تجمع مقابل سازمان سنجش

تجمع جمعي از داوطلبان آزمونكارشناسي ناپيوسته در اعتراض به نحوه طراحي سوالات و كاهش ظرفيت پذيرش

 

جمعي از داوطلبان آزمون كارداني بهكارشناسي صبح روز سه شنبه در اعتراض به آنچه طرح سوالات غير استاندارد، طرح سوال از غيرمنابع اعلامي و كاهش ظرفيت پذيرش در دوره‌هاي كارشناسي ناپيوسته ناميدند، در مقابلسازمان سنجش تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاريدانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از داوطلبان در اين تجمع گفت: من داوطلب رشته نرمافزار هستم اما سر جلسه امتحان از من خواسته شد به سوالات سخت افزار هم پاسخ دهم.

يكي ديگر از داوطلبان نيز از مسئولينخواست كه توضيح دهند چرا سازمان سنجش براي كنكور كارداني به كارشناسي زحمت چاپمنابع را به خود نمي‌دهد تا داوطلبان سردرگم نباشند.

وي افزود: براي منابع رشته كامپيوتر فقطعنوان برنامه نويسي و خيلي كلي اعلام مي‌شود كه معلوم نيست منظور كدام زبان برنامهنويسي است.

يكي ديگر از معترضين كه داوطلب رشتهكامپيوتر بود نيز اذعان كرد: در سيلابس‌هاي درسي اعلام شده كه از برنامه نويسي C و PASCAL، سوال مي‌دهند ولي از Cplusc و visual Basic سوال دادند و با اينكار تماموقت و هزينه‌اي كه صرف شركت در اين آزمون كرديم را به هدر دادند.

به گفته اين داوطلب معترض، در نامه رسميابلاغ شده از سوي وزارت علوم به موسسات آموزشي، برنامه نويسي C و PASCAL به عنوانمنبع معرفي شده بود اما در روز كنكور منابع تغيير كرد.

يكي ديگر از معترضين هم با بيان اينكه درسال جاري 60 حق انتخاب دانشگاه‌هاي دولتي را گرفتند اظهار كرد: سوالات مفاهيم سيستمعامل و ساختمان داده هم هيچ ربطي به عناوين و منابع اعلام شده نداشت.

يكي از داوطلبان رشته حسابداري نيز عنوانكرد: 2 روز مانده به كنكور اعلام كردند كه در كل كشور هيچ ظرفيتي مختص رشتهحسابداري وجود ندارد و فقط 35 ظرفيت شبانه دانشگاه شريعتي را به ما اختصاص دادند.

وي افزود: در گذشته دانشگاه شريعتي 120نفر ظرفيت در دوره‌هاي روزانه داشت كه اين ظرفيت را امسال حذف كرده‌اند و درشهرستان‌ها هم هيچ ظرفيتي اضافه نكرده‌اند و 30 ظرفيت دانشگاه شهيد رجايي را هم بهفرهنگيان اختصاص داده‌اند.

اين داوطلب خواستار تفكيك ظرفيت‌ فرهنگياناز ساير داوطلبان شد تا حق داوطلبان عادي ضايع نشود.

يكي ديگر از داوطلبين هم با ابراز گلايهاز مسئولين سازمان سنجش گفت: چرا كنكور كارداني به كارشناسي جدي گرفته نمي‌شود وهيچ برنامه تلويزيوني هم براي ما تدوين نمي‌شود، داوطلبين كارشناسي پيوسته هميشه درارجحيت بوده و به همه مسائلشان رسيدگي مي‌شود ولي در مورد ما اينگونه نيست.

به گفته وي رتبه يك كنكور كارداني بهكارشناسي نمي‌تواند در تهران درس بخواند و بايد به زنجان، بيرجند و يا ايلام برود.

اين داوطلبان در خاتمه با تهيه نامه‌اي وارايه آن به روابط عمومي سازمان سنجش خواستار بررسي و رفع مشكلات شدند.

 

 

 

Check Also

طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور …

۵ comments

  1. سلام
    یه سوال
    کسانی که نیم سال دوم فارغ میشن و باید توانتخاب رشته فقط رشته های نیم سال دوم رو بزنن و نیم سال دوم هم ظرفیت پذیرش صفره تکلیف چیه؟

  2. سلام با عرض خسته نباشيد خدمت شما دوست عزيز
    اگر لطف كني آدرس وبلاگ http://www.bafekr41.blogfa.com رو به بچه ها معرفي كني ممنون مي شم اين وبلاگ براي برقراري هماهنگي بين متحصنان كنكور امسال است .
    با عرض تشكر

  3. سلام لطفا بگيد نتايج كنكور كارداني به كارشناسي 86 كيه؟ و دفترچه آزاد كارداني به كارشناسي كي مياد
    با تشكر

  4. سلام من سال 1386 قبول شدم دانشگاه کاردانی به کارشناسی اما امسال قبول نشدم میتوانم مال شهرستان بزنم و شروع کنم کارشناسی را بخوانم ان موقع بیماری من عود کرده بود اما الان بهترم ترا خدا ردم نکنید من عاشق درسم. منتظر جواب شما میمانم رشته گرافیک زده بودم

  5. سلام؛میتونید آمار شرکت کنندگان وتعداد پذیرفته شدگان در آزمون کاردانی به کارشناسی91 را اعلام کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *