افزایش پذیرش دانشحوی دکترای دانشگاه آزاد صحت ندارد!

معاون سنجش و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افزایش هشت برابری پذیرفته شدگان دکتری این دانشگاه نسبت به سال گذشته کذب محض بوده و فکر می کنم برخی می خواهند فضای آرام دانشگاه ها را در آستانه سال تحصیلی جدید از بین ببرند.

دکتر علوی فاضل با تکذیب خبر افزایش ۸ برابری ظرفیت دوره دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: پیش بینی می شود ظرفیت دوره دکتری تخصصی فقط ۱/۷۷ برابر افزایش پیدا کند و افزایش ۸ برابری ظرفیت صحت ندارد و تکذیب می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اخبار منتشر شده درباره ظرفیت سال جاری دکتری تخصصی این دانشگاه، گفت: این افزایش با توجه به لحاظ کردن همه استانداردهای آموزشی و طبق توافقنامه های وزارت علوم صورت گرفته است و هیچگونه تخلفی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی صورت نگرفته و ثبت نام از ۶۷۷۸ نفر در سال ۹۲ به حدود ۱۲۰۰۰ نفر در سال ۹۳ ، افزایش پیدا خواهد کرد و این حداکثر پیش بینی ما در سال جاری است.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش ظرفیت دکتری تخصصی، تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد های مادر بوده است که بر اثر این تجمیع، هم افزایی در امکانات به وجود آمده و واحدهای تجمیع شده امکان ارائه رشته های دکتری تخصصی را پیدا کرده اند، لذا افزایش ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی کاملا بر اساس مطالعه، شناخت و توانمندی علمی صورت گرفته است.

علوی فاضل در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از این ظرفیت حاصل توزیع کلی رشته های تخصصی در سراسر کشور بر اساس توانایی های واحدهای دانشگاهی و جذب اعضای هیات علمی و با هدف بومی گزینی داوطلبان بوده است.

وی در پایان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در پی پاسخ به مطالبات تحصیلات تکمیلی در کشور بوده که این مساله در راستای پاسخ به تقاضای فراوان مردم و مسئولین محترم و با رویکرد عدالت آموزشی صورت گرفته است.

Check Also

نتایج چند برابر ظرفیت بورسیه – آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۴

جهت مشاهده نتایج معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل های بورسیه یا دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *