معرفی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات واحد اهواز

معرفی و تاریخچه دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات استان خوزستان طی ۱۷ سال فعالیت صادقانه خود همپای دانشگاه های دیگر توانسته به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید علم، دانش، معرفت و کانون امید، موجبات افزایش سطح بهره وری، تعالی و رفاه اجتماعی را فراهم سازد. اکنون این دانشگاه با بیش از ۸ هزار نفر دانشجو در ۳۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵ رشته در مقطع دکتری تخصصی و حدود ۲۷۰ عضو هئیت علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو در فضایی آموزشی و رفاهی بالغ بر ۷ هزار متر مربع از پیشتازان توسعه، تخصص و مهد علم و دانش در استان خوزستان است. یکی از مهمترین افتخارات واحد علوم و تحقیقات خوزستان، نقش چشمگیر این دانشگاه در فعالیت های علمی و تحقیقاتی است. امکانات و تجهیزات بسیار مدرن و ارتباطات فراوان این دانشگاه با مراکز علمی و صنعتی استان موجب شده که تحقیقات موثر و خلاقی دراین دانشگاه صورت گیرد.

 چاپ  مقالات علمی و پژوهشی در مجلات معتبر علمی- پژوهشی داخلی و خارجی و ارائه مقاله در همایش های ملی و بین المللی، تالیف کتاب های دانشگاهی، ثبت اختراع، برگزاری  همایش های منطقه ای و مشارکت در برگزاری همایش های بین المللی نیروگاه های هسته ای و دیگر همایش ها همگی سند روشنی بر چشم انداز حوزه پژوهشی واحد علوم و تحقیقات استان خوزستان است .

این واحد دانشگاهی در راستای تحقق اهداف آموزشی خود، توانسته است با برنامه ریزی دقیق و هدفمند بر اساس طرح های مصوب شورای برنامه ریزی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گام های موثری را در جهت ارتقاء و اعتلای سطح دانش و فرهنگ دانش آموختگان بر دارد و در این روند روبه تکامل توانسته است با جذب استادان متخصص و متعهد و استفاده از فناوریهای نوین آموزشی و پژوهش محور، اهداف تعیین شده خود را مطابق با استانداردهای جهانی عینیت بخشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات استان خوزستان علاوه بر داشتن یک کتابخانه مرکزی با بیش از ۸۰ هزار جلد کتاب ، حدود ۵ هزار عنوان پایان نامه و اشتراک  نشریات داخلی، دارای پایگاه اطلاع رسانی مجموعه مقالات فارسی (نما متن) با قابلیت بازیابی، متصل به کتابخانه دیجیتالی و دارای امکانات پهنای باند مناسب در حال سرویس دهی به دانشجویان است.این دانشگاه با برخورداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز به مدرنترین ابزار مورد نیاز، برخورداری از شبکه مستقل اینترنت جهت استفاده آسان اساتید و دانشجویان با اتصال به شبکه فیبرنوری، مفتخر است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است گامی ارزشمند در جهت ارتقاء علم و فرهنگ جامعه بردارد .

 

همچنین در حوزه فرهنگی با تکیه بر الطاف الهی و با سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان در امر سازماندهی و کنترل فرایندهای فرهنگی دانشگاه توانسته است اقدامات موثری را در جهت رشد کمی و کیفی اهداف فرهنگی خود انجام دهد. این حوزه به لحاظ اهمیت نوآوری ، خلاقیت و نشاط در فعالیت های فرهنگی دانشگاه، ضمن طراحی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و بعضاً پژوهش محور برای فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگی(در قالب مسابقات، همایش ها، میزگردها، سخنرانی ها، برنامه های مناسبتی، مراسم مذهبی و عبادی، فعالیت های هنری، کارگاه ها و کلاس های آموزشی ، برگزاری اردوهای مختلف و جلسات هم اندیشی) در سالهای اخیر توانسته است بسیاری از چالشهای فرهنگی روز و اثرات فراگیر در آنها را مورد نقد و برررسی قرار دهد.

و امروز واحد علوم و تحقیقات خوزستان با گام هایی استوارتر و راسختر از گذشته و مبتنی بر برنامه استراتژیک، ماموریت اصلی خود را گسترش علم و فناوری، تربیت افراد خلاق، ایجاد فضایی با نشاط و بالا بردن کیفیت تحصیلات دانشگاهی به دنبال تحقق اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

معرفی رشته گروه های موجود در دانشگاه علوم تحقیقات خوزستان

 

گروه فنی و مهندسی

  •  مقطع کارشناسی ارشد

ارزیابی و آمایش سرزمین

آلودگیهای محیط زیست

زیستگاهها و تنوع زیستی

مدیریت محیط زیست

آب و فاضلاب

آلودگی هوا

کامپیوتر- نرم افزار

عمران- مدیریت و ساخت

مهندسی معماری

 

گروه کشاورزی

  • مقطع کارشناسی ارشد

زراعت

آبیاری و زه کشی

سازه های آبی

خاکشناسی

شیمی و حاصلخیزی خاک

علوم و صنایع غذایی

اصلاح نباتات

تکثیر و پرورش آبزیان

اقتصاد کشاورزی

 

  •  مقطع دکتری

زراعت

سازه های آبی

خاکشناسی

شیمی و حاصلخیزی خاک

 

گروه علوم پایه

  • مقطع کارشناسی ارشد

            شیمی فیزیک

شیمی آلی

شیمی معدنی

شیمی تجزیه

فیزیک- حالت جامد

فیزیک- اتمی مولکولی

فیزیک- هسته ای

  • مقطع دکتری

شیمی آلی

 

گروه علوم انسانی

  • کارشناسی ارشد

آموزش زبان انگلیسی

کتابداری و اطلاع رسانی

علوم اقتصادی

حسابداری

مشاوره و راهنمایی

مدیریت اجرائی

مدیریت آموزشی

مدیریت بازرگانی بازاریابی

مدیریت بازرگانی داخلی

حقوق جزا و جرم شناسی

حقوق خصوصی

روانشناسی تربیتی

روانشناسی عمومی

روانشناسی بالینی

علوم سیاسی

  • مقطع دکتری

روانشناسی عمومی

Check Also

معرفی گرایش تجارت الکترونیک

کارشناسی ارشد تجارت الکترونیکی مجموعه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (IT) معرفی رشته : فناوری …

۶ comments

  1. با سلام من کارشناسی رشته جغرافیا انسانی _شهری رو دارم میخوام ارشد مدیریت بازرگانی شرکت کنم آیا بدون کنکور پذیرش دارید ممنون

  2. نگار بهداروندي

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من مدرک کارشناسی زیست شناسی دارم اما میخواستم برای ارشد رشته آموزش زبان و یا روانشناسی بخونم آیا همچین کاری میشه؟به نظرتون در میام؟و میخواستم بدونم کدوم یکیش بهتره؟ با تشکر

  3. با سلام و خسته نباشید چرا فقط ۵ رشته دکتری؟؟کاش مقطع دکتری علوم اقتصادی هم بود

  4. با سلام و خدا قوت.من ارشد شیمی آلی دارم ولی دوست دارم دکترای روانشناسی ادامه دهم.خواستم منو راهنمایی کنید که چه مطالبی رو بعنوان پایه باید بدونم و چگونه میتونم در آزمون شرکت کنم؟همچنین هزینه هر ترم چقد میشه؟

  5. باسلام واحترام من کارشناس مدیریت صنعتی ام ایا میتونم ارشد مدیریت محیط زیست بخونم؟

  6. با سلام
    من رشته مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات خوندم . آیا در مقطع ارشد این رشته در اهواز ارائه میشه؟ چه دانشگاه سراسری یا آزاد یا علوم و تحقیقات؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *