نحوه پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شیوه گزینش دانشجو و نحوه محاسبه نمرات خام کل متقاضیان در آزمون کارشناسی ارشد سال 92 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

سطح علمی سؤالات امتحانی کنکور در حد دانش و تجربیات دانش آموختگان دوره کارشناسی هر رشته و مطابق برنامه های سرفصل مصوب شورای عالی برنامه ریزی است. سؤالات رشته های مختلف به تشخیص اغلب به صورت ” تستی کامل ” و بعضاً به صورت ” تشریحی کامل ” یا ” تستی- تشریحی ” تنظیم می شود.

سوالات تستی

سؤالات تستی، چهار گزینه ای و دارای یک پاسخ صحیح و منطقی است، داوطلب باید به تشخیص خود در پاسخنامه رایانه ای، یکی از پاسخ های چهارگانه سؤال مربوطه را با مداد سیاه معمولی به طریق صحیح علامتگذاری کند. پس از برگزاری آزمون، اطلاعات پاسخنامه های تستی از طریق دستگاههای علامت خوان به رایانه منتقل شده و پس از تصحیح، نمره گذاری می شوند.

سوالات تشریحی

برابر توضیحات روی دفترچه سؤالات، پاسخ سؤالات تشریحی باید با خط خوانا و خودکار آبی در دفترچه پاسخنامه تشریحی، که به همین منظور در اختیار داوطلب قرار می گیرد، نوشته شود. پاسخنامه های تشریحی بعد از جدا کردن سربرگ آنها، توسط اساتید مربوطه تصحیح و نمره گذاری می شود، سپس نمرات به رایانه منتقل می شوند.

نحوه نمره دهی به سوالات

به هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و به هر پاسخ غلط 1 نمره منفی تعلق می گیرد و سؤالات بدون جواب، دارای نمره نیست.

محاسبه نمره

برای محاسبه نمره خام هر درس با توجه به ضوابط آزمون به هر پاسخ صحیح 3 امتیاز تعلق می گیرد و به ازای هر پاسخ غلط یک امتیاز کسر می شود. با توجه به ناهمگونی و ناهمترازی نمرات دروس مختلف امتحانی در یک مجموعه که ناشی از نابرابری سطح دشواری دروس مختلف است، نمرات خام تراز می شود. برای تعیین نمره تراز لازم است تمامی نمرات خام داوطلبان در هر مجموعه امتحانی و هر درس در دسترس باشد، بنابراین یافتن نمره تراز دروس توسط داوطلب امکان پذیر نیست.

نحوه تعیین نمره کل

نمره کل داوطلب در هر یک از رشته و گرایشهای انتخابی در اولویت های 20 گانه، میانگین وزنی نمرات تراز دروس مجموعه امتحانی مورد نظر با توجه به ضریب هر درس در رشته/گرایش انتخابی است. از میان داوطلبانی که بالاترین نمرات را در هر رشته/گرایش کسب کرده اند، براساس اولویت های 20 گانه، گزینش علمی انجام می شود. لازم به ذکر است که انتخاب یک رشته/شهر توسط داوطلب در انتخاب اول، امکان پذیرش وی را افزایش نخواهد داد و تنها به منزله اولویت این رشته/شهر به نسبت انتخابهای بعدی وی در گزینش علمی است.

نحوه پذیرش داطلبان رشته های دارای آزمون عملی

در رشته های کارگردانی نمایش و نوازندگی ساز جهانی از داوطلبانی که حدنصاب لازم در آزمون کتبی را کسب کنند، آزمون عملی نیز به عمل خواهد آمد. عدم شرکت در موعد مقرر در این آزمون، به عنوان انصراف تلقی شده و غایبین آزمون عملی به هیچ وجه پذیرفته نخواهند شد. نمره کل نهایی داوطلبان با توجه به نمره آزمون عملی و ضریب آن محاسبه شده و گزینش نهایی براساس این نمره کل انجام خواهد شد.

Check Also

آغاز ثبت نام آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۵

مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ لغایت …

۵ comments

  1. سلام وقت بخیر
    با تشکر از زحماتتون ولی متاسفانه اخیرا جوابگویی به سوالات کاربران خیلی کم شده و اکثر سوالات بی پاسخ میمونن ، اگه امکانش هست خواهشا سوالای ضروری رو بی پاسخ نذارین. اما سوال بنده :
    بانک توسعه تعاون استخدام زده ، که رشته کاردانی کامپیوتر گرایش سخت افزار میخواد ، خواستم بگم که من میتونم با کاردانی نرم افزار ثبت نام کنم ؟
    خواهشا سریعتر پاسخ بدین
    ——–
    مدیر سایت : سلام. خیر نمیشه برای گرایش سخت افزار شرکت کرد

  2. سلام خسته نباشید من هرچی میخام دفترچه ازادو دانلود کنم نمیشه میشه شما واسم بفرستید. ممنون میشم ازتون

  3. سلام سایت شما توی قبولی کاردانی به کارشناسی به من خیلی کمک کرد و من الان فارغ التحصیل شدم که ازتون واقعا تشکر می کنم و دعاگوتون هستم حالا با ابنکه شاغلم و روزی شاید فقط یک ساعت وقت مطالعه دارم ودلم خیلی میخاد ارشد آزاد قبول شم یا امکانش هست؟لطفا راهنمائیم کنید

  4. سلام دروسی که در کنکور ارشد کامپیوتر سال 92 میاد چی هستن؟(لطفا پاسخ بدید)

  5. salam khaste nabashid man arshad sherkat kardam ghabol nashodam mikhastam bebinam baraye takmil zarfiyat koja bayad sabtenam konam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *