نامه جمعیت دانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به افزایش شهریه

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اعلام کرد: اینکه برای کنترل کیفیت‌ها به مردم مظلوم فشار بیاوریم آیا عادلانه است؟پس هوشمندی و برنامه ریزی مسئولان کجا قرار می‌گیرد؟

 

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه‌ای به عباسپور طهرانی رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نسبت به آمارهای متناقض مسئولان این دانشگاه واکنش نشان داد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

« هرچند عملکرد واحدهای علوم و تحقیقات به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه تحصیلات تکمیلی غرب آسیا در طول یکسال گذشته جزء نقاط مثبت عملکرد حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد است اما دفاع جنابعالی در رسانه‌ها از افزایش شهریه در دانشگاه آزاد ناخودآگاه جمله مرحوم شریعتی را در ذهن متبادر می‌کرد که در جایی گفت: اگر می‌خواهید حقیقتی را خراب کنید، خوب به آن حمله نکنید، بد از آن دفاع کنید.

در جایی از مصاحبه فرموده‌اید: از جزئیات افزایش شهریه‌ها اطلاعی ندارید، این جمله ذهن جامعه بزرگ دانشگاه آزاد را مشوش خواهد کرد چطور می‌شود شما به عنوان  رئیس بزرگترین مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد که فاصله دفترتان با دفتر ریاست دانشگاه آزاد چند دقیقه پیاده روی است از جزئیات افزایش شهریه‌ها خبر ندارید اما انتظار داشته باشیم رئیس یک واحد در دورترین نقطه کشور این قانون را بتواند به خوبی اعمال کند؟ آیا در ذهن خطور نمی‌کند که فقط گروهی خاص در جریان جزئیات اقدامات و تصمیمات دانشگاه آزاد قرار دارند و عامه مدیران مطیع این گروه خاص هستند؟

نکته دوم اینکه فرموده‌اید شهریه‌ها با توجه به تورم بالای ۲۵ درصد اعمال شده است که این اعلام آمار در تعارض با آمار ریاست جمهور است که در چهارمین نشست با اصحاب رسانه در مورخ ۸ شهریور ۹۳ این تورم را حدود ۲۳ درصد اعلام کرد و قول داد تا پایان سال به ۱۲ درصد خواهد رسید.

با توجه به آمار متناقضی که مسئولان دانشگاه آزاد در رابطه با افزایش شهریه‌ها، افزایش پذیرش دانشجو و تورم اعلام کرده‌اند آیا به همین میزان نیز تغییر در حقوق کارمندان مظلوم و اعضای هیئت علمی و مدرسین دانشگاه  صورت پذیرفته است؟

آیا به نظر شما فشار تورم و پذیرش بیشتر دانشجو منجر به لطمه به کارمندان خدوم و اعضای هیات علمی نخواهد شد؟ نکند مسئولان دانشگاه آزاد معتقدند برای پیشرفت باید عده‌ای زیر چرخ دنده‌های اقتصاد له شوند؟

نکته سوم اینکه اگر تورم هم براساس آمار جنابعالی ۲۵ درصد به بالا باشد مدیران کلان کشور با برنامه ریزی و مدیریت صحیح باید فشار را از روی دوش مردم کم کنند نه اینکه فشار را بدون در نظر گرفتن نسبت متمکنین به مستضعان بین کل دانشجویان تقسیم کنند.

نکته چهارم اینکه افزایش شهریه کل دانشجویان دانشگاه آزاد برای کمک به دانشجویان جدیدالورود بیانگر آن است که رشد شهریه‌ها برای دانشجویان ورودی جدید بیش از ۱۵ درصد بوده است و این باز تعارض در گفتمان و آمار است به زبان ساده‌تر باید تعداد دانشجویان قدیم الورود که افزایش شهریه دارند برابر با تعداد دانشجویان جدید الورود باشد وگرنه این نکته اثبات میشود که یا شهریه‌ها بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است یا تعداد پذیرش دانشجویان جدید بر خلاف اعلام ریاست دانشگاه آزاد۷۷/۱ نیست بلکه حدود ۲/۳ درصد است.

نکته پنجم اینکه شما که خود سال‌ها در مجلس حضور داشته‌اید باید مطلع باشید قوانین منجر به ضرر و زیان باشد عطف به ماسبق نمی‌شود و این از جمله اصول حقوق اساسی است حالا چطور است به راحتی می‌گویید بین شهریه ثابت و متغییر فرقی نیست حتی عوام جامعه هم بین معنای کلمه ثابت و متغییر از لحاض بار معنایی تفاوت قائلند چه برسد از لحاظ معنای حقوقی.

نکته ششم آنکه فرموده‌اید هزینه‌های دانشگاه آزاد باید از منبعی تامین شود وگرنه کیفیت کاسته می‌شود، سوال اساسی اینجاست که پس مسئولان در کشور چه کاره‌اند، اینکه برای کنترل کیفیت‌ها به مردم مظلوم فشار بیاوریم آیا عادلانه است؟پس هوشمندی و برنامه ریزی مسئولان کجا قرار می‌گیرد؟ آیا منبع درآمد باید فقط مردم باشند؟یا برنامه ریزی شما مسئولان باید منجر به ایجاد منابع جدید شود؟

علی ایحال به جای این هم تکذیب و فرافکنی بهتر بود منتقدان و دلواپسان را جمع می‌کردید و از برنامه‌های آنها برای کمک به دانشگاه آزاد بهره می‌بردید.»

 

Check Also

درخواست انتقالی و مهمان برای ترم بهمن دانشگاه علمی کاربردی

زمان بندی میهمان و انتقال دانشجویان برای بهمن ۹۳ دانشگاه جامع علمی- کاربردی از روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *