کارت ورود به جلسه و چند توصیه برای کنکوری های امسال

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی سال 89 هم اکنون در سایت سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است. جهت پرینت کارت به شماره پرونده و کد رهگیری نیاز دارید و در صورت گم کردن با سازمان سنجش تماس بگیرید تا به شما اعلام کنند. حوزه امتحانی که باید به آن مراجعه کنید نیز بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است.

 

چند توصیه دوستانه

چند روز بيشتر به كنكور باقي نمانده است. همانطور كه هفته ها و ماه ها گذشتند اين يك هفته هم تمام ميشود. شما چه اضطراب داشته باشيد و چه نداشته باشيد، در همين روز، همه چيز تمام شده است، مگر اين كه بخواهيد خود را براي كنكور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی هم آماده كنيد. بر اين كه روزهاي پاياني هم با راحتي و آرامش طي شود به توصيه هاي زير توجه نماييد.

دام اضطراب

انجام هر كار مهم و حساسي خود به خود اضطراب آفرين است به خصوص وقتي كه به مراحل نهايي آن نزديك مي شويم. اين اضطراب تا حدي طبيعي است ولي هم چنان كه گفتيم مي توان با به كارگيري فنوني و مهم تر از همه داشتن تفكرمنطقي، اضطراب را تعديل وكنترل كرد. نكته بسيار مهم آن است كه علي رغم وجود اين اضطراب طبيعي، بعضي ناشي گري ها هم به آن دامن مي زند. يك نمونه از بدترين ناشي گري ها، مطالعه تا آخرين ساعات و لحظات است. عده اي حتي تا محل آزمون هم كتاب همراه خود مي برند و تا لحظه ي ورود به جلسه دست بردار نيستند. فرض بگيريدحتي دو سؤال هم از اين خوانده هاي دقيقه ٩٠ در آزمون بيايد ولي حتم داشته باشيد اين كار، يادگيري هاي قبلي شما را مختل خواهدكرد. يك ناشي گري ديگر هول شدن و عجله كردن است. اين كه بخواهيد با سرعت كمبودها را جبران كنيد و تا ميتوانيد بيشتر تست بزنيد هر نتيجه اي هم كه داشته باشد، بيشترين نتيجه اش افزايش اضطراب خواهدبود. اگر باحوصله و منطقي رفتار نماييد كمتر در دام اضطراب خود ساخته خواهيد افتاد. درصورت لزوم به خودتان تذكر دهيد.

آخرین تمهیدات

در چند روز پاياني، مراقب باشيد در دام اضطراب خودساخته نيافتيد. سعي كنيد از روز ماقبل كنكور، تست زني و تمرين را كنار بگذاريد. اگرچنين كاري كرديد توجه داشته باشيد كه هم هي وقت را پاي تلويزيون صرف نكنيد، فقط به خواب و استراحت نپردازيد و يا به دنبال سوژه هاي جديد فكري نرويد. به جاي آن، در فضاي سبز قدم بزنيد، موسيقي ملايم گوش كنيد، ورزش كنيد، به عبادت بپردازيد و دقايقي هم به تصويرسازي ذهني و يا تمرين. شب شام سبكي ميل كنيد.  10 شب بخوابيد و صبح زود بيدار شويد. حتما صبحانه مقوی بخورید و بدون صبحانه از منزل خارج نشوید حتي اگر عادت به صبحانه ي اول صبح نداريد حداقل كره و عسل و تخم مرغ و چاي هر چند اندك، ميل كنيد. بد نيست چند عدد شكلات همراه داشته باشيد. همه ي وسايل مورد نياز را آماده كرده و در جاي مشخصي قرار دهيد. اين كار را حتما خودتان انجام دهيد. دو عدد مداد، يك مداد تراش و يك مداد پاكن كافي است. براي اطمينان بيشتر، بهتراست يك جامدادي داشته باشيد تا وسايل يك جا باشند. اگرعينكي هستيد در صورتي كه سابقه ي شكستن و خراب كردن عينك داريد! عينك يدكي تهيه كنيد تا به مشكلي برنخوريد. به تمهيدات و مقدمات لازم قبل از كنكور توجه داشته باشيد.

مكان آزمون

در مورد مكان آزمون، توجه به چند نكته مهم است. اول محل آزمون و مسير آن را شناسايي كنيد. لازم است به شماره ي داوطلبي خود كاملا توجه داشته باشيد تا خداي نكرده در مورد محل آزمون دچار اشتباه و مشكل نشويد. اگر روز آزمون صبح زود و سر موقع از منزل خارج شويد اطمينان و آرامش بيشتري خواهيد داشت و هر گونه اشتباه احتمالي قابل جبران خواهدبود. دوم درمورد مكان آزمون و شرايط محيطي آن،خود را براي هر نوع وضعيتي آماده كنيد. پيش بيني اين وضعي تنها به شما كمك مي كند كه اگر با شرايط نامناسبي رو به رو شويد دست و پايتان را گم نكنيد. ممكن است صندلي شما جايي باشد كه مراقبين و رابطين جلسه زياد تردد نمايند، شايد صداي كولر و يا نزديكي فاصله ي آن،شما را اذيت كند، و يا شايد صداي سيستم صوتي نا مناسب باشد،به هر حال براي مواجهه با هر وضعيتي آماده باشيد. اگرموضوعي موجبات ناراحتي شما را فراهم مي آورد محترمانه به مسؤلين جلسه يادآوري كنيد. محل آزمون و مسيرآن را از قيل شناسايي كرده و براي موقعيت مكاني پيش بيني هاي احتمالي لازم را به عمل آوريد.

سر جلسه

عده اي به دليل اضطراب و يا شايد ناشي گري ، به خصوص براي آن هايي كه تجربه اول است ، حساسيت هاي خنده داري از خود نشان مي دهند. البته رعايت يك سري اصول كلي لازم است ولي وسواس نيست. وسواس درمورد نحوه ي پركردن خانه هاي پاسخنامه، پاك كردن و تصحيح اشتباهات، تطبيق چندباره ي شماره سؤال با شماره ي پاسخنامه، سرعت در برداشتن دفترچه سؤالات و عجله در آغاز پاسخگويي…، موجب اتلاف وقت و افزايش اضطراب مي شوند. سرجلسه كارخود را بكنيد و كاري به ديگران نداشته باشيد. اگر از داوطلبان اطراف شما كسي سؤال پرسيد و يا حتي تقلب خواست، اصلا توجه نكنيد و براي خود دردسر نسازيد. براي رفع خستگي در سر جلسه، مي توانيد بعضي از تمرينهاي آرميدگي را انجام دهيد. سر جلسه ي آزمون دقت لازم را در پاسخگويي داشته باشيد ولي وسواس به خرج ندهيد. توكل و توسل و ياد خدا آرامش بخش دلهاست. همچنین در صورت امکان دفترچه سوالات را از جلسه خارج و برای آماده کردن هرچه سریعتر حل تشریحی، آن را به صورت اسکن شده برای ما ارسال کنید. اگر فكر مي كنيد واقعا كارهاي لازم را انجام داده ايد و در آن چه كه از دستتان برمي آمد كوتاهي نكرده ايد پس اضطراب و نگراني را به خود تحميل نكنيد، توكل داشته باشيد و با توسل به معصومين و ائمه اطهار از آنان مدد بجوييد. به خودتان و تلاش هاي صورت گرفته اعتماد داشته باشيد و اين اعتماد را با توكل و توسل، كامل كنيد.

نتيجه گيري

١-  در چند روز پاياني،مراقب باشيد در دام اضطراب خودساخته نيافتيد.

٢-  به تمهيدات و مقدمات لازم قبل از كنكور توجه داشته باشيد.

٣-  محل آزمون و مسيرآن را از قيل شناسايي كرده و براي موقعيت مكاني پيش بيني هاي احتمالي لازم را به عمل آوريد.

٤-  سر جلسه ي آزمون دقت لازم را در پاسخگويي داشته باشيد ولي وسواس به خرج ندهيد.

٥-  به خودتان و تلاش هاي صورت گرفته اعتماد داشته باشيد.

6 – در صورت امکان دفترچه سوالات را با خود از سر جلسه خارج کنید

در پایان این امیدواری رو به شما میدم، با توجه به ظرفیت بسیار بالای پذیرش کنکور امسال ( در بخش موسسات غیر انتفاعی ) بسیاری از شما به راحتی و با اندکی زحمت قبول خواهید شد . پس فقط به موفقیت فکر کنید.

Check Also

طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور …

۳۲ comments

  1. سلام
    ممنون.

    ” دو عدد خودكار، يك مداد تراش و يك مداد پاكن كافي است.”

    مجید دلبندم اون مداد نه خودکار !

  2. نکات خیلی خوبی بود.
    با تشکر از پیمان جان!

  3. پیمان عزیز!
    من یه پس گردنی به استرس زدم و فرستادمش خونشون.
    این مطلبی که گفتی که نباید تا لحظات آخر خوند درسته ولی برای اونایی که هی فکر میکنن یه فرمول یا یه مطلبو فراموش کردن.من تا لحظه اخر نمیخونم(یعنی تا سر جلسه) ولی حتما تا شب قبل از کنکور میخونم و اصلا نگران این نیستم که چیزیو فراموش کرده باشم و هی بخوام به این کتاب اون کتاب سر بزنم.(نه اینکه همه فرمولا و مطالب رو حفظ باشم ولی اصلا به این موضوع فکر نمیکنم که نکنه یه چیزیو فراموش کنم!)
    پیمان جان مثل اینکه تو میخوای ما از زندان نتایجمون رو ببینیم.من اصلا نمیخوام که بعد از کنکور جوابا رو ببینم چون دیگه همه چی تموم شده .اگه جواب سوال ها رو ببینم و ببینم جایی سوتی دادم اعصابم بهم میریزه.
    بعد از کنکور فقط تفریح و عشق و حال تا روز اعلام نتایج.

  4. سلام
    واقعاً ممنونم که به نکات انقدر ریز و تخصصی نگاه می کنید .
    من هم 5 شنبه کنکور کارشناسی ناپیوسته دارم و شنبه هم میرم برای مسابقات کشوری مهارت کامپیوتر کمکی خوندم برای کنکور .
    از همه دوستان التماس دعا دارم .
    دوستوننننننننننننننننننن دارممممممممممممممممممم

  5. سلام.
    آقا پیمان لطف می کنی شما که از ظرفیت ها خبر داری بگی وضعیت تهران چطوریه؟فقط علم و فرهنگ پذیرش داره؟بچه ها میگن امکان داره شریعتی پذیرش نداشته باشه؟
    ——–
    مدیر سایت : شریعتی پذیرش داره ولی فقط روزانه

  6. کنکور رو ولش کیک و ساندیس رو بچسب

  7. سلام. می خواستم بدونم دفترچه شماره 2 که توی دفترچه زده و نوشته که روزهای 4/28 و 5/4 می یاد و نوشته شده که نسیت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه از دفترچه شماره 2 و درح آن در فرم پیش نویس انتخاب رشته مبادرت نموده
    پس چرا من هرچقد توی سایت نگاه کردم چیزی ندیدم .حتی توی سایت های دیگه هم هیچ اشاره دیگه ای بهش نشده؟

  8. ممنون آقا پيمان عزيز.خوبه يکي تو اين دنيا هست که هواي مارو داره.ولي آقا پيمان من مي خواستم لغات مشکل ادبيات رو ببرم تو اون نيم ساعت تا آزمون شروع بشه بخونم.خوب من خيلي استرسي هستم.ولي خوب حالا فکر نکم اينکارو کنم.مرسي ازتون

  9. با عرض خسته نیاشید میخواستم بدونم در موسسات غیر انتفاغی نیز همانند دانشگاه ازاد امکان رزرو قبولی به مدت 2 نیمسال وجود دارد؟
    ——–
    مدیر سایت : خیر

  10. دوستان در حال حاضر بازم امکان رزرو جا در صورت قبولی در دانشگاه ازاد وجود داره؟

  11. سلام

    ديروز يكي از دوستام مي گفت شنيده دانشگاه علم و صنعت ممكنه امسال براي كارشناسي ناپيوسته پذيرش داشته باشه. هرچند كه به نظرم همچين چيزي با عقل جور درنمياد ولي تو اين روزاي پاياني تا كنكور بدجور ذهنمو بهم ريخته. كسي چيزي در اين باره مي دونه؟ (رشته م برقه)

  12. امام زمان یارو یاوره همه
    ان شالله همه قبولیم

  13. وقت میرود زدستم صاحب زمان خدارا
    دردا که راز کنکور خواهد شد اشکارا
    ما درس نخواندگانیمای یار من تو برخیز
    شاید که بعد از این من دیگر نبینم روزگارا

  14. سلام. بچه ها نمی دونم چی شده مثل اینکه امسال کنکورمون رو جدی گرفتن، سالهای قبل کنکور ما رو می انداختن تو مدرسه ها ولی امسال انداختن تو دانشگاه آزاد. البته تبریز اینجوریه از جاهای دیگه خبری ندارم.

  15. سلام.
    خسته نباشید.
    خیلی ممنون به نکات مفیدی اشاره کردی.
    یه سوال داشتم : گفتی که ظرفیت ها افزایش یافته میشه بگی چه تعداد افزایش پذیزش داریم؟؟
    پارسال با رتبه 14900 هم قبولی داشتیم امسال چی؟؟
    اگه بدونیم استرسمونم کمتر میشه.
    ممنونم ازتون

  16. در تنها ترین تنهای ها باز هم خدا هست…پس چرا اضطراب …

  17. سلام به همه
    پيمان جان مرسي

    بچه ها براي همتون آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم زحماتتون به نتيجه مطلوب برسه.

    منم مثل شما دوستان درگير مسائل كنكور بودم.

    خدا يار و ياورتون.

  18. سلام
    ببخشید آقا پیمان امسال چند نفر شرکت کردن رشته کامپیوتر و چند نفر پذیرش دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  19. از خداوند منان میخواهم هرکس به اندازه زحمتش نتیجه ببینه! help my god

  20. من فقط به موفقیت فکر میکنمومن قبولم .شما چطور؟؟؟؟؟

  21. آخه قبولی که مهم نیس من واسه رتبه زیر 400 خوندم سر اینه که اینقد استرس دارم مهم اینه که جای خوبی قبول شیم وگرنه تا 15000 هم قبولی هس

  22. واسه همتون آرزوی موفقیت می کنم .

  23. سلام به همه دوستان عزیز
    من هم از دوستان شما هستم که سال پیش روزی 100 دفه به کارشناسی میومدم و تو مطالب شرکت میکردم و سایت کارشناسی کمک زیادی در نتیجه گیری به من کرد …
    امسال هم اومدم یه نصیحت دوستانه براتون بکنم …
    من سال پیش خیلی خوندم و فقط به رتبه تک رقمی فکر میکردم و آزمون های آزمایشیم هم فوق العاده بود و خیلی برای کنکور آماده بودم و تمام مطالبی هم که پیمان جان گذاشته بود رو مطالعه کردم و عمل کردم . ولی امان از دست استرس …
    حرفم با اوناییه که فکر میکنن زیاد خوندن و به رتبه خوب فکر میکنن … من که هر چه قدر با استرس مبارزه کردم بیشتر به دامش افتادم …
    ازتون میخوام روز آخر اصلا به کلمه درس و کنکور و امتحان و تست و نتیجه و ظرفیت و استرس و رتبه و پذیرش و تبعیض و ….. فکر نکنید … و به هیچ عنوان درس نخونین که مثل یه پشته پر از اونور میریزه …
    سر امتحان هم به جز سوالات و پاسخ آنها به چیز دیگه ای فکر نکنید … مطمئن باشید اگه سوالی راحته برای همه راحته و اگه سوالی سخته برای همه سخته … و به نظر من بهتره دیگه تا بعد از کنکور به کارشناسی هم نیاین …
    اینها حاصل تجربه پارسال من بود و من با اون همه امید فقط رتبه ام 591 شد و بزرگترین شکست زندگیم رو خوردم … به همتون توصیه میکنم حرفای منو جدی بگیرین ..
    واسه همتون آرزوی موفقیت دارم …
    اگه سوالی هم بود در خدمتم : ahad_sf2006@yahoo.com

  24. سلام به همه بچه کنکوری ها :
    انشاالله همگی با موفقیت این امتحان را پشت سر بگذاریم.
    به امید روزهای خوب زندگی .
    خدایا به همه ما بچه ها تو کنکور فردا کمک کن:

    ———————— الهی آمین …………………..

  25. سلام آقا پیمان و همه دوستان کارشناسی…
    من یه سوالی داشتم اگه ممکنه جوابشو بدید …
    من الان ترم اول کارشناسی در یکی از واحدهای
    علمی کاربردی هستم …
    می خواستم بدونم الان اگه تو یکی از دانشگاه های سراسری
    قبول بشم ، می تونم واحد های این ترمو تطبیق بدم ؟؟؟
    شرایطش چیه ؟
    با تشکر از سایت بسیار مفیدتون*

  26. كنكور همه زندگي نيست ، يه مرحله گذرا از زندگي اما ” آينده رو مي سازه”. برا هموتون آرزوي موفقيت دارم.

  27. سلام

    آقایون و خانومون عزیز :دی

    بازم تاکید کنم خودکار یک دونه بیارین و مداد 2تا

    مدیر سایت فرمودن فقط 2تا خودکار بیارین !

    و تصحیحش نکردن.

    پس حتما دوتا مداد بیارین با خودتون

    وعده دیدار ما همونجا :دی

  28. سلام شما از کنکور هنرستانیهای سال 90 خبری دارید؟

  29. سلام خسته نباشید میخواستم ببینم در کنکور کاردانی چگونه باید تست بزنم که در دانشگاه غیر انتفاعی قبول بشم .باتشکر

  30. سلام بچه من امروز ساعت 15کنکور کاردانی کامپیوتر دارم من برای همه بچه دعا می کنم که موفق باشند. شما که هر وقت به این سایت جالب تشریف میارید یه دعای کوچولو واسه بنده بکنید همکی شمار و دوست دارم مخصوصا آقا پیمان رو با آرزوی موفقیت تک تک شما

  31. سلام بچه من امروز ساعت 15کنکور کاردانی کامپیوتر دارم من برای همه بچه دعا می کنم که موفق باشند. شما که هر وقت به این سایت جالب تشریف میارید یه دعای کوچولو واسه بنده بکنید همکی شمار و دوست دارم مخصوصا آقا پیمان رو با آرزوی موفقیت تک تک شما

  32. خیلی کامل و منطقی بود . انشا الله که قبول می شیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *