تاریخ شروع تکمیل ظرفیت کنکور دکتری (سراسری ۹۳)

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در کد رشته محل های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کنکور دکتری نیمه متمرکز ۲۰ مهرماه اعلام می شود.

 

دکتر حسین توکلی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش در این باره روز دوشنبه ۲۱ مهرماه در پیک سنجش منتشر می شود.

وی افزود: کلیه داوطلبانی که در دوره دکتری سال ۹۳ ثبت نام و شرکت کرده اند و در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده اند می توانند بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب رشته و مندرجات اطلاعیه در این مرحله شرکت کنند.

پیش از این سازمان سنجش اعلام کرده بود که در صورتی که مقرر شود نسبت به تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو برای دوره دکتری (نیمه متمرکز)  Ph.D سال ۹۳ تکمیل ظرفیت صورت گیرد، اطلاعیه پذیرش دانشجو در این خصوص از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۳ در روز ۱۶ اسفندماه ۹۲ برگزار شد و تعداد ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ نفر در آن ثبت نام کردند. پس از برگزاری آزمون نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۹۳ بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

از تعداد حاضرین در آزمون، با توجه به ظرفیت پذیرش و سایر ویژگی های آزمون ۴۹ هزار و ۵۳۷ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت فهرست اسامی ۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر برای مصاحبه معرفی شد. ۱۱ هزار و ۴۹۶ نفر به عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) در یکشنبه ۲۶ مردادماه معرفی شدند.

ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام شده بود که با توجه به تغییرات اعلامی از سوی دانشگاهها، تعداد ۱۱ هزار و ۴۹۶ نفر پذیرفته شده اند.

Check Also

نتایج چند برابر ظرفیت بورسیه – آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۴

جهت مشاهده نتایج معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل های بورسیه یا دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *