جزئیات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد برای نیمسال دوم

دانشگاه آزاد اسلامی شرایط شرکت داوطلبان در آزمون کارشناسی ناپیوسته را اعلام کرد و متقاضیان دارای مدارک معادل، با رعایت برخی شروط می توانند در این آزمون شرکت کنند. کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی بار دیگر برای جاماندگان این مقطع برگزار می شود و هر داوطلب با توجه به علاقه، جنس پذیرش و قید بومی تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی برای شرکت در این آزمون است.

 

تعداد رشته محلها

در نوبت دوم پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، عناوین رشته های مختلف نیمسال دوم دوره کارشناسی ناپیوسته سال 1390 مشتمل بر 117 رشته و 2 هزار 987 رشته محل است.

 

عدم امکان انتخاب رشته نامتجانس

دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد شرکت دانش آموختگان تمام رشته های کاردانی ناپیوسته و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در هر رشته ای در دوره کارشناسی ناپیوسته بلامانع است . با این حال، دارندگان مدارک کاردانی پیوسته برای شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته تنها می توانند یکی از رشته های متجانس با عنوان مدرک کاردانی خود را انتخاب کنند و چنانچه این داوطلبان، رشته ای نامتجانس با عنوان مدرک کاردانی خود را انتخاب کرده و پذیرفته شوند قبولی آنان منتفی تلقی شده و حق هیچ گونه اعتراضی نخواهند داشت.

دارندگان مدارک کاردانی در صورت قبولی در این آزمون موظف به گذراندن دروس جبرانی برابر ضوابط دانشگاه خواهند بود.

 

شرط شرکت دارندگان مدرک معادل در کنکور کارشناسی ناپیوسته آزاد

بر اساس تاکیدات دانشگاه آزاد آن دسته از داوطلبان که دارای مدارک معادل هستند حق شرکت در آزمون دوره کارشناسی ناپیوسته را ندارند. این گروه از داوطلبان در صورتی که مدرک معادلشان مورد تایید وزارتخانه های علوم و بهداشت همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بوده و گواهی قبولی در آزمون جامع دارندگان مدارک معادل کاردانی برگزار شده توسط سازمان سنجش را دارا باشند، می توانند در آزمون دوره کارشناسی ناپیوسته شرکت کرده و در صورت قبولی ادامه تحصیل دهند.

 

مشخصات افرادی که امکان شکرکت در کنکور را ندارند

دانشجویان دوره کارشناسی که به هر دلیل تحصیلات خود را در این دوره ناتمام گذاشته و متناسب واحدهای درسی گذرانده، مدرک کاردانی دریافت کرده اند و فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هستند مجاز به شرکت در این آزمون نیستند و در صورت شرکت و قبولی، از آنان ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

 

ممنوعیت جابجایی و انتقال دانشجویان

دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد با توجه به مقررات آموزشی این دانشگاه، انتقال و جابجایی دانشجویان ممنوع است و داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی بعد از پذیرش در این مقطع امکان انتقال و جابجایی ندارند.

 

امکان تغییر در محل تحصیل

چنانچه تعداد پذیرفته شدگان برخی از رشته ها در واحدها و مراکز دانشگاهی به حد نصاب لازم برای تشکیل کلاس نرسد، منطقه دانشگاهی مربوطه با رعایت شرایط عمومی، پذیرفته شدگان را به مناسب ترین محل دانشگاهی که رشته مربوط در آن دایر است، انتقال خواهد داد. در صورت عدم تمایل این گونه افراد به تحصیل در محل تعیین شده، آنان موظف به اخذ مرخصی تحصیلی و شروع به تحصیل از سال بعد خواهند بود.

 

نحوه پذیرش در کنکور کاردانی به کارشناسی

به هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می گیرد و سئوالات بدون جواب دارای نمره نیست و پاسخهای چندگانه به یک سوال موجب غلط محسوب شدن همگی آنها هنگام تصحیح خواهد بود. اگر ظرفیت محل انتخابی دوم و سوم داوطلب توسط داوطلبان دیگر در گزینش اصلی (انتخاب اول) تکمیل شده باشد داوطلب حتی در صورت داشتن اولویت نمره کل کسب به آنان نمی تواند ادعایی در این زمینه داشته باشد بنابراین توصیه می شود داوطلبان در ترتیب انتخاب محلهای دانشگاهی خود دقت لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه منابع درسی و امتحانی در مرحله دوم پذیرش کاردانی به کارشناسی این دانشگاه کنکور هیچ تغییری نکرده است، گفت: داوطلبان تا شنبه 28 آبان برای ثبت نام فرصت دارند.

وی با اشاره به نحوه پذیرش داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: پذیرش داوطلبان در نوبت دوم کنکور کارشناسی ناپیوسته بر اساس تکمیل ظرفیت و در قالب برگزاری کنکور صورت می گیرد. ایشان در این باره به ذکر پاره ای توضیحات پرداخت و تاکید کرد: به این علت که امسال برای نخستین بار زمان برگزاری کنکور کارشناسی ناپیوسته در تابستان اعلام شد، عده ای جا مانده بودند. بنابراین داوطلبان نه تنها در تکمیل ظرفیت بلکه در رشته هایی که تا برگزاری دومین آزمون به این مقطع اضافه می شود، پذیرفته خواهند شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، در پاسخ به پرسش درباره ظرفیت پذیرش در این آزمون، گفت: در حال حاضر نمی توان آمار دقیقی از ظرفیت پذیرش به این دلیل که روند ثبت نام تا 28 آبان ماه ادامه دارد، اعلام کرد. سجادی جاغرق در عین حال تاکید کرد که منابع درسی نوبت دوم کنکور کارشناسی ناپیوسته همانند نوبت اول این آزمون و بدون تغییر است. وی افزود: ثبت نام در نوبت دوم آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تا روز شنبه 28 آبان ماه ادامه دارد. این کنکور روز جمعه 29 آذرماه سال جاری برگزار می شود و پذیرفته شدگان نهایی از نیمسال دوم تحصیلی سال جاری به کلاسهای درس می روند.

 

Check Also

تمدید مدت زمان ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۶

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال …

۲۱ comments

  1. سلام من دانشجوی کارشناسی دانشگاه غیر انتفاعی هستم می خوام فرم انتقال رو پرکنم پیدا نمیکنم آدرس سایتشو ممنون میشم که به من بگید تا 30 آبان بیشتر وقت نداره

  2. سلام لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا من با مدرک کاردانی ناپیوسته رشته حسابداری صنعتی از دانشگاه علمی کاربردی میتونم در رشته (علمی کاربردی حسابداری کد21307) در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نیمسال دوم دانشگاه آزاد شرکت بکنم یا خیر؟لطفا هر چه سریع تر پاسخ را برایم ارسال نمایید .سپاس

  3. مطلب مفیدی بود
    موفق و پیروز باشید .

  4. سلام چرا جدول زمانبندي كنكورهايتان را بروز نميكنيد؟ خيلي قديمييه . اگه ميشه زمان اعلام نتايج كارداني ترمي علمي كاربردي 90 را نيز اعلام كنيد!
    با تشكر

  5. سلام به سایت کارشناسی و تمام مسولین زحمت کش می خواستم بدونم نتایج نیم سال دوم 90 دانشگاه ازاد دقیقا کی اعلام میشه.با تشکر خسته نباشید

  6. سلام به سایت کارشناسی و تمام مسولین زحمت کش می خواستم بدونم نتایج نیم سال دوم 90 دانشگاه ازاد دقیقا کی اعلام میشه.با تشکر خسته نباشید

  7. سلام
    میخاستم بدونم دانشگاه پیام نور کاردانی به کارشناسی کامپیوتر داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟ باید کارت پایان خدمت داشته باشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا جواب بدید

  8. سلام
    من دارای مدرک کاردانی رشته زبان آلمانی دانشگاه آزاد در سال 1383 می باشم
    البته من کارشناسی قبول شده بودم ولی بعد از گذراندن 96 واحد ، درخواست مدرک معادل کردم و کاردانی گرفتم
    حالا می خواهم در رشته خودم ادامه تحصیل بدم

    راهنمائی کنید چه کارکنم؟
    با تشکر
    صفائی 1390/10/29

  9. اعلام تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزادنیم ساتل دوم

  10. سلام…
    اگه یادتون باشه کنکور کارشناسی ناپیوسته تا سال پیش دو نوبت نیمه اول سال ونیمه دوم سال بود..
    چرا امسال فقط یه دوره برگزار میشه؟ مگه تو تابستون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد برگزار نمیشه؟
    لطفا راهنمایی کنید

  11. :

    سلام…
    اگه یادتون باشه کنکور کارشناسی ناپیوسته تا سال پیش دو نوبت نیمه اول سال ونیمه دوم سال بود..
    چرا امسال فقط یه دوره برگزار میشه؟ مگه تو تابستون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد برگزار نمیشه؟
    لطفا راهنمایی کنید

  12. آیا کنکور کارشناسی نا پیوسته 91دانشگاه آزاد امسال در دو نوبت برگزار می شود؟و آیا امسال رشته حسابداری به رشته های کارشناسی نا پیوسته فراگیر پیام نور اضافه می شود؟

  13. در بهمن 90 مدرک معادل کاردانی گرفتم ایا میتونم کارشناسی ناپیوسته فراگیر یا دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی شرکت کنم.در ضمن خدمت سربازی هم رفتم. خواهشمندم برام ایمیل کنید

  14. در بهمن 90 مدرک معادل کاردانی گرفتم ایا میتونم کارشناسی ناپیوسته فراگیر یا دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی شرکت کنم.در ضمن خدمت سربازی هم رفتم. خواهشمندم برام ایمیل کنید

  15. سلام. من فارغ التحصیل نرم افزار از دانشگاه علمی کاربردی هستم. الان میخام واسه کارشناسی شرکت کنم اما نه توی رشته خودم. سوال اول اینکه میتونم توی رشته های گروه هنر یا مدیریت شرکت کنم یا نه؟ و اینکه باید حتما علمی کاربردی امتحان بدم؟ سراسری یا آزاد نمیتونم؟
    با تشکر

  16. کامران علی آبادی

    بسیار مناسب بود خیلی ممنون

  17. سلام و خسته نباشید
    شرط معدل برای کاردانی به کارشناسی چطور باید استفاده کنم من معدل کلم 18 است . مرسی از راهنماییتون

  18. سلام من شیمی کاربردی آزاد میخونم؛میخوام بدونم ایا میتونم مدرک معادل بگیرم و کارشناسی نا پیوسته شرکت کنم کارت پایان خدمت هم ندارم؛خواهش میکنم راهنمای ام بکنید

  19. سلام:میخواستم بپرسم چرا امسال برای کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه ازاد و دولتی هیچ دفترچه ای نبود و ما باید چطور انتخاب شهر های مربوط به رشته مون رو انتخاب کنیم خواهشا منو راهنمایی کنید.

  20. سلام
    تکلیف کسانی که ازثبت نام کاردانی به کارشناسی 91جاماندند چیست؟!!!
    درسته که برمبنای محل تولدپذیرفته میشوند؟!!!
    لطفا زود جواب بدید!!!

  21. با سلام می خواهم بدانم اگر در رشته بهره وری واحد های صنفی دانشگاه جامع علمی کاربردی مدرک کاردانی بگیرم می توانم برای مقطع کارشناسی در رشته مهندسی صنایع ودرمقطع ارشددر رشتهmbaادامه تحصیل بدهم یا خیرودر صورتی که این امکان نیست چه راه دیگری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *