انتخاب رشته و شهر

با توجه به نزدیک شدن ایام انتخاب رشته داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی لازم دیدم که توضیحاتی را در رابطه با دانشگاههای پذیرش کننده بدهم.

 

دانشگاه زنجان : به جرات میتوان گفت که دانشگاه زنجان بهترین و با امکانات ترین مکان برای ادامه تحصیل داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی نرم افزار است. گروه آموزشی کامپیوتر دانشگاه زنجان در سال 1375 در گرایش نرم افزار (مقطع کاردانی) آغاز به کارکرد.سپس در سال 1383 در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز اقدام به پذیرش دانشجو کرد.هماکنون این گروه آموزشی در مقطع کاردانی در دوره شبانه و در مقطع کارشناسی در دورهروزانه فعالیت می کند( که جدیدا دوره شبانه نیز به آن اضافه شده ).در حال حاضر در مقطع کاردانی 58 دانشجو و در مقطع کارشناسیناپیوسته 71 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند.
تعداد اعضای هیئت علمی این گروه 7نفر می باشد.  خود شهر زنجان شهر تقریبا کوچیکیه (نهخیلی) – قیمت خونه در زنجان واقعا بالاست درست مثل تهران!!! شاید باور نکنید امااگه اینجا قبول شید می بینید .
اجاره خونه همنسبتا بالاست اما اگر کم توقع باشید می تونید با قیمت مناسبی خونه دانشجویی اجارهیا رهن کنید. خرج زندگی در زنجان هم زیاد بالا نیست.
مردم شهر زنجان همبعضی ها می گن با غریبه ها رابطه خوبی ندارند ، اما خودم موافق نیستم و می گم بعضیاشون خیلی مهموننوازن (پس مشکلی با غریبه ها ندارن و شماها تا حد زیادی راحتین )
از نظرخوابگاه هم اونجوری که من شنیدم به خوابگاهی ها بد نمیگذرونن ، سال پیش 30-40میلیون برای آب آشامیدنی خوابگاهها خرج کردن ، در حالی که آب آشامیدنی لازم روداشت!!!
از نظر غذای دانشجویان هم شنیدم بعد از اعتصاب دانشجویان در سالهای پیش، غذاش خوب شده ، برعکس دانشگاه آزادش که بلانسبت غذای سگ و گربه به دانشجوا میداد.
دانشگاه زنجان خیلی بزرگه ، یعنی اگه زمین های اینجا رو به اسرائیلی هابدیم دست از سر فلسطین بر می دارن ، چندتا زمین کشاورزی داره برا دانشجواش!!!
تا تهران 4 ساعت راهه ، بقیشو خودتون تخمین بزنید

دانشگاه بیرجند : دانشگاه بيرجند در حال حاضر با 5 دانشكده علوم، ادبيات و علوم انساني، مهندسي، كشاورزي و هنر به عنوان يك قطب علمي آموزشي در شرق كشور عهده دار آموزش بيش از 5000 دانشجو در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد و دکترا مي باشد. اين دانشگاه داراي 87 رشته گرايش و دوره ي تحصيلي و 220 نفر عضو هيئت علمي است.

از نظز مكان دانشگاه بيرجند داراي سه سايت گسترده و مجزا مي باشد.

 

سايت مجتمع كشاورزي شامل مراكز آموزشي، پژوهشي و آزمايشگاهي، خوابگاه ها، باغ و مزرعه آموزشي واحد درودگري، دامپروري و … واقع در اميرآباد (كيلومتر 5 جاده بيرجند – كرمان)

 

سايت دانشكده مهندسي با كليه امكانات پژوهشي و آموزشي واقع در خيابان دانشگاه . سايت پرديس دانشگاه واقع در شوكت آباد (كيلومتر 5 بلوار دانشگاه) كه بزرگترين بخش دانشگاه است و دانشكده هاي علوم، ادبيات و علوم انساني مسجد، كتابخانه مركزي، مجموعه ورزشي و تربيت بدني، مجموعه خوابگاهي، سازمان مركزي، حوزه معاونت هاي دانشجويي و فرهنگي، اداري و مالي، پژوهشي و آموزشي و … را شامل مي شود.

 

امسال دانشگاه بیرجند به هیچکدام از ورودی های سال 86 خوابگاه واگذار نمیکند.

 

دانشگاه ایلام : در حال حاضر دانشگاه ایلام دارای ۳۴ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانیُ کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. هم اکنون ۴۲۶۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشندکه از این تعداد ۲۰۹۱ نفر پسر و ۲۱۶۹ نفر دختر می باشند. اعضاء هیات علمی دانشگاه ۱۲۳ نفر می باشند که از این تعداد ۸۲ نفر مربی و ۳۷ نفر استادیار هستند کارکنان دانشگاه ۲۸۶ نفرند که شامل ۸۴ رسمی و ۲۰۲ نفر تحت پوشش شرکت خدماتی می باشند.

دانشگاه ایلام در حال حاضر دارای چهار دانشکده و دو آموزشکده می باشد که با مدیریت دکتر عباس قربانی به فعالیت خود ادامه می دهد. دانشگاه ایلام از سال گذشته پذیرش کارشناسی ناپیوسته نرم افزار را شروع کرد و فعلا پذیرشی برای دوره شبانه ندارد.

 

دانشکده شمسی پور تهران :  دانشکدهٔ فنی شهید شمسی‌پور، یکی از مراکز آموزش عالی تهران است. نام قدیم این دانشکده، «انستیتو تکنولوژی تهران» بود که پس از انقلاب به افتخار یکی از فارغ‌التحصیلان آن – شهید حسینعلی شمسی پور – به «دانشکده فنی شهید شمسی‌پور» تغییر نام داد.دانشکده شهید شمسی پور

این دانشکده که اکنون زیر  نظر اداره کل مدارس عالی ایران است، در مقاطع دانشگاهی کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می‌پذیرید.

 

رشته‌هایی که در این دانشکده تدریس می‌شوند عبارتند از:

 

  • کامپیوتر (کاردانی و کارشناسی)
  • حسابداری (کاردانی و کارشناسی)
  • الکترونیک (کاردانی)

گفتنی است اکثر دانشجویان پذیرفته شده در این دانشکده، از نفرات برتر کنکورهای کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های فوق هستند. در ضمن، پذیرش در این دانشکده، منحصراً از بین آقایان انجام می‌شود.

 

این دانشکده به دلیل مشکلات پیش آمده امسال دوره روزانه خود را به فرهنگیان واگذار کرده است !

 

دانشکده تربیت دبیر فنی شریعتی تهران : تعدادی از دوستان تهرانی جهت انتخاب دوره شبانه دانشکده شریعتی ( به دلیل نیم سال دوم بودن ) و دانشگاه علم و فرهنگ ، صدرا و غیره مردد بودند. خدمت این دوستان عرض کنم که سطح علمی و کیفی دانشگاه شریعتی، و همچنین امکانات رفاهی و اساتید این دانشگاه به هیچ وجه با مراکز غیر انتفاعی قابل مقایسه نیست. در ضمن مدرک این دانشگاه کاملا دولتی است.

 

شهریه دوره شبانه هم برای یک نیم سال حدودا دویست هزار تومان است، ولی در غیر انتفاعی حدود چهارصدو پنجاه هزار تومان.

 

این دانشکده به دلیل مشکلات پیش آمده امسال دوره روزانه خود را به فرهنگیان واگذار کرده است !

 

آموزشکده شهید باهنر شیراز : آموزشکده فنی شماره يک شيراز در سال 1358 در زمينی به مساحت 250000 متر مربع و با زير بنايی به مساحت 21646 متر مربع تأسيس گرديده است. وضعيت مالکيت ساختمان آن دولتی می باشد و يک آموزشکده پسرانه است. این آموزشکده حدود 4000 دانشجو دارد و به جرات میتوان گفت بهترین آموزشکده کشور از نظر امکانات و سطح علمی میباشد. از امکانات این آموزشکده میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

زمین چمن فوتبال، امکانات فرهنگی، خوابگاه دولتی، سلف سرویس، فضای مذهبی، نانوایی، آرایشگاه، فروشگاه، بانک، مخابرات، سایت کامپیوتر و اینترنت، کتابخانه و واحد سمعی بصری.

 

آموزشکده شهید باهنر شیراز در دو نوبت شبانه و روزانه، فقط از بین آقایان پذیرش میکند.

 

دانشگاه شهید باهنر کرمان : با سابقه ترین و معروفترین دانشگاه پذیرش کننده کارشناسی ناپیوسته برای رشته نرم افزار، دانشگاه شهید باهنر کرمان است که در سالهای اخیر به عنوان یکی از قطب های علمی کشور مطرح شده است. این دانشگاه نیز در سال جاری پذیرش روزانه ندارد و فقط در دوره شبانه از بین آقایان و خانمها پذیرش میکند.

Check Also

معرفی گرایش تجارت الکترونیک

کارشناسی ارشد تجارت الکترونیکی مجموعه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (IT) معرفی رشته : فناوری …

۵۸ comments

  1. از اطلاعاتي كه دادين بسيار ممنونم.

    در مورد شهريه دانشكده شريعتي بايد بگم كه شهريه ترم اول كارشناسي ناپيوسته در دوره شبانه سال 85 با 19 واحد 365 بود كه در ترمهاي بعد كه بيشتر واحدها عملي هستند اين مقدار بيشتر هم مي شود.

  2. یه خوش برای داوطلبان

    آقا دستون درد نکنه:
    امسال گه کنکور کاردانی به کارشناسی واقعا افتضاح بود اصلا معلوم نبود چی بود همه هم همینون میگن هیچ کس راضی نبود سازمان سنجش دیگه اینم یکی دیگه از سوتی هاش بود چه میشه کرد این وسط ما ها قربانی هستیم و اما خبر خوش:
    اما منم یه خبر خوش برای تمام دوستان داوطلب کنکور کاردانی به کارشناسی هستند.
    امروز تو رزونامه همشهری (تاریخ:18/مرداد/1386) صفجه اول خود خبر و صفحه 5 هم مشروح خبرو خوندم که سال دیگه برای تمام داوطلبان کنکور یک صندلی دانشگاهی وجود دارد یعنی پذیرش دانشجو از یک میلیون و دویست هزار نفر به تعداد یک میلیون و پانصد هزار نفر افزایش میابد یعنی همش 300000 نفر قبول نمیشن!!!! (بالاخر دولت باید این همه آدم بیکارو یه جایی جا بده دیگه الان اگه وارد دانشگاه نشیم کار میخوایم اما کو کار) یعنی طبق برآوردهای دولت تمام داوطلبان قبولند البته اگه بازم سوتی ندن تقریبا صد در صد قبولیم فقط یه خورده تلاش میخواد.راستی اینم بگم که این تغییرات روی تمام دانشگاههای دولتی اعمال شده اعم از کاردانی,کاردانی نا پیوسته,کارشناسی ناپیوسته و به خصوص اینکه این عمده ی این تغییرات روی دانشگا ههای کارشناسی بوده.
    موفث پیروز باشید (مسعود صدقی داوطلب رکب خورده ی کنکور کاردانی به کارشناسی نرم افزار کامپیوتر)

  3. سلام !

    مرسي از اطلاعاتتون . فقط اگر در زمينه تراز دانشگاهها اطلاعاتي داريد بنويسيد ، فكر مي كنم براي انتخاب رشته خيلي بدرد مي خوره !

    مرسي… موفق باشيد !!!

  4. salam az inke bar khalafe masoolin be fekre bacheha hastin vaghean mamnonam va az zahamateton kamale tashakor ro daram

  5. سلام

    لطف کن خبر مربوط به تحصن یکشنبه را تو سایتت بذار .ضمنا اطلاعات مورد نیاز در این مورد تو وبلاگ تحصن هست.وقت کم داریم اگه عجله کنی ممنون میشم.

  6. سلام
    منونم به خاطر تلاش بي وقفه شما.
    مي خواستم بگم امكانش هست كه راجع به شهريه دانشگاه شبانه به طور مختصر و جامع توضيح بدين،(البته همراه با تعداد واحد ها،به طور كلي)
    باز هم متشكر از زحمات شما.
    موفق باشيد.

  7. salam :

    in daneshgaharo batyad konkor bedim ta age pol bedim mitonim edame tahsil bedim.man mikham konkor nadam az konkor farariam se sale poshte konkoram hazeram pol bedam edame tahsil bedam lotfan mano rahnamai konin.madrakesham motabar bashe ene in daneshgahai ke sabte nam daran ama vase khodeshon mdrak motabare nabashe.

  8. از اطلاع رسانی تون ممنون
    یکم دیر آپدیت میشین
    لطفاً در مورد تراز دانشگاهها هم مطالبی بگذارید
    با تشکر فراوان

  9. سلام
    از اطلاعات شما ممنون

  10. mamnoon az etelaate jalebetoon
    mikhastam bedoonam shoma az tarikh elam e natayej konkoor khabar nadarid
    ino midoonesti ke bache haye abzar daghigh az shoma bad bakht taran
    پس من كه ابزار دقيق ميخونم چي بگم
    اينجا واسم آخر خطه……………………………………………….

  11. من مشخصات کارت رمز رو گم مردم
    موقع انتخاب شهر چی کار کنم لازمه

  12. mamnounam az in hame ettelaate khob

  13. آقا پیمان کپی رایت رو که رعایت نکردی هیچ ، چرا مطالب بچه ها رو عوض می کنی؟
    من کی گفتم “مردم شهر زنجان هم بعضی ها می گن با غریبه ها رابطه خوبی ندارند”؟ مراجعه شود به “فروم -> معرفی دانشگاه ها و شهرها”.
    نظر مونا خانوم هم مقداری درسته (لطفا جمع نبندین)، ولی همه اینجوری نیستن
    درسته عقده ای داره ، اما کجای ایران نداره؟بلا نسبت شما 90% مردم ایران عقده ای هستن ، اگه نبودن چرا این بلای کنکور امسال سر ما اومد ، حتما عقده بوده دیگه.
    البته حسودی رو قبول دارم چون سر خودم خیلی بلا آوردن

  14. پیمان جان در مورد اطلاعات دیگه ای که دادی ممنونم
    موفق باشی

  15. من دوره ی کاردانیم رو دانشگاه آزاد زنجان خوندم اصلا هم مردماش خوب نیستن
    مخصوصا اگه بدونن دانشجو هستیم
    بنظر من آدمای حسود و عوقده ای هستن
    امتحانش ضرر نداره
    یک نکته مهم اینکه بیچاره اسم قزوین بددررفته برین ببینین چه خبره از بچه 2ساله گرفته تا……………

  16. بهترین جا برای انتخاب بیرجند هست واقعا شهر خوبیه مردمش هم خیلی خوبن کوچیکه ولی خیلی تمیز وجالبه سطح علمی دانشگاه هم خیلی بالاست فقط یه مشکل هست اونم اینه که قیمت رهن و اجاره خونه خیلی بالاست

  17. سلام
    ممنون
    سایت عالی دارید
    من خیلی استرس دارم
    یعنی قبول می شم؟

  18. سلام به همه ی عزیزان
    فقط یک چیزی رو میتونم بگم .برای خودم متاسفم که توی همچین مملکتی زندگی میکنم.
    همیشه شاد باشین .یا علی

  19. morteza جان لطف کن و یکمی بیشتر در مورد شهر بیرجند توضیح بده
    و یه مقداری هم در مورد آب و هواش
    من که اینجا سرماهای 20-35 درجه زیر صفر رو تحمل می کنم و 35درجه بالای صفر منو از حال می بره، اونجا می تونم زنده بمونم؟

  20. آقا اکانتی که به من داده بود پست شماره های سکیوریتی خیلی کم رنگی داشت که به زحمت می شود حوند .حالا که همه جوهرشم ریخته و اکانتم مخدوش شده. این بی فکرا نمی گن من چطور باید انتحواب شهر کنم بدون رمز کاربری و پسورد.
    راستی اگه میتونی تراز دانشگاه ها رو هم بزار
    بازم ممنون

  21. سلام
    من شمارو لینک کردم

  22. az etelaate khoobet mamnoon …vaghean khoob bood …mikhastam bedoonam dar rabete ba daneshgahh geire entefaii ELM O FARHANG nazaret chie va che etelaati dari? vagean mamnoon misham

  23. salam
    khaste nabashid
    azatun mikhastam 1kam dar mored moasesate gheire entefai tozih bedid ke aya madraki ke midan mootabare ya na
    ya inke vagt talaf kardane
    ba tashakor

  24. بچه های کارشناسی عزیز اگه اطلاعاتی در مورد رتبه ها و … می خواید یه سری به فروم همین سایت بزنید

  25. سلام.
    ببخشید میشه یه مقدار راجع به انتخاب شهروترازها بنویسید
    انتخاب اول مهم هست یا نه؟
    من اولین سالیه که کنکورکارشناسی دادم
    رتبه من که 12000 شده امیدی به قبولیم هست یا نه!؟
    خواهشن این لطف رو بکنیدویه توضیحاتی بدین.

  26. صلام مرصي از لتفطون مي خاثطم بگم اقه مي شه اين صواله منو جواب بدين
    اگه دانشگاههاي غيره انتفاعي رو نيمسال اولشو انتخاب كنيم ولي تا تاريخه 11/30 نتونيم فارغ التحصيل بشيم مي تونيم مرخصي بگيريم و درسهاي كارداني را تموم كنيم بعدا غيره انتفاعي مونو بخونيم خواهش مي كنم زود جواب بدين
    اينم ايميل من
    yakhshi_yo@yahoo.com

  27. سلام.من فارع التحصيل رشته كامپيوتر از آموزشكده لارستان در استان فارس با معدل 18 هستم و خواستار ورود به دانشگاه بر اساس معدل مي باشم و بر اين اساس نامه اي با پيوست كارنامه براي شما ارسال نمودم.لطفاً مرا در اين زمينه راهنمايي كنيد. من واقعاً نيازمند ورود به دانشگاه مي باشم. از شما عاجزانه تقاضا دارم حداقل به صندوق پستي من مكاتبه نماييد:

  28. سلام
    دفترچه دانشگاه ازاد گفتی تا آخر هفته آینده می یاد یعنی تا 10شهریور اگر میشود راجب منابع آزمون و کتابهای تستی که مربوط به رشته کامپیوتر است مطلب بیاورید
    متشکرم از سایت خوب و زیبایتون واقعا استفاده کردیم

  29. با رتبه ی 9000 امیدی به قبولی هست آخه من هیچی نخوندم وقت نداشتم تو رو خدا بگید آخه اینم کنکور بود ؟خدا ازشون نگذرد

  30. با عرض سلام
    خواهشمند است ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی مکانیک طراحی جامدات در سال 1386 را اعلام فرمایید.
    همچنین تعداد شرکت کنندگان در این رشته را نیز اعلام فرمایید.
    باتشکر

  31. خواهش ميكنم اگر خبري راجع به تكميل ظرفيت داشتيد بگيد
    من همه اميدم به همينه
    فقط ميترسم از دستش بدم
    به نظرتون با6400تكميل ضرفيت قبول ميشم
    خواهش ميكنم تاريخشو اگه ميدونين بگين

  32. سلام به همگي
    لطفا به من بگيد تاريخ تكميل ظرفيت كارداني به كارشناسي كي اعلام مي شه

  33. salam mebakhshid mishe tedad shrkat koonande dar reshte kam

  34. سلام خسته نباشید از مطالب مفیدتون ممنونم میخواستم بدونم با رتبه 833 میشه به دانشگاه ملی امیدوار بود اگه نه به نظرتون چی قبول می شم

  35. سلام .ببخشید با رتبه ی28000 میشه در رشته ی نرم افزار کامپیوتر جایی قبول شد؟؟؟ لطفا کمکم کنید. راهنماییم کنید

  36. سلام .ببخشید با رتبه ی28000 میشه در رشته ی نرم افزار کامپیوتر جایی قبول شد؟؟؟ لطفا کمکم کنید. راهنماییم کنید

  37. سلام .ببخشید با رتبه ی28000 میشه در رشته ی نرم افزار کامپیوتر جایی قبول شد؟؟؟ لطفا کمکم کنید. راهنماییم کنید

  38. سلام بارتبه 30400 می شه جایی قبول شد

  39. سلام آقا تو رو خدا من و راهنمایی کن
    با رتبه30400 از ساری می خوام قبول بشم
    امریه حیاتی تو رو خدا کمکم کن

  40. سلام میتونم بپرسم که برا هر شهر چند درصد لازمه برا دخترا رو میگم.

  41. سلام با توجه به رتبه ای که آوردم چه شهرهایی رو انتخاب کنم احتمال قبول شدنم بالا میرود.
    بدون سهمیه با سهمیه
    8217 8202
    5996 5985

  42. سلام.سایتتون خوبه اما اطلاعاتش چند سال پیشه.هم لطف کنید به روز کنید هم در مورد ترازها اطلاعات بدید.هم اینکه بگید من بارتبه ی41770 41949 امسال کجا قبول میشم.با تشکر

  43. با رتبه 13000 آیا جایی قبول می شم یا نا
    با تشکر

  44. سلام
    من رتبه ام 3636 شده .(کامپیوتر)
    اما بمن فارغالتحصیا میشم.
    آیا راهی هست دانشگاهیی برم که مهر میگیره؟مرخصی یا…
    کمک کنننننننننننننننییییییییید

  45. با سلام:
    تراز رشته کاردانی به کارشناسی کامپیوتر دانشگاه آزاد واحد دولت آباد و واحد مجلسی رو میخواستم؟؟؟ لطفا اگه کسی میدونه به این ایمیل ارسال کنه ممنون میشم
    m.lover.1989@gmail.com
    با تشکر

  46. با عرض سلام
    تراز رشته كارداني به كارشناسي نرم افزار كامپيوتر كرج و شهريار را مي خواستم.
    با تشكر مبينا————-
    زهرا : کرج 6000 هستش اون رو میپرسم بهتون میگم یاد اوریم کنید.

  47. salam
    khahesh mikonam lotf konid bara emailam befrestid ke daneshgahe azad vahede dolat abad chand nafar paziresh migire va chand nafar agha va chand nafar khanom?

  48. با تشکر از شما . به نظر من درس خوندن تو ایران یعنی وقت تلف کردن.(حتی تو دانشگاه سراسری)
    **<<شب می خوابن صبح بلند می شن یک تصمیم جدید می گیرن>>**

  49. سلام آره منم با نظر پوریا موافقم.من فوق لیسانس حقوق جزا دارم..با 4سال سابقه کار.الانم بیکارم.
    واقعن وقت تلف کردنه.

  50. سلام با تشکر از سایتتون
    میشه درباره ی خوبگاه هاوهزینشون توی غیر انتفاعی اطلاعات بدین اصلاخوابگاه دارن یا نه؟

  51. سلام خاک تو سرشون نه دانشگاه زنجان هس نه شریعتی واسه فرهنگیاس.

  52. سلام با رتبه 2022 کجا میشه قبول شد؟(از اصفهان)

  53. سلام به همه برو بچ یه سوال فنی داشتم،می خواستم ببینم با رتبه 13000 سخت افزار و 16500 نرم افزار جایی می تونم قبول بشم یا نه؟
    ————
    مدير سايت : احتمالش كمه.

  54. مطالب اینجا بد نیست ولی من سوم دبیرستانی اطاعات بیشتری نیاز دارم! با تشکر!!!!!!!!!

  55. سلام
    من بهمن ماه فارغ التحصيل ميشم
    شهريور هم امتحان دانشگاه ازاد براي كارشناسي هست اگه قبول شدم ميتونم ترم مهر رو مرخصي بگيرم و از ترم بهمن برم كارشناسي؟

    دانشگاه دولتي براي رشته كامپيوتر از كارداني به كارشناسي كجا ها داره؟

  56. man nazy hastam az esfahan reshte memary rotbam 9560 shode koja bezanam ke 100%ghabul besham lotfan harche saritar behem begin dg vaghty nadaram mamnunam azatun

  57. سلام میخواستم ببینم دانشگاه زنجان امسال یعنی سال 91 پذیرش کارشناسی ناپیوسته داره یا نه؟؟؟؟؟؟

  58. سلام من ترم دوم کاردانی امتحان دادم رتبم 1116 اومده میخواسنم بدونم بالا ترن رتبه قبولی چنده
    واگه ممکنه کارنامه رتبات 30و50 رو به ایمیلم ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *