آیین نامه جدید بورسیه دانشجویان نخبه بزودی ارائه می شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:تا یک ماه و نیم آینده آیین نامه طرح حمایتی بنیاد ملی نخبگان مبنی بر بورس یکساله دانشجویان مقطع دکترای این بنیاد برای خارج از کشور نهایی می شود.

 

سورنا ستاری امروز شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه امیرکبیر و پروژه های کلان ملی این دانشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در حال بررسی است، افزود: در این طرح دانشجویان مقطع دکترا که از اعضای بنیاد ملی نخبگان هستند یک سال در خارج از کشور و در یکی از دانشگاه های خوب دنیا تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: این دانشجویان علاوه بر سه سال تحصیل در داخل می توانند یک سال در خارج و با استفاده ازهزینه معاونت مشغول به تحصیل شوند که این موضوع می تواند به کیفیت دوره دکتری در داخل و نیز بحث خروج دانشجویان بسیار کمک کند.

ستاری با اشاره به اینکه درصورت نهایی شدن این طرح تمام دانشجویان رشته های مختلف عضو بنیاد ملی نخبگان می توانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد:اما در برخی از رشته ها اولویت بندی وجود دارد.

وی ادامه داد: حتی حاضریم دانشجویان در برخی از رشته ها مثل بایو،نانو و علوم شناختی تا چهار سال بورس کنیم و اکنون نیز تفاهمنامه هایی با وزارت علوم و وزارت بهداشت در این زمینه منعقد شده است.

ستاری افزود:برخی از رشته ها را که در داخل نداریم باید از این طریق تقویت شوند، این کار دانشگاهی نیست، یک کار ساختاری است و این اتفاق در برخی از دانشگاه های کشور اکنون در حال انجام است.

Check Also

نتایج چند برابر ظرفیت بورسیه – آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۴

جهت مشاهده نتایج معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل های بورسیه یا دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *