پاسخ با سوالات متداول و آئین نامه ای کاربران

سوال: تفاوت کارداني پيوسته و ناپيوسته در چیست ؟

پاسخ : کارداني پيوسته شامل دانش آموختگاني است که بدون گذراندن دوره پيش دانشگاهي وارد دوره کارداني شده باشند. کارداني ناپيوسته شامل دانش آموختگاني که پس از گذراندن دوره پيش دانشگاهي وارد دوره کارداني شده باشند.

سوال : آخرين بخشنامه وزارت علوم در زمينه ارائه دروس جبراني به دانشجويان کارشناسي ناپيوسته چگونه است؟

پاسخ : بر اساس بخشنامه اخير وزارت علوم، برنامه ريزي درسي کليه رشته ها به شرح ذيل خواهد بود:

1. کارداني پيوسته :

الف) معدل بالاي 14     1- مرتبط با دوره کارشناسي : نيازي به گذراندن جبراني ندارد. 2- غير مرتبط با دوره کارشناسي: گذراندن 8 واحد جبراني

ب) معدل زير 14 مرتبط و غيرمرتبط: گذراندن 24 واحد جبراني

2. کارداني ناپيوسته :

الف) مرتبط با دوره کارشناسي : نيازي به گذراندن جبراني ندارد

ب) غيرمرتبط با دوره کارشناسي: گذراندن 8 واحد جبراني

نکته 1 : در تمامي موارد فوق برنامه ريزي و ارائه دروس با نظر شوراي آموزشي موسسه صورت مي پذيرد.

نکته 2 : با توجه به مصوبه جلسه شماره 748 مورخ 17/11/88 شوراي برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، (مندرج در صفحه شماره 2 دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش ) چنانچه معدل دانش آموختگان دوره هاي کارداني پيوسته، داراي مجوز رسمي از شوراي گسترش آموزش عالي کمتر از 14 (بين 10 تا 99/13) باشد و در صورت قبولي در دوره کارشناسي ناپيوسته دانشگاهها و موسسات آموزش عالي، بايد 24 واحد درسي را طي دو نيمسال، مطابق سرفصل مصوب رشته قبولي، به عنوان دروس جبراني بگذرانند تا به جاي مدرک پيش دانشگاهي آنان ملاک عمل قرار گيرد. بديهي است مدت مذکور به سنوات مجاز تحصيل دانشجو افزوده خواهد شد. اين بخشنامه در کليه دانشگاههاي کشور از مهر ماه سال جاري لازم الاجرا خواهد بود.

سوال : آیا دانشگاههای غیرانتفاعی مجاز به پذیرش دانشجو بدون کنکور می باشند؟

پاسخ : خیر صرفا از طریق کنکور سراسری و کنکور کاردانی به کارشناسی و کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به پذیرش دانشجو می باشند.

سوال : آیا از دانشگاههای دیگر مثل دانشگاه جامع علمی کاربردی و غیره می توان به دانشگاه های غیرانتفاعی میهمانی گرفت؟

پاسخ : با موافقت شورای آموزشی دانشگاه مقصد امکان پذیراست.

سوال : آیا نمره دروس پیش دانشگاهی و دروس جبرانی در معدل منظور شده برای کارشناسی ارشد لحاظ می شود؟

پاسخ : بله. کلیه دروسی که دانشجو در دانشگاه می گذراند و در کارنامه دانشجو ثبت می گردد در معدل کل منظور می گردد و معدل کل در آزمون مقطع بالاتر با ضریب اعلام شده در دفترچه کنکور همان سال لحاظ می گردد

سوال : دانشجو اگر پس از قبولی در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ( در دانشگاه های غیر انتفاعی )  و یا دانشگاه آزاد اسلامی جهت ثبت نام مراجعه ننماید و بعد از آن پشیمان شده ومجدداً بخواهد ادامه تحصیل دهد چگونه بایدعمل نماید؟

پاسخ : در صورتی که از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشد میتواند با در دست داشتن مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی خود به دانشگاه مراجعه و درخواست ثبت نام نماید ومدت عدم مراجعه برای ایشان مرخصی با احتساب سنوات منظور خواهد شد و شهریه ثابت آن ترم را باید پرداخت نماید. قبل از مراجعه حتما با موسسه یا دانشگاه مذکور تماس بگیرید

سولات متداول پیرامون آئین نامه های آموزشی دانشگاه

 

سوال : شرایط معرفی به استاد چیست؟

پاسخ : در صورتیکه دانشجویی کلیه دروس عملی و نظری خویش را گذرانده باشد و برای فراغت از تحصیل نیاز به گذراندن فقط یک درس نظری (نه عملی) داشته باشد می تواند پس از موافقت دانشگاه و با نظر استاد آن درس را بصورت معرفی به استاد امتحان دهد. انجام امتحان باید با موافقت مدیر گروه باشد و در طول نیمسال تحصیلی و قبل از امتحانات پایان ترم آن نیمسال انجام شود.

سوال : شهریه معرفی به استاد چقدر است؟

پاسخ : نصف شهریه ثابت + شهریه متغیر درس

سوال : در صورتی که دانشجو معرفی به استاد اخذ نماید تاریخ فارغ التحصیلی ایشان چه تاریخی است؟

پاسخ : تاریخ امتحان وارائه نمره از طرف استاد ملاک تاریخ فارغ التحصیلی می باشد (حداکثر تا پایان همان نیمسال اخذ واحد)

سوال : در صورتی که دانشجو در هر نیمسال تحصیلی (غیر از نیمسال آخر) کمتر از ۱۲ واحد انتخاب نماید آیا مجاز به گذراندن آن می باشد؟

پاسخ : خیر. در صورت اخذ واحدهای کمتر (زیر حدنصاب) از ۱۲ واحد، دروس انتخابی حذف می گردد و آن ترم به مرخصی با احتساب سنوات تبدیل خواهد شد.

سوال : در چه صورت دانشجو می تواند واحد بیشتر اخذ نماید؟

پاسخ : در صورتی که معدل ترم دانشجو بالای ۱۷ باشد می تواند پس از موافقت شورای آموزشی دانشگاه در ترم بعدی ۲۴ واحد اخذ نماید.

سوال : جهت موجه نمودن غیبت در جلسه امتحان چگونه عمل نمائیم؟

پاسخ : برای موجه نمودن غیبت در امتحانات پایان ترم می بایست گواهی پزشکی در زمان مشخص شده به دانشگاه ارائه شود در غیر اینصورت نمره صفر در آن درس منظور می گردد.

سوال : دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اگر ۲ترم مشروط شوند اخراج می شوند؟

پاسخ : طبق ماده ۴۶ آئین نامه آموزشی دانشجویان دوره های کاردانی وکارشناسی ناپیوسته که در دو نیمسال اعم از متوالی یا متناوب ودانشجویان دورهای کارشناسی وکارشناسی ارشد پیوسته ،که در سه نیمسال متوالی یاچهارنیمسال متناوب مشروط شوند ومعدل نیمسالی آنها کمتر از۱۲ باشد اخراجی تلقی می گردند ولی اگر معدل کل آنها بالای ۱۰ باشد با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، یک ترم دیگر به آنها فرصت داده می شود

سوال : دروس حل تمرین به چه ترتیب می باشد؟

پاسخ : دانشگاهها می‌توانند، در صورت لزوم، به تشخیص گروه آموزشی، در هر رشته از دوره‌های کارشناسی، تا ۲۰ ساعت، در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تا ۱۰ ساعت به عنوان حل تمرین به ساعات تدریس رشته، در طول دوره بیفزایند و بابت ان شهریه دریافت نمایند.

سوال : در چه صورت درسی ناتمام اعلام می شود؟

پاسخ : در دروسی که با پروژه همراه است اگر به تشخیص استاد و تایید آموزش تکمیل آن در یک نیمسال میسر نباشد ناتمام تلقی می گرددو نمره آن می بایست تا پایان نیمسال بعدی به نمره قطعی تبدیل شود.

 

Check Also

طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور …

۸۳ comments

  1. صابر عطاردی

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه دانشجو می پذیرد یل نه؟
    ممنون
    ———-
    مدیر سایت : خیر فقط بهمن پذیرش داره.

  2. سلام یه سوال داشتم من کارشناسی نرم افزار میخونم تمام کسائی که معدلشون بالای 17 هست 100% قبول میشن ؟

  3. با سلام به تمامی دوستان
    من کاردانی مکانیک خودرو را دارم و در آزمون کارشناسی سال 90 تغیر رشته داده و رشته نرم افزار کامپیوتر را انتخاب کرده ام…..
    لطفا بگویید که باعنایت خداوند در صورت قبولی در رشته مذکور چه واحد هایی را در کارشناسی باید علاوه بر واحد های درسی رشته نرم افزار بگذرانم؟؟؟؟
    باتشکر فراوان….

  4. سلام
    آيا كنكورهاي علمي و كاربردي كارنامه و تراز بعد از نتايج دارد اگر بله كجاست من كه در سايت سنجش پيدا نكردم ؟
    مرسي

  5. سلام
    آيا كنكورهاي علمي و كاربردي كارنامه و تراز بعد از نتايج دارد اگر بله كجاست من كه در سايت سنجش پيدا نكردم ؟

  6. عليرضا آهنگر

    سلام
    آيا بخش نامه ي دروس جبراني كارشناسي ناپيوسته براي دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسري يكي است ؟ يا فرق مي كند.

  7. عليرضا آهنگر

    از مدير سايت خواهشمندم به سوال من جواب بدن !!!

  8. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
    من یک ساله که همیشه به سایت شما سر میزنم ولی واسه اولین باره سوالی واسم پیش میآد امیدوارم منو راهنمایی کنید
    من ترمآخر کاردانی نرم افزار کامپیوتر هستم میخواستم ببینم در دوره ی کارشناسی شخصی اجازه داره دو تا رشه رو با هم بگذرونه؟
    تشکر از لطفتون
    ———-
    مدیر سایت : خیر همچین چیزی امکان نداره.

  9. آیا امتحان اخیر کارشناسی پودمانی علمی کاربردی نمره منفی داشت

  10. سلام اگر امکان داره سوالات عمومی کاردانی 2 سال اخیر رو بفرسین تو ایمیلم اگه بفرسین ممنون میشم فقط تورو خدا زود لازمش دارم

  11. با سلام و خسته نباشید خدمس مدیریت محترم سایت یه سوال داشتم :ببخشید مگه رتبه قبولی در کنکور کاردانی کامپیوتر چنده؟ مگه نگفتین 35هزار نفر تو دوره های روزانه سهمیه دارین؟ اون سال من رتبم شد 13 هزار ولی قبول نشدم که؟ من دلم میخواد شیراز قبول بشم باید رتبم چند بشه؟ لطفا راهنماییم کنین نتیجه رو بفرسین تو ایمیلم خیلی ممنون و متشکر

  12. با سلام خواهش میکنم سوالت عمومو کاردانی 89و90هم بزارین تم سایت خوبتون یابفرسین تو ایمیلو zizoo@mihanmail.ir

  13. با سلام و خسته نباشید امسال کل داوطلبان کنکور فنی کامپیوتر چنتا هستن و از این تعداد چند نفر قبول میشن لطفا زودجواب بدین با تشکر

  14. با سلام من دانشجوی رشته ریاضیات و کاربردها هستم میخواستم بدونم من میتونم مدرک کارشناسیمو مهندسی کامپیوتر باشه رشته من کارشناسی (بعد گذراندن 70 واحد میتونتم ازمون کاردانی به کارشناسی بدم چه شرایطی) با تشکر

  15. سلام خسته نباشيد من مي خوام كارداني it رو در دانشگاه علمي كاربردي به صورت پودمان بخونم اما نمي دونم حد نصاب معدل براي رشته ي it يا فناوري اطلاعات چنده.مي شه لطف كنيد منو كمك كنيد و بگيد كه حد نصاب معدل براي تحصيل در اين رشته چنده.ممنون

  16. salam.man dar avasete doreye karshenasi hastam.mikham be tor emtehani dar azmoon arshad sherkat konam.az lahaze ghanooni moshkeli vojud dare?az lahaze orf che tor(manzooram ine ke gir midan ya kheili kari nadaran)?mamnoon.

  17. با سلام:

    من دانشجوي كارداني به كارشناسي پودماني علمي كاربردي هستم و اين پودمان آخرم بود. من كارداني به كارشناسي علمي كاربردي قبول شدم از اونجايي كه پودماني ها در آخر يك آزمون جامع بايد بدهند در صورت قبولي در كارداني به كارشناسي از آزمون جامع معاف مي شوند.
    كسي هست كه همچين موردي براش پيش آمده باشه و معاف شده باشه؟ مي‌خواستم بدونم چند ماه طول مي‌كشه مدرك فوق ديپلم رو صادر كنند؟ اگر كسي مي‌دونه لطفاً راهنمايي كنه.
    با تشكر.
    h.vahab@yahoo.com

  18. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
    من یک ساله که همیشه به سایت شما سر میزنم امیدوارم به من كمك كنين
    من فارغ التحصبل کاردانی نرم افزار کامپیوتر هستم میخواستم خواهش كنم جزوه درس تحليل مدار
    الكتريكي 1و2 مربوط به موسسه پارسه را يطور رايگان در سايت قرار بدهيد
    با تشکر از لطفتون

  19. سلام و خسته نباشید
    من مدرک کاردانی ناپیوسته کامپیوتر دارم آیا امکانش هست در کارشناسی در یک رشته دیگه امتحان بدهم؟ در ضمن زمان ثبت نام جامع علمی کاربردی در سال 90 چه زمانی هست؟ لطفا کمکم کنید

  20. باسلام
    زمان خرید دفترچه پودمانی دانشگاه علمی کاربردی تموم شده؟؟؟؟؟
    راه دیگه ای برای رفتن به دانشگاه علمی کاربردی بدون آزمون نیست؟؟؟؟؟؟؟

  21. سلام.من مدرک کاردانی رشته ی IT با معدل 17 (البته ریاضی و فیزیک 13-14بوده)از دانشگاه علمی کاربردی دارم.1-آیا میتونم همین رشته رو در دانشگاه سراسری ادامه بدم؟ 2-آیا دروسی که گذروندم تطبیق میخوره و من میتونم 2/5 ساله مدرک کارشناسیم رو بگیرم یا باید 4 سال بگذرونم ؟؟!!

  22. سلام : من ديپلم فني حسابداري خوانده ام و كارداني پيوسته و كارشناسي ناپيوسته حسابداري تمام كرده ام اگر بخواهم در آزمون كارداني به كارشناسي كامپيوتر شركت كنم ميتوانم ؟

  23. سلام
    یک سوال دارم که خیلی وقته اعصابمو بهم ریخته تو رو خدا منو رو توجیح کنید
    من کاردانی پیوسته تربیت بدنی هستم الان میخوام در کارشناسی ناپیوسته فراگیر پیام نور شرکت کنم با توجه به اینکه کاردانی پیوسته فاقد پیش دانشگاهیه در صورت قبولیه بنده ایا واحدهای دوره کاردانی من تطبیق میخوره یا اصطلاحا دوره کارشناسی ناپیوسته من همون دو سال خواهد بود یا اینکه باید تمام واحدهای مقطع کارشناسی رو از اول بخونم
    در ضمن خاطر نشان کنم که کارشناسی ناپیوسته تربیت بدنی شرکت خواهم کرد

    لطفا راهنمایی بفرمایید

    با تشکر فراوان از شما

  24. سلام حد نصاب معدل پذیرفت شدگان پودمانی چقدر می تونه باشه با تشکر

  25. ناصر قدس آیین

    با سلام
    من در مقطع کارشناسی ناپیوسته(نرم افزار) قبول شده ام و معدلم 13.72 می باشد
    چند واحد اضافه میخونم ؟؟؟
    و نرم افزار کارشناسی کلا چند واحده ؟
    با تشکر

  26. با سلام
    اگر امکان دارد تاریخ اعلام نتایج کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی که آزمونش تاریخ 90/10/2 برگزار شد را اعلام کنید
    با تشکر از زحمات مدیریت سایت

  27. سلام. خسته نباشید.
    تو رو خدا بگید نتایج علمی کاربردی که تاریخش 2/10/90 بود پس کی میاد. اگه قبول نمیشم که یه فکری برا خودم بکنم بهشون بگید جونمونو به لبمون رسوندن پس کی میخوان جوابا رو بدن
    با تشکر

  28. 24 واحد اضافی معدل کاردانی زیر 14 شامل چه درسهاییست؟ تو رو خدا ج بدین

  29. سلام.من كارداني آموزش زبان انگليسي دارم ميشه كارشناسي ناپيوسته يه رشته ديگه تو پيام نور شركت كنم؟واحدهامو تطبيق ميدن؟

  30. درود بر مدیر سایت ، بنده سوالی در مورد کنکور کاردانی به کارشناسی داشتم لطفا در صورت امکان سریعتر جواب بدهید چون تا پایان ثبتنام چند روزی باقی نمانده،
    بنده کارشناسی کامپیوتر نرم افزار آیا میتوانم برای کنکور کاردانی به کارشناسی رشته مهندسی مکانیک شرکت کنم؟؟
    از توجه شما کمال تشکر را دارم

  31. سلام. من ترم آخر رشته کامپیوتر هستم. یک درس سه واحدی دارم که 2واحد نظری و یک واحد عملی است. اگه این درس رو بیفتم می تونم اون رو معرفی به استاد بگیرم؟

  32. سلام.من در حال حاضر در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه پیام نور تحصیل میکنم.اما میخوام مدرک کاردانیم رو بگیرم.که میشه مدرک معادل کاردانی.میخواستم بدونم آیا با این مدرک میتونم کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت کنم؟

  33. سلام/
    معدل دیپلم فنی من زیر 14 هستش.اگر کنکور کاردانی پیوسته قبول بشم میتونم برم؟لطفا پاسخ به ایمیلم هم بفرستید

  34. سلام
    من دارای مدرک کاردانی پیوسته حسابداری می باشم برای گذراندن مدرک کارشناسی ناپیوسته در فراگیر پیام نور می توانم در رشته غیر تحصیلی خود در فراگیر پیام نور شرکت نمایم

  35. سلام
    ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی برای نیم سال دوم چه زمانیه

  36. سلام وخدا قوت
    در سایت شما عضو شده‌ام و از اطلاع رسانی شما خیلی استفاده بردم .
    من فوق دیپلم ریاضی هستم در رشته مشاوره کارشناسی ناپیوسته فرهنگیان قبول شدم به علت نامرتبط بودن با کلی دردسر موافقت کردند .حالا یک سوال داشتم. اگر بعدا بخواهم کارشناسی ارشد در یک رشته دیگر مثلا ریاضی ادامه بدم باز هم غیر مرتبط محسوب می شود ؟

  37. با سلام
    من در سال 76 با دیپلم تجربی در آموزن کاردانی حسابداری دانشگاه آزاد قبول شدم و در سال 79 مدرکم را گرفتم می خواستم بدونم مدرک من کاردانی ناپیوسته است یا پیوسته

  38. من دانشوی کارشناسی نرم افزار هستم برای قبولی تو ارشد چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  39. سلام من دانشجوی کارشناسی پیوسته برق مخابرات دانشگاه نجف ابادم ولی می خوام انصراف بدم ایا پس از گذروندن 4 ترم به من مدرک فوق دیپلم میدن یا نه؟

  40. با سلام
    من فوق دیپلم کامپیوتر هستم برای کارشناسی می خواستم زبان شرکت کنم آیا امکان دارد؟

  41. با سلام خدمت شما یه سوالی داشتم
    اونم اینکه کنکور کاردانی به کارشناسی آزاد رو برداشتن معدلی میشه یا نه
    اگر معدلی بشه شامل چه ترمهایی میشه
    من ترم آخر کاردانی هستم معدلم 13.58 هستش
    ایا شمل کسانی که ترم اخر هستند هم میشه
    لطفا جواب سوال را به ایمیلم بفرستید
    خیلی ممنون
    مرسی

  42. سلام
    آیا با دیپلم گرافیک می توان برای کاردانی پودمانی itثبت نام کرد؟

  43. با سلام
    من فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه پیام نور هستم(فراگیر)
    برای گرفتن مدرک از من 50000تومن پول درخواست شد.علتش رو فراگیر بودن اعلام کرده!!!اما از بعضی دانشجویان گرفته نشد.در همه دانشگاه این قانون وجود داره یا فقط دانشگاه پیام نور از نوع فراگیرش؟؟؟
    یه سوال دیگه داشتم:یکی از دوستان من ترم آخره و همه درساشو پاس کرد به جز یه درس دوواحدی که نمره قبولی رو کسب نکرد راهی هست که این ترم فارغ التحصیل شه یااینکه باید ترم بعد فارغ التحصیل شه؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید و جوابی میخوام که بفهمم چه کار باید کرد
    چون در دانشگاه ما استان ایلام پاسخ گو نیستن
    باتشکر فراوان

  44. آیا سازمان سنجش آزمون معادل کاردانی در سال 92 برگزار میکند یا خیر؟

  45. سلام
    دانشجوی ترم اول کارشناسی ناپیوسته معماری موسسه غیر انتفاعی شهاب دانش هستم . . .
    ساکن تهرانم و به دلیل مشکلاتی ، نمیتونم ادامه بدم و میخوام اگه بشه تو کنکور شرکت کنم و یکی از دانشگاه های آزاد یا دولتی تهران قبول بشم و برم ،
    آیا همچین چیزی امکان داره یا خیر ؟ ، و اینکه تکلیف واحدهای گذرونده شده تو شهاب دانش چی میشه ؟
    کلا شرایطش چیه ؟
    با تشکر

  46. سلام خسته نباشید تورو خدا جواب منو سریع بدین لازم دارم
    ما چند نفریم ک کاردانی خدمات قضایی دانشگاه علمی کاربردی رو گرفتیم …الان میخوایم کنکور کاردانی ب کارشناسی سراسری شرکت کنیم زیاد فرصت نداریم ک خوب تحقیق کنیم دستم به دامنتون راهنماییم کنید ….ما میتونیم رشته علوم قضایی رو انتخاب کنیم؟
    واحداشم به جز زبات تخصصی همه رو پاس کردیم؟؟؟
    بگید چیکار کنیم
    لطفااااااااااااااااااااااااا……….زود فقط خواهش میکنم ازتون

  47. ببخشید میشه جواب رو بفرستید به این ایمیلم؟
    تورو خدا واجبه 2 روز بعد میشه 12 وقت تموم میشه

  48. با سلام
    من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته نرم افزار کامپیوترم ورودی 89
    در نیمسال دوم 20 واحد برداشتم تا در ترم تابستان پروژه و کارآموزی را بردارم تا درسم تمام شود
    لذا یک درس 2 واحدی و یک درس 3 واحدی را افتاده ام
    حال این سوال را دارم که من میتوانم در ترم تابستان پروژه و کارآموزی را برداشته؟ و 5 واحد باقیمانده را در ترم بعد به صورت معرفی به استاد بردارم؟ و اگر بیشتر از 5 واحد درس افتاده داشته باشم چطور؟
    ————
    مدیر سایت : طبق بخشنامه جدید تا دو درس میتونید بگیرید. البته فقط دروس نظری

  49. سلام من کاردانی پیوسته الکترونیک در دانشگاه ازاد خونده ام ،الان ترم اخر رشته معماری کارشناسی نا پیوسته هستم که به من گفته اند بعلاوه ۸واحد جبرانی باید ۱۶واحد دیگه بردارم ،که بجای پیش دانشگاهی در نظر بگیرند ،اما در دوره کاردانی بجای پیش دانشگاهی ۲۰ واحد اضافه گذرونده ام ،یعنی ۹۲ واحد و معدلم ۱۳شده ،الان دوباره شامل قانون ۲۴واحد هستم یا خیر ؟

  50. با سلام من مدرک کاردانی پیوسته دارم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد باید پیوسته ثبت نام کنم یا ناپیوسته؟

  51. سلام در کاردانی ناپیوسته میشه بادیپلم علوم تجربی رشته های ریاضی وفنی شرکت کرد مثل کامپیوتر

  52. سلام
    میخواستم بدونم من با مدرک فوق دیپلم ریاضی میتونم در آزمون کاردانی به کارشناسی در رشته مدیریت و یا حسابداری شرکت کنم. باتشکر

  53. با سلام من متولد 68 هستم ميخواستم بدونم با مدرك پيش دانشگاهي ميتونم كارشناسي علمي كاربردي شركت كنم؟يا اينكه حتما بايد دروه كارداني بگذرونم؟

  54. سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی ناپیوسته رشته it هستم.
    کاردانی هم نرم افزار کامپیوتر بودم. ( پیوسته)
    حالا دیگه نمیخوام بخونم ، میخوام تو رشته تربیت بدنی ادامه بدم.
    سوالم این بود که :
    1- برای رشته تربت بدنی کنکور لازمه یا نه ؟
    2- ایا میشه مستقیم کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته تربیت بدنی خوند؟
    3 – یا باید ابتدا کاردانی خوند بعد کارشناسی؟

  55. سلام
    با معدل زیر 12 تو دانشگاه پیام نور راهی وجود داره برای معادل کاردانی گرفتن ؟

  56. سلام من كارشناسي ارشد رو مي خواستم از كامپيوتر به فناوري اطلاعات تغيير بدم ايا تو استان گيلان تو شهر رشت ميدونيد ارشد اين رشته را دارن يا نه من نمي دونم از كجا بايد اينو بدست بيارم

  57. سلام
    یکی از دوستام مدرک کاردانی مدیریت داره ، میخواد ازمون کارشناسی بده حالا میخواد بدونه که میتونه یه رشته دیگه رو واسه امتحان کارشناسی ناپیوسته انتخاب کنه…!
    مرسی

  58. با سلام و خسته نباشد
    من کاردانی کامپیوتر دارم و میخواستم کاردانی به کارشناسی رشته حسابداری رو بخونم.تعداد واحد های که باید بگذرانم چقدر است ؟ و آیا واحدهای قبلی گذرانده بصورت کامل پذیرفته میشوند؟
    با تشکر فراوان

  59. سلام وخسته نباشید-من کاردانی مکانیک دارم ولی میخام برم نرم افزارایا میتوان برای کارشناسی ناپیوسته نرمافزارراانتخاب کردوچگونه؟سوال ببعدی اینکه بهترنیست کلایه بار دیگه کنکوربدم ازطریق سراسری وبرای قبولی نرم افزاردرسراسری بایدچه رتبه ای بیاورم؟ممنونم بینهایت-لطفا جوابتونو به ایمیلم بفرستیدبخداکسی روندارم درست حسابی راهنماییم کنه تاوقتم بیشترنگذشته…-یک دنیاسپاسگذارم

  60. سلام…
    من دیپلم فنی حرفه ای نقشه کشی دارم…
    چگونه میتوانم در دانشگاه در مقطع کاردانی رشته ی دیگری
    مثلا حسابداری ادامه تحصیل بدم؟؟؟
    ایا راهی هست مثلا با گذراندن دروس جبرانی ادامه دهم؟

  61. سلام..
    من دیپلم کار دانش (ماشین های الکتریکی) دارم..
    چگونه میتونم در دانشگاه در مقطع کاردانی رشته ی دیگری مثلا کامپیوتر رو ادامه بدم؟؟؟
    ممنون میشم اگه کمکم کنین

  62. با سلام من دانشجوی کارشناسی بودم وبا گذراندن 70 واحد انصراف داده ومدرک کاردانی دریافت کردم با توجه به این که داخل مدرک کاردانی من معدل کل درج نگردیده چگونه میتوانم در مقطع کارشناسی ناپیوسته که بدون آزمون وبا شرط معدل است شرکت کنم آیا با توجه به معدل کل مندرج در ریز نمرات میتوانم در این مقطع شرکت کنم وآیا در صورت درخواست دانشگاه مدرک کاردانی با قید معدل به بنده ارائه میدهد بسیار ممنون میشوم این سوال که برایم بسیار مهم است را پاسخ دهید متشکر

  63. سلام.
    میخواستم به سوال بچه هایی که کاردانی یک رشته گرفتن و میخوان کارشناسی ناپیوسته رو در رشته ای دیگه ادامه بدن بگم که
    من خودم کاردانیم مکانیک خودرو هست و الان در مقطع کارشناسی دارم رشته تاسیسات حرارتی رو ادامه میدم.
    تو کلاس ما از کاردانی انواع رشته ها هس از همین مکانیک گرفته تا کامپیوتر.
    9 یا 7 واحد پیش نیاز (دقیق یادم نیست) سازمان سنجش برای ورودی های سال 91 به بعد که در مقطع کارشناسی تغییر رشته دادن اعلام کرده که باید پاس کنن.

  64. سلام.
    بجه هایی که گفتن مدر ک کاردانی از ریاضی دارن و حالا میخوان تو کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنن ایا میشه یا نه:
    ما الان تو کلاسمون چنین افرادی رو داریم

  65. سلام .
    ازاده.
    من هم مثل خودت دانشجوی تغییر رشته ای تو مقطع کارشناسی هسم. مهر 91 که ما وارد مقطع کارشناسی شدیم به ما هم میخواستن 24 واحد پیش نیاز بدن ولی همون موقع سازمان سنجش اعلام کرد که 7 یا9 واحد (دقیق یادم نیس) بیشتر دانشکده نمیتونه به دانشجویان پیش نیاز ارائه بده.

  66. سلام.شخصی که لیسانس گرفته باشد می تواند در اینده در ازمون کاردانی شرکت کند و فوق دیپلم رشته دیگری را بگیرد یا باید حتما در مقطع ارشد درس بخواند

  67. با عرض سلام من هادی هستم رشته الکترونیک مقطع کاردانی میخواستم ببینم میتونم واسه کارشناسی تربیت بدنی بخونم تو دانشگاه سراسری ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

  68. سلام،ميخواستم بدونم من ميتونم تو ازمون كارداني به كارشناسي رشته غير مرتبط شركت كنم؟؟؟ كارداني مترجمي دارم و ميخوام واسه كارشناسي علوم ازمايشگاهي بخونم، امكان پذير هست

  69. سلام.شرایط لازم برای اینکه بخوای بدون کنکور وبا شرط معدل در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل بدی چیه؟

  70. ایا فقط رتبه یک میتونه بدون کنکور به مقطع کارشناسی بره یا رتبه های دوم وسوم دانشگاه هم میتونن؟ممنون میشم اگه زود جوابمو بدین.

  71. من در رشته فیزیک دانشگاه آزاد مدرک کارشناسی دارم ، می خوام در رشته حسابداری در دانشگاه علمی کاربردی از کاردانی به کارشناسی بخونم ، آیا امکان این کار وجود داره ؟ ممنون

  72. سلام من دانشگاه پیام نور خوندم 63 واحد پاس کردم چطوری میتونم بیام دانشگاه عمی کاربردی ؟ آیا واحد هایی که گذروندم مورد قبول هست؟

  73. با سلام .
    من پیش دانشگاهی تجربی هستم.آیا میتوانم رشته برق قدرت را در دانشگاه بخوانم؟کدام رشته مهندسی را در دانشگاه میتونم بخونم؟

  74. سلام و خسته نباشید
    2 تا سوال دارم
    اولین که من دانشجوی سال آخر کارشناسی ناپیوسته از علمی کاربردی هستم و می خواستم بدونم که می شود با مدرک دانشگاه جامع درصورتی که بخواهم آزمون کارشناسی ارشد سراسری بدهم و یا اینکه با معدل بالای 17 مورد پذیرش دانشگاه سراسری قرار می گیرم و مدرک ام مورد تایید است یا خیر ؟
    دوم اینکه با همین مدرک من بخواهم برای خارج از کشور بورسیه تحصیلی برای ارشد باید چه کار کنم؟

  75. سلام من دیپلم حسابداری دارم می خواستم ببینم می توانم در رشته میکانیک کنکور بدهم؟

  76. سلام یه سوال داشتم من دانشجو هستم و اول در کنکور کاردانی ناپیوسته شرکت کردم ایا بعد از پایان این مقطع میتوانم کنکور کارشاسی ناپیوسته یا پیوسته را بدهم کمکم کنین مرسی زیرا میخوام به دانشگاه ازاد بروم و در انجا 2رشته کارشناسی پیوسته ویکی ناپیوسته دارد نمیدانم چیکار باید بکنم راهنمایی کنین مرسی

  77. سلام من با مدرک لیسانس کامپیوتر ایا میتوانم مدرک معادل کاردانی گرفته و در ازمون کاردانی به کارشناسی معماری غیر انتفایی شرکت کنم؟
    با توجه به زمان کم باقیمانده خواهش میکنم راهنمایی کنید

  78. با سلام و خسته نباشید من موفق شدم دوره کاردانی رو بگذرونم الان برای کارشناسی آیا میشه در دو یا سه شاخه رشته مورد نظرم امتحان بدم

  79. سلام من مدرک فوق دیپلم طراحی دوخت دارم میخواستم ببینم در آزمون کاردانی به کارشناسی میتونم در رشته حسابداری یا آموزش و پرورش ابتدایی شرکت کنم

  80. سلام میخواستم بدونم کسی با گذراندن بیش از 70واحد درسی در مقطع کارشناسی پیوسته مدیریت صنعتی غیر انتفاعی میتواند مدرک فوق دیپلم خود را بگیرد

  81. سلام من کاردانی فناوری اطلاعات گذراندن در دانشگاه علمی کاربردی اگر بخواهم کارشناسی مدارک واسناد پزشکی بگذارنم چکار باید بکنم رشته تحصیلی من در دبیرستان هم کارو دانش برنامه نویسی کامپوتر بوده است

  82. سلام من در رشته فیزیک مقطع کارشناسی دانشگاه سراسری ارومیه میخونم.میخوام مدرک فوق دیپلم بگیرم و در آزمون کاردانی به کارشناسی رشته دیگه ای شرکت کنم. آیا امکان تغییر رشته تو رشته من هست؟؟؟
    نمیدونم از کجا و از کی باید بپرسم !!!

  83. سلام من دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته عمران هستم مدرک پیش دانشگاهی ندارم میتوانم دردوره های فراگیر پیام نور رشته وکالت ثبت نام کنم ونمره های عمومی کدام مقطع تحصیلیم تطبیق میشود.وسوال دومم میتوانم همزمان ارشد حقوق بخونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *