اعتراض دانشگاه های دولتی به تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد / حق ما ضایع شد

تکمیل ظرفیت‎

 

دبیر کل اتحادیه دانشگاههای غیردولتی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون مشترک ناپیوسته بسیار مناسب بود، تاکید کرد که دانشگاه آزاد نباید تکمیل ظرفیت در این مقطع را جدا از تکمیل ظرفیت سازمان سنجش اعلام کند. علی آهون منش با یادآوری این موضوع که در سال جاری آزمون کارشناسی ناپیوسته از سوی سازمان سنجش به صورت مشترک بین داوطلبان دانشگاه آزاد وزارت علوم برگزار شد، اضافه کرد: در جریان اعلام نتایج این آزمون، دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتهای خالی را به صورت جداگانه اعلام کرد در حالیکه ظرفیت خالی دانشگاههای غیرانتفاعی را سازمان سنجش اعلام می کند.

وی گفت: این بدان معناست که به عنوان مثال کلاس های دانشگاه آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت 100 نفر به بالا اعلام است در حالیکه تاکنون وزارت علوم برای ظرفیت خالی دانشگاههای غیردولتی هنوز ظرفیتی اعلام نکرده است. به گفته دبیر کل اتحادیه دانشگاههای غیردولتی، در صورتی هم که این ظرفیتهای خالی برای دانشگاههای غیردولتی مشخص شود تا آن زمان دانشگاه آزاد تمام دانشجویان را جذب کرده است.وی بر این باور است هر چند برگزاری چنین آزمون مشترکی مثبت است اما نتیجه حاصل از آن به ضرر دانشگاههای غیردولتی است زیرا وزارت علوم برای دانشگاههای غیردولتی ظرفیت اعلام نمی کند در حالیکه دانشگاه آزاد تا هر زمان که اراده کند می تواند ظرفیتهای خالی را پر کند و هیچ مهلتی برای پایان تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته اعلام نکرده است.

آهون منش در این زمینه پیشنهادی ارائه کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که برای کل آزمونهای سراسری در مقاطع کاردانی، کارشناسیها و کارشناسی ارشد تنها سازمان سنجش تکمیل ظرفیت و ظرفیتها را هم بر اساس کیفیت و شایستگیها اعلام کند نه اینکه هر مرجعی برای خودش جداگانه اقدام به اعلام تکمیل ظرفیت کند. وی این اقدام را دور از عدالت آموزشی عنوان کرد و با بیان اینکه شهریه دانشگاههای غیرانتفاعی 48 درصد شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ناپیوسته است، ادامه داد: شهریه ای که دانشگاه آزاد از دانشجویان این مقطع دریافت می کند 2.2 برای شهریه دانشگاههای غیردولتی است.

طبق آخرین اعلام سازمان سنجش، 55 درصد از ظرفیت دانشگاه ههای غیر انتفاعی در کنکور کارشناسی ناپیوسته سال 91 خالی مانده و به زودی تکمیل ظرفیت این آزمون نیز اعلام خواهد شد

 

Check Also

طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور …

۵۴ comments

  1. با سلام خدمت دوستان عزیز
    ===============================
    خیلی وقته که دیگه پیغام نداده بودم و به این علت است که در کنکور امسال قبول نشده ام.ولی با کمک دوست بسیار خوبم اقا پیمان عزیز به من امید داده است که انشالله در کنکور قبول خواهم شد.
    انشالله دانشگا های اهواز هم بدون کنکور مثل شهر های دیگه بگذارندامیدوارم رشته کامپیوتر در دانشگاه غیر انتفاعی کارون بگذارند.
    ===============================
    راستی هر کسی بدونه در اهواز بدون کنکور رشته کامپیوتر پذیرش داره اطلاع رسانی کنه.
    ===============================
    به امید موفقیت
    موفق و موید باشید
    محمود
    دوست پیمان
    یا حق

  2. 55% خبر خوبی به نظر می یاد!
    راستی یه سوال، ممنون می شم اگه جواب بدید، جایی شنیدم تکمیل ظرفیت خودش یه آزمونِ جدا داره، یعنی می شه از نو دانشگاه ها رو انتخاب کرد، درسته؟ آیا تو تکمیل ظرفیت می تونم وارد دانشگاهی بشم که اون اول تو انتخاب دانشگاه ها، انتخاب نکرده بودمش؟ ( با فرض بر این که رتبم بهش می خوره )
    یه دنیا ممنون می شم اگه جواب بدید، فکر می کنم سوال خیلی ها باشه.
    ———–
    مدیر سایت : تکمیل ظرفیت به دو صورت هست. یا اینکه مجدد طبق ظرفیت های اعلامی انتخاب شهر میکنید یا اینکه یه دانشگاه رو خودتون انتخاب میکنید و میرید ثبت نام میکنید اگه متقاضی زیاد داشت طبقه رتبه کنکور اولویت بندی میکنند

  3. agha peyman ma k azad sabt nam kardim age melli ghabol beshim shahryemon mire????
    ———–
    مدیر سایت : بله پس نمیدن

  4. اینکه بخوایم صرفا دانشگاه آزاد رو مقصر بدونیم اشتباهه
    دانشگاه آزاد دید جا داره اعلام کرد که ورودی های تکمیلشم توی ترم مهر ماه درسشون رو شروع کنن
    اون ابله ها تکمیل رو الی دیر اعلام میکنن میتونستن یکم بیشتر همت کنن و آمار رو زودتر درخواست کنن از مراکز تا اینقدر دیر نشه واسه تکمیل که الان بیان کاسه چه کنم چه کنم دستشون بگیرن

  5. دیگه دانشگاه رفتن خیلی الکی شده قبلا یادمه همه خودشونو میکشتن و درس میخوندن تا قبول شن ولی حالا هیچ….
    یکی از دوستام لیسانس معماری شو گرفت ولی بلد نیست یه پلان طراحی یا اصلا بلد نیست بفهمه که اتاق خواب باید مساحتش چند باشه یا…
    آقایونه سازمان سنجش که فقط دانشجو می پذیرید این حقه کسی که هیچی بلد نیست و فقط پول داره لیسانس باشه ولی کسی که نداره هیچ کاره شه !!!!!!!!!
    خودتون قضاوت کنید !!!!!!!!!!!
    دوستان عزیز نظر شما چیه ؟؟؟؟؟

  6. یوسف خدامرادی

    سلام
    وقتتون به خیر . تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ملی و موسسات غیر انتفایی 91 چه تاریخی هستش ؟
    ممنونم

  7. یه دنیا ممنون از اینکه جواب دادید.
    یه سوال دیگه هم دارم، البته باید ببخشید که این سوالم شخصی هست (منظورم اینه که راجع به شرایط خودمه).
    من رتبم خوبه، علوم فنون مازندران قبول شدم، رتبم به تمام 21 اولیت بعدیم هم می خورد (طبق کارنامه) اما چون این نیم سال دانشجو هستم (ترم آخر) باید از بهمن ثبت نام کنم.
    به طور کلی، به نظر شما، چقدر امکان داره که کارم ok شه و بتونم از بهمن کارشناسی رو شروع کنم؟
    ضمنا متاسفانه دانشگاهی که قبول شدم (علوم فنون) گفته احتمالا تکمیل ظرفیت نداره، البته گفته بود 30 تا 35 درصد قبولی هاشون مشکل من رو دارن، یعنی این ترم دانشجو هستن اما نمی دونم چرا می گن تکمیل ظرفیت ندارن.
    از نظر شما الان من باید چیکار کنم؟ با رتبه خوب، دانشگاه خوب قبول شدم، اما به خاطر قانون های بی حساب و کتاب سنجش داستانم اینه.
    پیشاپیش به خاطر وقتی که ازتون می گیرم معذرت می خوام و واقعا ممنونم، یه بخش خیلی خیلی زیادی از ابهام و استرسی که تو من و امثال من وجود داره رو دوش شماست، ممنون.
    ————-
    مدیر سایت : خب شمایی که هنوز واحد داشتی چرا نیمسال اول رو انتخاب کردی. اگه قانون تکمیل ظرفیت پارسال رو بخان پیدا دوباره کنن نمیتونی شرکت کنی چون قبول شدی. مگر اینکه جور دیگه ای باشه

  8. سلام اقا محمود من اهواز هستم اگه میشه به من هم اطلاع بدید .تو http://forum.karshenasi بهم پیغام بدید با نام inspration هستم.البته اگه امکان داره بد جوری دنبال تکمیل ظرفیت هستم .مرسی

  9. اون دوستمون که گفته بود تنها دانشگاه آزاد مقصر نیست راست میگه.
    دانشگاه آزاد پول می گیره، عوضش بهت امکانات دانشگاهی میده، ساختمانهای آزادهای مرکز از بیشتر دانشگاههای سراسری مدرن تر و تمیز تره چون پول داره می سازه و پولشم از دانشجو می گیره ولی متاسفانه دانشگاههای غیر انتفاعی (به جزو یه تعداد انگشت شمار) پول می گیرن و امکانات آموزشگاهی میدن به دانشجو !
    باور کنید خودشونم موندن با این تعداد دانشجو چیکار کنن و فقط از بالا بهشون میگن باید بگیرید ! بابا پس کلاسش چی استادش چی ! هیچی اونا از ترمای بعد درست میشه !
    دوستانی که هم آزاد مرکز استان بودند و هم غیر انتفاعی فکر کنم موافق باشن که دانشگاه آزاد از نظر سیستماتیک بودن و محیط آکادمی و دانشگاهی از اکثر دانشگاههای غیر انتفاعی سر تره و اکثر کسایی که میان غیر انتفاعی به خاطر شهریه زیادی هست که آزاد از دانشجو میگیره وگرنه اون کجا که دانشگاه برای هر گروه 50 تا هیئت علمی و دکتر داشته باشه و اون کجا که تعداد کلاسهای یک دانشگاه از 20 تا بیشتر نشه !
    صد در صد فرق هست.
    ببخشید طولانی شد، تجربیات و نظرات شخصی خودمو گفتم.
    یا حق

  10. تا بخواد تکمیل ظرفیت ناپیوسته دانشگاه دولتی بیاد ما علمی کاربردی پودمانی قبول شدیم رفتیم.

  11. با درود فراوان خدمت مدیر سایت.
    من تو کنکور شرکت کردم ولی چون بهمن تموم می کردم انتخاب رشته ای که کردم فقط روزانه ورودی های بهمن رو زدم و هیچ کدوم از اونها رو هم قبول نشدم. درصدهام هم نسبتا خوب بود. آیا می تونم برای تکمیل ظرفیت شرکت کنم یا خیر؟
    ——–
    مدیر سایت : بله

  12. به نوعی حق با شماست اما من دلیل خودم رو داشتم.
    فقط 1 دونه تو قزوین بود که نیم سال دوم می گرفت که اگه قبول می شدم هم نمی رفتم، به هیچوجه. پس در هر حال داستانم همین بود، ترجیح دادم ریسک کنم و امیدوار باشم.
    ضمنا، حق با شماست، پست اعلام تمکیل ظرفیت سال قبل رو تو سایتتون خوندم، امیدوارم اونطور نباشه (فقط امید!).

  13. سلام
    تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ملی و موسسات غیر انتفایی 91 چه تاریخی هستش ؟
    ممنون

  14. سلام اقا پیمان یه سوال داشتم میخواستم بدونم ترم بهمن دفترچه کارشناسی ناپیوسته مثل سال های قبل میاد یا نه؟
    ——–
    مدیر سایت : چه کنکوری؟ احتمالا علمی کاربردی و آزاد میاد

  15. با سلام خدمت شما
    من که در دو رتبه منفی آرودم چی میشه میتونم شرکت کنم

    رتبه های من به شکل زیر است
    -455
    -222
    با سپاس

  16. خدا یا شکرت که بالاخره خبری شد از تکمیل ظرفیت و به زودی اعلام میشه.
    پس مارو یادشون نرفته هه!

  17. با سلام.
    من میخواستم ازتون یه مشاوره بگیرم.البته اگه امکانش هست خیلی خوشحال میشم که جوابشو بدید.من رشته کامپیوتر هستم کنکور قبول نشدم اما رتبه یک ورودی هستم و میتونم پذیرش بدون کنکور بگیرم.اما خیلی دوندگی داره البته یه مقدارشو انجام دادم آخراشه .فقط الان که میگن نصفه دانشگاه ها خالیه.میگم بهتر نیست که منتظر تکمیل ظرفیت بمونم؟از رتبم برا مقاطع بعدی استفاده کنم؟واقعا ببخشید که وقتتونو گرفتم.بازم ممنون.
    ———-
    مدیر سایت : رتبه شما ربطی به مقاطع بعدی نداره! بهتره همین الان از این امتیاز استفاده بشه

  18. سلام اقا پیمان یه سوال داشتم میخواستم بدونم ترم بهمن دفترچه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد مثل سال های قبل میاد
    ———
    مدیر سایت : احتمالا میاد ولی قطعی نشده

  19. آقا پیمان خسته نباشید
    حضورهیچ كس درزندگی ما اتفاقی نیست،خداوند درهر حضوري رازي نهان كرده براي كمال ما، خوش آن روزي كه دریابیم رازحضور یكدیگر را.

  20. سلام
    میخواستم بگید اگه تو تگمیل ظرفیت یه دانشگاه قبول بشم و نرم واسه کنکور سال بعد مشکلی نداره؟
    با تشکر

  21. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم من که سخت افزار قبول شدم میتونم تو تکمیل ظرفیت نرم افزار رو بزنم؟
    البته رتبه نرم افزار یکی از دانشگاه ها رو آورده بودم ولی چون سخت افزار رو اول زده بودم اونو قبول شدم. با تشکر
    ———-
    مدیر سایت : بله میشه

  22. با نظر مریم خانونم موافقم منم یه دوستی دارم لیسانس کامپیوتر رو گرفته واقعاً جدی میگم بلد نیست ویندوز عوض کنه :
    دیگه دانشگاه رفتن خیلی الکی شده قبلا یادمه همه خودشونو میکشتن و درس میخوندن تا قبول شن ولی حالا هیچ….

    آقایونه سازمان سنجش که فقط دانشجو می پذیرید این حقه کسی که هیچی بلد نیست و فقط پول داره لیسانس باشه ولی کسی که نداره هیچ کاره شه

  23. ببخشید یه سوال داشتم لطفا جواب بدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من رتبه ام از خیلی از هم کلاسی هام بهتر بود ( حدودا 90 درصد ) اونها هیچ کجا قبول نشدن و من یه شهر دیگه قبول شدم . حالا اونها می تونن تو تکمیل ظرفیت توشهری خودم که من هم دوست داشتم قبول بشم مطمعنا قبول می شن .حالا به نظر شما این انصاف هستش ؟
    ———–
    مدیر سایت : بله پارسال هم خیلی به این مسئله اعتراض شد

  24. سلام من دانشگاه آزاد مهرماه برای ثبت نام رفته بودم و فقط ورقه قبولی که از سایت آزمون پرینت گرفته بودم و ازم گرفتن و مشخصات خودم رو توی 2تا برگه بهم دادن که شماره دانشجویی هم داره. نه فرمهارو دادم نه پول . پشیمون شدم و برگشتم
    من ثبت نام شدم؟ حالا نگن باید انصراف بدم؟ میخوام تکمیل ظرفیت دولتی شرکت کنم واسم مشکلی پیش نمیاد؟
    ———
    مدیر سایت : اگه مدرک ندادید که هیچی ولی باید دید معافیت تحصیلی درخواست دادن یا نه اگر مشمول

  25. من دانشجوی ترم 3 کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر موسسه علامه جعفری رفسنجان هستم.ورودی 90 به ما 10 واحد دروس جبرانی دادن که در مجموع شد 80 واحد.اما الان در آیین نامه جدید اومده که 6 واحد برای ناپیوسته ها جبرانی باید باشه نهایتش.از اون 10 واحد من 7 واحد رو پاس کردم با توجه به ایین نامه جدید از پاس کردن 3 واحد دیگه معاف میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سوال دوم:
    دانشگاه من درسی داره به اسم فرهنگ و تمدن ایران و اسلام که توی لیست دروسی که خودتون توی سایت گذاشتید اصلا چنین چیزی وجود نداره و من الان دانشگاه کارون اهوازم مهمان هستم اینجا هم درسی به اسم فرهنگ تمدن ندارن.جریان چیه چرا اینجوریه لطفا راهنمایی کنید
    ————
    مدیر سایت : نباید بگذرونید. ولی نظر نهایی رو گروه آموزشی میده.
    چنین درسی وجود نداره شاید منظورشون تاری امامت یا تاریخ تحلیلی اسلام باشه

  26. سلام. خیلی عالی میشه اگر در یک مقاله, مقایسه ای بین دانشگاه ها (سراسری, آزاد, علمی کاربردی و…) داشته باشید. مثل شهریه هاشون یا اعتبار مدارکشون و… با تشکر

  27. آیا بهمن ماه دفترچه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  28. به نام خد ا
    با سلام خدمت مدیر سایت لطفا خواهش می کنم که این عکس را از روی سایتتون بر دارید چون خیلی عکس این خانوم بد جوری است بعضی ها ممکن است به گناه بیفتد
    تشکر

  29. یه سوال داشتم آقا پیمان
    میخاستم بدونم اگه تو بین هم ورودی ها نمره الف و بالای 17 معدل باشه تو مقطع کاردانی
    میشه برا کارشناسی دولتی بدون کنکور پذیرش گرفت از دانشگاههای دولتی ؟؟؟
    ———–
    مدیر سایت : بستگی به دانشگاهتون داره. شما هم باید دولتی باشید

  30. با سلام خدمت دوستان عزیز ؛

    ===============================

    پاسخ به نظر sbh :

    دوست عزیز به جای اینکه به درس و دانشگاه توجه داشته باشید به عکس خانم توجه دارید. من نمی دانم چطور شده است که اقا پیمان این نظر را تایید کرده است.ولی امیدوارم هوش و حواسمان در جاهای خوب به کار ببریم.تا انشالله در زندگی و دانشگاه به موفقیت و سربلندی بدست اوریم.

    این نظر شخصی بنده است و توحینی به شخصی را کسی ندارم.

    ===============================

    موفق و استوار باشید
    محمود
    دوست پیمان

  31. سلام من يه سوال دارم من هيچ كجا قبول نشدم
    تو كارنامه هم هيچ كدام از نمره هاي قبولي و نمره منو نزده و همشون روبه روش 6 زده
    فقط يكي هم رتبه ي من و هم اخرين رتبه قبولي رو زده و روبه روي اون هيچ عددي ثبت نكرده اين چه معنايي داره

  32. من شماره پرونده رمز ورود کلا هیچی از مدارک ثبت نام رو نگه نداشتم چجوری میتونم تو تکلمیل ظرفیت شرکت کنم

  33. سلام
    من ازتون کمک میخوام. رشته امتحانی من مهندسی تولیدات هست رتبم توشیراز 93 شد وآخرین رتبه قبولی 92،باتماسی که با دانشگاه شیراز داشتم گفتن بااینکه ظرفیت خالی دارنداما ما تکمیل ظرفیت نداریم! شمابگید من چیکارکنم که قبول کنن؟ اگه قبول نکنن 1 سال عفب میفتم کمکم کنید
    مرسی
    ————-
    مدیر سایت : صبر کنید تا شرایط تکمیل ظرفیت مشخص بشه. اگه مثل کاردانی بود باید با دانشگاه تماس بگیرید که ثبت نام میکنند یا نه

  34. سلام خسته نباشید
    ترو خدا جواب بدین خواهش می کنم .
    من کارشناسی احرار رشت قبول شدم و ثبت نامم نکردم چونکه اولویت های بعدی دانشگاه های بهتری بودن که مجاز بودم ولی بخاطر اینکه احرار اول بود اونجا قبول شدم (جهاد دانشگاهی کرمانشاه و همدان )حالا خواستم بدونم میتونم تکمیل ظرفیت شرکت کنم ،رفتم جهاد دانشگاهی کرمانشاه که بهم نزدیکه اسممو رو یه برگه نوشتن گفتن اگه داشته باشیم بهت زنگ میزنم .
    ترو خدا جواب بدین مشکل بزرگی که دارم این سربازی لعنتی جلومه تا 25/11هم بیشتر وقت ندارم.
    منتظرم جواب بدین لطفاً مرسی
    ————-
    مدیر سایت : نباید جایی رو که نمیخاستید برید انتخاب میکردید. اگه شرایط تکمیل ظرفیت مثل کاردانی باشه شما نمیتونید ثبت نام کنید. قبل از انتخاب شهر هم کلی رو این مسئله تاکید کردیم

  35. با سلام و خسته نباشید من دانشجویه کارشناسی نرم افزار غیر انتفایی ترم اول هستم میخواستم بدونم میتونم برای تکمیل ظرفیت شرکت کنم میخوام سخت غیر انتفایی برم (تو اولویت هام بود سخت و قبول هم شده بودم) اگه قبول بشم دوباره میتونم انصراف بدم و سخت ثبت نام کنم؟؟
    ———
    مدیر سایت : خیر

  36. اقای مصطفی عظیمی:
    سلام چه رشته ای میخوای بری؟

  37. سلام
    دانشگاه شیراز میگه اصلا تکمیل نداریم ونداشتیم هیچوقت!
    بگید چی کارکنم که راضی شن؟!راستی ازشون پرسیدم گقتن ظرفیت خالی هم دارن، اصلا راهی وجود داره؟
    منظورتون از کاردانی چیه که مثل اون باشه؟
    ازاین که تازه سایت شماروپیداکردم خوشحالم کمکم کنید
    مرسی
    ———-
    مدیر سایت : خود دانشگاه باید اعلام نیاز بکنه. اگه خودشون نخان که دیگه نمیشه

  38. جواب تکمیل ظرفیت ارشد سال91 کی میاد

  39. مصطفی عظیمی

    سلام آقا پیمان گل یه دنیا ممنون از راهنمایی ها یی که میکنی .
    خواستم بدونم نکمیل ظرفیت کارشناسی معلوم نیس چه تاریخی میاد .
    با تشکر از زحمان بی وقفه شما عزیزان

  40. سلام من از انتخاب اولم که مدیریت صنعتی دانشگاه میزان تبریز بود قبول شدم ولی چون به حد نصاب نرسید ثبت نام نکردن حالا اگه تکمیل ظرفیت انجام شه منم میتونم شرکت کنم یا نه؟
    مرسی
    ———–
    مدیر سایت : احتمالا باید بتونید ولی حتما با سازمان سنجش تماس بگیرید و این موضوع رو بهشون بگید

  41. سلام علی جان اگه بشه نرم افزار جرا؟

  42. سلام خدمت آقا پیمان ودوستاش ،شما که این همه مهربونید و زحمت میکشید ،لطف کنید ته توی این تکمل ظرفیت کارشناسی رو در بیارید. بازم ممنون

  43. سلام
    منظوراز تحصیلات تکمیلی چیه؟ همون تکمیل ظرفیته؟

  44. مصطفی عظیمی:
    پودمانی علمی کاربردی هم ثبت نام کنی ضرر نداره
    شاید ثبت نام ترمی هم شروع بشه
    حالا فوقش اینه که همون رشت رو بری
    چون امکان داره تکمیل ظرفیت فقط برای مردودین کنکور باشه

  45. واقعا چی بگم سنجش برا همه ی رشته ها از قبول شده ها تکمیل ظرفیت میگیره به ما فنی ها که میرسه قبول شدگان ظرفیت ندارن….
    فقط تو رو خدا نذارین تکمیل ظرفیتشون مثل پارسال باشه
    آخه ما بدبخت بیچاره ها چیکار کردیم که اینا اینهمه با ما کجن!

  46. سلام
    من دانشگاه بیرجندقبول شدم
    اصلا حالم خوب نیست چرا باید من اینجا تنها باشم و نامزدم یه جای دیگه
    چراهرچی خوبه زود تموم میشه…..
    چرا رتبه ها نیومد که من پیش شوهرم قبول شم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الهی مسئولای سازمان سنجش کچل شن با این مصوبه های مسخرشون
    مگه ما چه گناهی کردیم دلم براش یه ذره شده
    خداااااااا

  47. سلام
    من دوست الهامم
    هر دوتامون مث 2 تا فلک زده روزانه دانشگاه بیرجند قبول شدیم
    حالا به زور و با هزار بد بختی موافقت گرفتم برم شبانه شریعتی تهران
    از اونجا که شریعتی دانشکده تربیت دبیر فنیه
    خواهش می کنم کمکم کنید به نظر شما برم یا نرم؟

  48. سلام
    من غیر انتفاعی قبول شدم اما بخاطر مشکلات مالی نرفتم ثبت نام. اگه تکمیل ظرفیت بیاد به نظرتون شانس دارم شرکت کنم؟ مرسی

  49. salam khedmat dostan takmil zarfit 22 azar dar sayt sanjesh elam mishe braye bache haye karshenasi arezoye moafaghiyat daram

  50. با سلام خسته نباشید خدمت آقایون و خانما
    خواهشا اگر کسی میدونه جوابمو بده .من موقع ثبت نام حواسم نبود زدم مدرک اخذ کاردانیم 30/6/91ولی 30/11/91میگرفتم ثبت نام کردم وقبول شدم ولی نمیتونم برم آیا تکمیل ظرفیت میتونم شرکت کنم ممنونتون میشم اگر جوابمو بدید با تشکر از سایت خوبتون آقا پیمان

  51. من در کنکور کاردانی به کارشناسی 91 شرکت کردم اما قبول نشدم می خواستم بدونم من می تونم در تکمیل ظرفیت شرکت کنم رشتم هم کامپیوتر نرم افزا هستش اما در نتایج گرایش 1 رو 160- شدم می تونم یا نه؟
    ممنون

  52. سلام
    پس این تکمیل ظرفیت محل ورشته دانشگاهها اعلام نشد

  53. من تو تکمیل ظرفیت قبول نشدم .دوباره تکمیل ظرفیت اعلام میشه برای ورودی بهمن ماه؟

  54. Ye soal dashtam ke chera rotbe 2200 sahmie bara pazeshki azad darnayomade?va emkan dare to takmil zarfiat dar biam?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *