کاهش شهریه دانشگاه علمی کاربردی

با دستور سرپرست وزارت علوم، از ابتدای سال تحصیلی سهم دانشگاه جامع از شهریه های دانشجویان کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نجفی در نامه ای از دانشگاه جامع علمی کاربردی خواست سهم این دانشگاه از محل شهریه های دانشجویان تمام مراکز علمی – کاربردی را از ۱۵ درصد به ۱۲ درصد کاهش دهد.

در نامه نجفی خطاب به شفیعی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آمده است:

“با تشکر از برگزاری همایش بیست و دومین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و پیرو مباحث مطروحه در آن همایش، موارد زیر را جهت اقدام مقتضی اعلام می دارد:

۱- رقم ۱۵ درصد سهم دانشگاه جامع از محل شهریه های دانشجویان تمام مراکز علمی کاربردی کشور از ابتدای سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۴ به ۱۲ درصد تقلیل می یابد.

۲- ۲۳ مرکز تحت مدیریت دانشگاه با برنامه ریزی کامل و رعایت تمام جوانب امر در سال تحصیلی جاری به بخش خصوص فعال و صاحب صلاحیت واگذار و یا درصورت عدم امکان این امر منحل شوند. البته برای دانشجویان این مراکز باید تدابیر لازم اندیشیده شود که دچار زیان و خسارت نشوند.

۳- موضوع معافیت مراکز علمی کاربردی از مالیات را بررسی و در صورتی که مشکلی از این جهت وجود دارد، نتیجه را به اینجانب گزارش فرمایید.

۴- مسأله دریافت ۳۵۰٫۰۰۰ ریال حق فرهنگی ورزشی بابت هر دانشجو توسط دانشگاه بررسی و دلایل این امر و ضرورت آن را به اینجانب گزارش فرمایید.

۵- ظاهراً در مواردی سرفصل های دروس خاص که باید در مراکز تدریس شوند، هنوز تهیه و ابلاغ نشده و از سرفصل های درسی دانشگاه های معمولی استفاده می شود. این امر را نیز بررسی و نتیجه را گزارش فرمایید.

Check Also

پکیج جامع ویژه دانشجویان و داوطلبان کنکور کامپیوتر

  کاملترین پکیج جزوات کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد کامپیوتر بهترین و کاملترین پکیج …

۵ comments

  1. خدا پدرتو بیامرزه آقای نجفی انشاالله هرچی میخوای خدا بهت بده. این دانشگاه علمی کاربردی پدر مارو درآورد همه چیزش برعکس و عجیبه.

  2. سلام
    والا خواسته شده ۱۵ درصد رو کامل بریزیم کم نشده
    شهریه ترم هم زودتر از هر ترم خواسته شده
    برای کاراموزی دو واحدی هم شهریه ثابت یک ترم جدا گرفتن
    خداییش بریم ازاد هزینش از این بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. خدا ازت راضی باشه ، جناب نجفی من دانشجوی خانه کارگر هستم اول از همه این دانشگاه آدرس خودشو خیابان طالقانی اعلام میکنه بعد از ثبت نام و اخذ شهریه آدرس خیابان فتح (بعد از شیر پاستوریزه ) رو میده وقتی اعتراض میکنیم میگن حق اعتراض ندارید ، حال از همه اینها گذشته مشکل اساسی ما اینه که به ما واحدهای عمومی رو نمیدن و این واحدها فقط تابستان ارایه میشود، منطقشون اینه که میخواهیم در تابستان دانشگاه فعال باشد با همه مسولین صحبت کردم نتیجه نداد حتی حاضریم بدون برداشتن ترم تابستان شهریه آنرا بپردازیم چون هدف مسولین فقط گرفتن شهریه تابستان است در حالی که تعطیلات ما را خراب میکنند لطفا بداد این مظلومین برسید .
    با تشکر
    از طرف جمعی از دانشجویان

  4. توروخدا یکی بگه دریافت ۳۵۰٫۰۰۰ ریال حق فرهنگی ورزشی بابت هر دانشجو چیه بابا اضافه شده؟؟؟؟؟بابا من دانشجو پول نهارم رو ندارم اونوقت این چیه دیگه؟؟؟؟؟؟

  5. با سلام
    از دانشجویان خانه کارگر هستم علاوه بر اینکه سر ما کلاه گذاشتند و ما رو به جاده قدیم کرج فرستادند در حالیکه آدرس اعلامی خ طالقانی بود ،حال به ما واحد نمیدهند الان ۱۶ واحد خودشان انتخاب کرده و به ما داده اند و واحدهای عمومی نیز فقط در تابستان ارایه میشود طبق قوانین آموزشی دارن مرتکب خلاف و دزدی میشوند فقط بخاطر اخذ شهریه ثابت تابستان همه دانشجویان رو به دردسر انداخته اند لطفا فکری برای این موضوع بکنید.
    در ضمن کجای دنیا دیده اید که دانشگه فاقد کتابخانه باشد ؟ نیمکتی برای نشستن دانشجویان وجود ندارد در برف و سرما و گرمای تابستان باید قدم بزنیم تا استاد بیاید و درب کلاس را باز کند حتی اجازه استراحت تا آمدن استاد در کلاس را هم به ما نمیدهند آقای نجفی لطفا به موضوع دانشکده فنی خانه کارگر هر چه سریعتر رسیدگی کنید.
    با تشکر
    از طرف جمعی از دانشجویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *