ارائه تسهیلات مطالعاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری

بنیاد ملی نخبگان به منظور استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور تسهیلات جدیدی را برای دانشجویان دوره دکتری طراحی و از ابتدای سال تحصیلی جاری اجرایی کرده‌ است.

 به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملّی نخبگان با هدف ارتقای سطح تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کشور تسهیلات جدیدی را برای دانشجویان دورۀ دکتری به منظور استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور طراحی و از ابتدای سال تحصیلی جاری اجرایی کرده است.

بر اساس این تسهیلات، دانشجویان برگزیده دوره دکتری که مشمول جایزه پژوهش بنیاد می‌شوند می‌توانند به مدت یک سال از راتبۀ فرصت مطالعاتی خارج از کشور بهره‌مند شوند.

بنابراین گزارش دانشجوی برگزیده در سال مشمولیت از جایزۀ پژوهش می‌تواند از آن استفاده کند و  استفاده از فرصت مطالعاتیِ دانشجو باید به تصویب دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد.

همچنین  باید اولویت پذیرش دانشجو از یکی از دانشگاه‌های برتر جهان (مطابق فهرست‌های رسمی) باشد و  اولویت با دانشجویانی است که در حوزۀ فنّاوری‌های راهبردی کشور در حال تحصیل هستند.

گفتنی است بنیاد ملی نخبگان بخشی از هزینۀ فرصت مطالعاتی دانشجو و همسر وی را برای مدت حداکثر یک سال تأمین می‌کند.

لازم به ذکر است، متقاضیان برای استفاده از تسهیلات مذکور می توانند به «آیین نامۀ اعطای جایزه‌های تحصیلی دانشجویان صاحب استعداد برتر» مندرج در وبگاه بنیاد ملّی نخبگان به نشانی www.bmn.ir مراجعه کنند.

 

Check Also

نتایج چند برابر ظرفیت بورسیه – آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۴

جهت مشاهده نتایج معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل های بورسیه یا دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *