافه دوستان انقدر آزاد آرتد نکنید باور کنید آزاد هم جه تا جا داره جایی که من درس خوندم استاداش واقعا سختگیر بودنو برای اینکه دانشجو رو بندازن تا 2 هزار بیشتر گیر خودشونو دانشگاه بیاد هر کاری میکردن طرف نمره 18 منو 10 داده …….
    بعد یکی نیست بیاد کنکورو برا من معنی کنه آخه کسی کهه رتبه عالی میاره اینخودش دلیل بر با سوادیش نیست دوستان من معدلم 13.90 رتبم تو کنکور خوب شده این در حالیه که اکثر دوستایه من که معدلشون بالای 16 هست رتبشون بالای 5000 شده آخ این چه قانونیه اشک ما رو در آوردن با این همه خوشخال شدیم میخوایم بریم یه غیرانتفاعی خوب درس بخونیم حساب کردیم 3 ترم تموم کنیم ولی با این حساب 1 سال باید درسایی رو پاس کنم که اکثرشونو تو هنرستان با نمره بالای16 پاس کردم بریم به کی بگیم بدبختی ما عادت کردیم همیشه خقمونو بخورن و چیزی نگیم دوستان خواهشا یه راهی پیدا کنین تا ما اعتراض خودمونو به این سنجشی ها بدیم والا ظلمه مگه ما چه گناهی کردیم رفتیم فنی والا اگه میدونستم این بلا سرم میاد 100 سال نمیرفتم

  44. سلام و خسته نباشید.میحواستم ببینم قانون24واحدجبرانی ازورودی89اجرا میشه یا90؟

  45. با سلام
    دانشجوی انصرافی دانشگاه آزاد هستم و حدود 60واحد گذر انده بودم در کنکور کاردانی شرکت کردم و قبول شدم ( اولین دانشگاه ساوه بود دانشگاهی که هم اکنون قبول شدم آموزشکده سما ی قم می باشد)واحد های قبول شده رو دانشگاه سمای قم قبول می کنه یا نه؟؟؟؟ شرایطش چگونه است ؟؟؟؟!!!

  46. به نظر شما کسی که معدلش زیر 14 باید بزنید توی سرشون 24 واحد اضافه پاس کنند اینو در نظر نمگیرن کسی که معدلش 12 شده از اونی که معدلش 16 شده رتبه اش بهتر اومده این به جای تشویق کردنتون شما با این مصوبه جدیدتون به جای اینکه دانشجو درکش کنید دارید میزنیت توسرش واقع جای تاسف دارد

  47. سلام بچه ها کسی هست که از این پکیج کارشناسی ارشد استفاده کرده باشه و راضی هم باشه.لطفا به منم بگید ممون

  48. سلام ، من ورودی مهر 89 و الان ترم 3 کارشناسی هستم ولی از طرف دانشگاه هنوز هیچ چیزی رسما اعلام نشده ، فقط از بچه های دانشگاه شنیدم ، تکلیف ما چی هست که ترم بعد درسمون تمومه ؟ آیا این دروس به ما تعلق میگیره ؟

  49. سلام
    اخرش تکلیف این مصوبه معدل زیر 14 چی شد

  50. سلام دوستان
    میخواستم ازتون بپرسم ما که دهن خودمونو سرویس کردیم تو دانشگاههای دولتی با معدل
    13/67 تموم کردیم وکاردانی گرفتیم .
    حالا هم که اومدیم کارشناسی میگن 24 واحد دیگه بهمون میخوان تحمیل کنن .(ورودی مهر 89)
    خدا وکیل من دیگه کشش ندارم آخه شب تا صبح سرکارم روزها هم میرم سر کلاس پدرم دراومده چشام از خستگی مثل یه کاسه خون شدن .
    میخوام بدونم این آقایون بالا دست که شب میخوابن صبح پا میشن یه تبصره جدید میدن فکر ما بدبخت ها هم هستن آخه ما باید اینا رو به کی بگیم.
    به خدا من تو خرج دانشگاه موندم .
    یکی نیست که مارو راهنمایی کنه.

  51. سلام بچه ها
    این که عدالت نیست من که تویی دانشگاه ملی خوندم و این قدر سخت میگرفتن که معدالم زیر 14 هم هست

  52. در اینباره میتونید با وزارت علوم تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرمایید. تلفن: ۸۲۲۳۱۰۰۰ الی ۱ آدرس: تهران – منطقه 2 – شهرک قدس (غرب) – فاز 2 – خ. هرمزان – نبش خیابان پیروزان جنوبی با تشکر

  53. با این اوصاف اگه کسی معدل 13.90 دانشگاه شریف یا دیگر دانشگاههای معتبر و داشته باشه از یکی که معدل 14 دانشگاههای غیر دولتی و داره …پایین تره ؟؟؟ کشتم خودمو مدرک کاردانیمو تو دانشگاه دولتی گرفتم … اما اوونایی که خیلی راحت تو بعضی دانشگاههای خصوصی مدرک گرفتن از ماها بالاترن ..

  54. من 8 صبح تا 10 شب کار می کنم تا خرج دانشگاه غیر انتفاعی رو بدم …اونوقت مسولین ما به جای اینکه شهریه دانشگاههارو کم کنن و به فکر ما باشند با این کارشون بازم دارن به دانشگاهها توجه می کنن… تورو خدا حذفش کنید ..با این اوصاف 190 واحد برای لیسانس ؟؟؟؟!!!!

  55. اقا این مدرک گرفتن ما عجب ماراتنی شده!!!!!!
    تورو خدا چه وضعشه؟

  56. سلام
    من دانشجوی کارشناسی توران دامغانم،مابا تعدادی از بچه های کلاسمون نامه ای رو نوشتیم وحدوداً40 …50 تا امضا پاش زدیم ونامه رو از طریق نماینده دامغان به وزارت فرستادیم وحتی به صورت دستی هم این نامه رو به وزارت بردیم از مهرماه که دنبالش هستیم ولی متاسفانه تا الان خبری نشده ولی امید رو از دست ندادیم نامه رو حتی به سایت ریاست جمهوری، 20:30،مجله خبری و… فرستادیم
    مطمئنم اگه شما هم این کارهاروکنید انشاالله به نتیجه خوبی میرسیم.

  57. سلام
    اقا پیمان تورو خدا جواب بدین
    من رشته ریاضی خوندم دبیرستان ینی پیش دانشگاهی داشتم ودانشگاه کاردانی نرم افزار خوندم والان هم کارشناسی قبول شدم میخام بدونم این قانون شامل منم میشه؟؟
    ینی من معدل کاردانیم زیر 14 هست اما پیشدانشگاهی داشتم هنوزم باید24 واحد اضافه باس کنم؟؟؟؟؟؟؟

  58. سلام
    منم کارشناسی ناپیوسته قبول شدم معدل کاردانیم زیر14 اما من رشته دبیرستانم ریاضی بوده و پیش دانشگاهی داشتم
    اما میخام بگم این قانون شامل منم میشه
    تورو خدا جواب بدید؟؟

  59. اخه اين چه قانونيه من با كلي انگيزه اومدم مقطع كارشناسي ولي اين 24 واحد و كه دادن از دل و دماغ افتادم. واقعا نامردي نيس من به خاطر 4 صدم 24 واحد دروس تكراري رو بايد بگذرونم . من معدلم 13.96 شده اونم كجا منتظري مشهد. دوستان اعتراضمو بايد به كي بگم .

  60. سلام
    دوستان خوبم من خودم به شخصه به وزارت علوم مراجعه کردم گفتند میخوایم بخشنامه جدید به دانشگاهها بزنیم که فقط کسانی 24واحد جبرانی رو باید پاس کنن که رشته کاردانیشون بارشته کارشناسیشون فرق میکنه !!!!!!!!!!!!!

  61. سلام این اخر بی غدالتی امیدوارم این قانون بردارن.

  62. محسن رنجبرجوادی

    محسن رنجبر از اردبیل
    سلام
    من در موسسه غیرانتفایی سبلان اردبیل دوره کارشناسی می خوانم و مثل خیلی از دوستان دوره کاردانی رو در دانشکده سراسری رازی تموم کردم و معدلم 13.82 است حال در ترم 2 الان 12 واحد به صورت اجباری برام دروس جبرانی انتخاب کردند این در حالی است که در دو موسسه غیرانتفایی دیگر در اردبیل این دروس ارائه نشده و ما مجبوریم 2 ترم بیشتر درس بخوانیم درحالیکه من رتبه 777 کنکوری رو دارم
    توجه : دوستان همه باهم متحد بشید و اعتراض خودتون رو به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کنید . با تشکر

  63. سلام؛در بی عدالتی این قانون شکی نیست؛من یه ماه پیش رفتم وزارت گفتن قراره که تغییر کنه؛اگه کسی خبری داره لطفا به منم خبر بده/ممنون

  64. سلام
    یه خبر خوش من خودم با وزارت علوم تماس گرفتم گفتن این مصوبه تغییر کرده وفقط شامل کسانیه که رشته شون مرتبط نیست

  65. به نام خدا ، این هم آئین نامه جدید ::
    ارائه 24 واحد دروس جبرانی به دانش آموختگان دوره کاردانی پیوسته
    متن
    طبق مصوبه 748 شورای برنامه ریزی آموزش عالی : دانش آموختگان دوره کاردانی پیوسته در صورت قبولی در کارشناسی ناپیوسته نیاز به گذراندن 24 واحد درسی ندارند اما اگر در رشته غیرمرتبط پذیرفته شوند باید24 واحد را بگذرانند.​

  66. بخشنامه جدید اومده و 24 واحد جبرانی کنسل شد.حالا تکلیف کسایی که جبرانی ها رو پاس کردن چیه؟

  67. خواندن 24 واحد واقعا ظلمه
    بی انصافیه
    نامردیه
    لااقل 12 واحد باید می بود
    این 24 واحد باعث میشه بعضی ها صرف نظر کنند از کارشناسی

  68. من نميدونم اون كدوم دانشجوي ناداني بوده براي حذف اين مصوبه تلاش كرده
    نه . دانشجويان ما خيلي باشعور تر از اين حرفهان و اينها شايعاتي بيش نيست

  69. به نام خدا
    مردشور وزیر و کسایی که قانون 24 واحد را تصویب کردن باید به این بی پدر بگن عوضی مگه دانشجو موش آزمایشگاهیه که 24 واحد میذارین دوباره بر می دارین حالا من 12 واحدش را گذروندم باید تا پایان مهر91 بخونم درحالی که می شد این ترم تمومش کرد کنکور نتونستم بخونم به خاطر این 24 تا -حداقل یه کار کنن کسایی که 12 تا جبرانی رو گذروندن نمره هاشون با درسای اختیاری دروس دیگه تطبیق داده بشه و … اونا که بلدن قانونای تخمی دربیارن آدم میمونه به کی باید اعتراض کنه اگه نمره های این درسا حذف بشن که مشروطم دیگه چی بگم
    متاسفم به خاطر این همه بی قانونی و…

  70. من از دانشجوهای دانشگاه غزالی قزوین هستم که این قانون شامل حال من هم شد که 9 واحد از 24واحد رو ترم قبل به زحمت و با هزار بدبختی و بی میلی پاس کردم الان ترم 4 که باید ترم آخرم باشه ولی به خاطر اون 9واحد جبرانی الان 8واحد از درس های کارشناسیم مونده که این یعنی باید 5 ترمه بشم خیلی ناراحتم چه کسی پاسخگوست کی ضررری که کردم رو جبران می کنه به کی باید شکایت کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  71. سلام من دارم کیییییف میکنم چون حذف 24 واحدشایعه است آخه واسه پسرعمو ها کاردانی پیوسته بود

  72. تعداد واحدهای ما در موسسه 70 تاست! نه 85
    اما با حذف این 24 واحد لعنتی خیلی حال کردم 🙂

  73. سلام
    تو سایتتون خوندم که 24 واحد برا کسی که مثلا کاردانی نرم افزار گرفته و الان داره کارشناسی نرم افزار ادامه میده cansel شده . واقعیت داره؟

  74. با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم چرا توی جدول زمانبندی سازمان سنجش اسمی از ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دولتی سال91 نیومده؟پس کی ثبت نامه؟

  75. تو رو خدا کمکم کنید
    بلاخره این قانون هست یا حذف شده
    بعد اگه نشده رشته برق با مخابرات مرتبط هست یا نیست
    منتظرم دوستان

  76. من تو دانشگاه علوم و فنون بابل درس میخونم ، هر بار که میریم از مسئول آموزش در این قانون سوال میکنیم جواب های ضد و نقیضی میده فک کنم خودشونم شک دارن این 24 واحد رو بدن به دانشجو یا نه….!!!
    ولی رفیقم تو دانشگاه ابن یمین سبزوار درس میخونه اونا همون موقع ثبت نام ازشون برای گذروندن 24 واحد تعهد گرفتن

  77. آره گل 24 واحد حذف شده برو حالش رو ببر

  78. سلام
    میدونیین جالبش کجاست تو دانشگاه ما میگن اونایی که رشته کاردانی به کارشناسیشون باهم فرق داره باید اونا بخونن!!!! یعنی من کاردانی ساختمان خوندم تو کارشناسی مهندسی عمران میخونم منو شامل میشه معدل درکار نیست
    دانشگاه صائب ابهر

  79. من دیروز وزارت علوم بودم و مسئولین گفتند کلا 24 واحد شده برای بچه هایی که رشته کاردانی اونها با کارشناسی فرق میکنه و حتما هم معدلشون زیر 14 هستش.
    http://www.networkit.ir
    موفق باشید

  80. من و همه ی دوستانم به خاطر این 24واحد که معلوم نیست سر و کلش از کجا پیدا شد شدیدا اعتراض داریم.کار و زندگی داریم بابا.کسی به حرفای ما گوش میده؟وقتی هم مراجعه ی حضوری میکنیم اصلا توجه نمیکنن اقایون.اینم شانسه که ما داریم

  81. ای مسئولین عزیز شومارو به تمام مقدساتتون وتمام دینو آیینتون این کارو با ما دانشجو های بیچاره بی پول نکنید شمارو به خدا واحد های جبرانی رو یا بردارید ویا کمترشون کنید با با مای که تو شهرستان درس می خونیمو خرجمون بالاست چیکار کنیم تورو خدا فکری کنید داریم ………….

  82. سلام من قبولی مهر ‏90‏ کارشناسی ناپیوسته غیر انتفاعی ام و رشته کاردانیم غیر مرتبط با کارشناسی بوده،ترم ‏1‏ گفتن شما چون معدلتون بالای ‏14‏ بوده فقط ‏8واحد باید پاس کنید ولی ترم ‏2‏ که شد چارتمون رو عوض کردن و گفتن بخشنامه جدید اومده چون غیر مرتبطید باید ‏24‏ واحد پاس کنید فرقی هم نمیکنه معدل کاردانیتون چند بوده‏!‏‏!‏‏! آیا واقعا بخشنامه اومده اگه ‏24‏ واحد رو بر نداریم چی میشه ‏‏?لطفا یکی بهم جواب بده ‏‏(ترجیها به ایمیلم بفرستید‏) ممنونreza.rezadust@yahoo.com

  83. در طرح جدید وزارت علوم که امکان حذف نمره های تکی از کارنامه وجود دارد به نظرم به فارغ التحصیلان قدیمی ظلم شده است.مگر فلسفه معدل درکل یک بررسی اجمالی نسبت به وضعیت تحصیلی مثلا دو نفر که در یک رشته با قوانین اموزشی (کاملا وکاملا وکاملا) یکسان فارغ التحصیل شده اند نیست..؟؟؟.من برق میخواندم مثلا در یک درس 3واحدی 6 گرفتم وترم بعد با هزار بدبختی14 شدم اگر این قانون زمان ما اجرا میشد معدل کل ام 2نمره پایین نمی امد…این یک تبیض اشکار است …این کار باید برای( فارغ التحصیلان) هم اجرا بشود ودانشنامه جدید بدهند( ریز نمره ها که در دانشگاهها موجود است).. و.یا باید کلا ملغی بشود….خودتان میدانید که تاثیر معدل در استخدامها وکنکور ارشدو حتی خود استادانی که در کلاس از بی اهمیت بودن معدل واهمیت داشتن قدرت علمی همه را سر کار میگذارند(ابدا راضی نیستند با فرزندانشان کسی نمره کمی بدهد)…چقدر مهم است….در این صورت ضعیفهای ورودی های جدید معدلشان میشود مثل متوسط های همدوره های ما ومتوسط هایشان هم میشوندمانند بچه زرنگهای ما…من دیروز حساب کردم اگر نمره های بالای 14 من نمره های تکی مربوط به ترم قبل انها حذف بشوند معدل من از( 13.62)به( 15.88 )ارتقا می یابد… ودیگر اینکه در استخدامها وکنکور ارشد وغیره از امثال من وکسانی که این موهبت مشمول حالشان شده است کسی راجع به اعمال این قانون در کارنامه هایمان نخواهد پرسید..این عدالت است؟؟؟؟مسئولین وزارت علوم واقعیتی به این بزرگی را نمی بینند..؟؟؟؟ترا به خدا به گوش مسئولین برسانید.معدل یک مسئله مقایسه ای با شرایط (کاملا وکاملا) یکسان است..به خدا تبعیض اشکار است

  84. کاردانی های پیوسته اموزشکده های فنی وحرفه ای خیلی قویتر از دانشگاههای جامع مثلا (پودمانی
    ) ویا دانشگاه ازاد هستند که مثل اب خوردن نمره میدهند.در کل معدل کل این دانشجویان کمتر از جامعی ها وازادی هاست…اگر نظر من را بخواهید انها(ازاد وجامع) باید جبرانی بگذرانند.اینکار برای این است که اموزشکده های فنی وحرفه ای .کارشناسی ناپیوسته ندارند.تا برای فارغ التحصیلان خود تسهیلات قایل شوند .ونوشابه باز کنند.

  85. با سلام من رشتم حسبداری بازرگانی و هنرستان خوندم و بعد تو دنشگاه سراسری قبول شدم برای کاردانی آموزشکده 2 فنی تبریز بعد معدلم 13/85شده اخه انصاف ندارین شما من الان تو دانشگاه غیر انتفاعی شمس دارم فارغ اتحصیا میشم میگن 24 واحد باید اضافه بخونم چرا برای پیش دانشگاهی هان آخه جرم من چی وزرات آموزش و پروش میذاشت منم میخوندم انصاف ندارین دانشجو چقد باید زجر بکشه اه همه قریبانتون میشه با این همه گرانی و اظطراب درس بخونیم اینم نتیجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *